Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

Discussie in 'Speedboten' gestart door Samz11, 2 sep 2013.

  1. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    zoals het er nu uit ziet, wordt het zaterdag prachtig (bijna) windstil dus kan ik nog mooi even uitproberen voor de wedstrijddag op zondag!

    Gr. Sam
     
  2. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    vandaag gevaren op glad water, maar goed waren doet hinj echt nog niet.. ziet er niet uit steeds stuiteren en wiebelen in de lucht door het gewicht voor de kantelkamer en de draaiing van de prop. mét golven gaat het trouwens we beter, het lijkt of de golven het stuiteren iets onderdrukken steeds.

    de voeding van m'n lader heeft het tijdens het laden van een lipo begeven.. heb hoorde een luide knal en de stoppen in de meterkast vlogen dr uit. ik snel alles losgekoppeld, en ik rook wat verbrands uit het omvormer kastje (van 230 naar 12 volt) en voor de rest was alles niet warm ofso, alleen dat kastje dus.
    even open gemaakt en er is een zekering kapot geknald en op de achterkant van de printplaat is dit gebeurd:
    [​IMG]
    kaduuk dus, vanavond nog even kijken voor een nieuwe voeding, want ik moet m'n accu's wel laden voor morgen in Hengeloooo.

    Gr. Sam
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nieuwe voeding gevonden en accu's staan weer aan de lader ;)
     
  4. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ah zie nu dat er een stuk lood uit de kantelkamer is verdwenen, dat zal het slechte vaargedrag van gister wel verklaren. zo maar eens vertrekken richting Hengelooooo nadat ik er een nieuw stukkie lood in heb geplakt.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.356
    Locatie:
    Zwolle
    Wat is er in Hengelo als ik vragen mag?
     
  6. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.855
    Locatie:
    Sneek
    esh-wedstrijd-zondag-13-april-hengelo-ov

    Een beetje te laat om er nog te gaan kijken, de laatste heats zullen onderhand wel gevaren zijn...

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    We zijn weer op de terugweg ondertussen. Was erg leuk! Heb ook weer wat tips gehad waar ik weer mee verder kan. Ik ga een wat sterker roerstangetje erin zetten en een wat betere servosteun. Bootje gaat nu wel wat beter door de bochten, maar het stuiteren houd nog niet op.

    I'll keep trying;)
    Gr. Sam
     
  8. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nu heb ik een klein probleempje, er moet dus een nieuwe servo houder in komen, maar ik krijg de oude er met geen mogelijkheid uit.. de oude houder is van hout en is met epoxy in de romp gelijmd. als hij van metaal was, kon ik het even opwarmen en dan kan je hem zo eruit trekken. maar is er zoiets ook voor hout loshalen?
     
  9. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    hoe laat was jij er? ik ging half 12 ofzo pas weg. wat mij opviel is dat ze het gas af en toe los lieten. misschien dat dat helpt? ik zag steven de graaf ook nog :D erg mooie speedboten.. was inderdaad wel heel leuk. ik en mijn vader hebben ook nog tips gehad over de waterkoeling
     
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    wij waren er rond half 1 uiteindelijk ;) dat gas loslaten is om te voorkomen dat de boot op z'n dak gaat door de golven. is iets wat je moet aanleren. zie je de boot een beetje hellen, meteen even wat monder gas om te voorkomen dat hij op z'n dak gaat. maar dat stuiteren komt puur door de golven. bij mijn boot komt dat nog door de afstelling.

    Gr. Sam
    ps. iemand nog ideeën over de servohouder?
     
  11. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    oké. ik moet ook nog wat gaan uitproberen bij mijn boot. was de mono klasse ook nog om half 1 dan? die waren rond de 11 uur ofzo ook al
     
  12. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ja er worden eerst alle klassen 1 keer gevaren, dan daarna weer alle klassen 1 keer en daarna weer 1 keer. dus in totaal 3 keer per klasse op een dag.

    maar laten we het vanaf nu on topic houden ;)
     
  13. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ja klopt. we kunnen beter de kletshoek ofzo verder praten
     
  14. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    heb de houder er uit gekregen met een soldeerbout en een scherp stanleymes.
    verder kwam vandaag de nieuwe flexas mét vast eindstuk. echt veel makkelijker zo, gewoon koppeling los draaien en er zo via de achterkant eruit trekken!
    [​IMG]
    dit is wel genoeg ruimte voor de flexas om samen te trekken onder last toch? is ong. 2mm.
    [​IMG]

    Gr. Sam
     
  15. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ha Sam, 2 mm speling lijkt mij wat veel. Ik doe altijd een vingernagel. Maar misschien doe ik het wel verkeerd hoor.
     
  16. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Ruimte is genoeg, moet zeker niet meer zijn, gebruik wel van die verzonken moeren, die dat er van zichzelf niet zo makkelijk afdraaien met zo'n rubbertje in. Als je dat vanuit China laat komen kost je dat 2 keer niets en je kan om de 4-5 keer dat je de moer van de flexas hebt gedraaid een nieuwe opsteken zodat je prop altijd veilig geborgd blijft.
     
  17. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    heb er zo al een aantal keer mee gevaren (zonder geborgde moer) en nog niks mis gegaan. ik kreeg bij deze as een propnut, maar die was niet goed uitgelijnd, dus heb ik de moer er weer op gedaan. maar ik zal eens kijken naar wat moertjes.
     
  18. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Kijk gewoon bij HOR racing, type bij zoeken M4 of M5 en je zal er wel op uitkomen hoor. Als je geen geborgde moeren gebruikt zou ik die moer voor elke vaart eens aandraaien, een prop verliezen door een slecht aangedraaide moer zou zonde zijn.
     
  19. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    m'n vader ziet oud werkkoffertje, ik zie een laadkoffer!
    [​IMG]
    [​IMG]

    Gr. Sam
     
  20. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ow foutjee
     

Deel Deze Pagina