Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

Discussie in 'Speedboten' gestart door Samz11, 2 sep 2013.

  1. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    een degelijke servohouder gemaakt:
    [​IMG]

    Gr. Sam
     
  2. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Je kan het niet zin op de foto maar vergeet niet van de plaats waar je die schroef op gaat draaien op de stuurstang vlak te slijpen zodat je zeker bent dat je alle sturing van de boot niet plots kwijt bent . Ik doe verder steeds ook een klein drupje secondelijm op de stang zodat je schroef niet lostrilt.

    Gr,

    Roy
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Zal ik doen!
    inmiddels zit de servohouder ingebouwd op z'n plekje.
    [​IMG]

    Gr. Sam
     
  4. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Nooit lastvan lekkage tussen teflon buis en messing buis? Daar wilt het bij mij al wel eens wat lekken namelijk.
     
  5. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Nope helemaal niks geen water in de boot. De flexas wordt zelfs nooit nat! Komt denk ik doordat ik een klein rubbertje tussen de gleuf tussen de boot en strut heb gedaan dus de enige manier om water in de as te krijgen, is via helemaal via de prop, door 2 lagers, en dan kan het naar boven kruipen, maar dst gebeurd dus ook nauwelijks/niet.

    Gr. Sam
     
  6. Jasper2000

    Jasper2000 Guest

    Mijn Impulse lekt als de tierelier, ik heb even gekeken bij de strut maar daar kan het (voor zo ver ik zie) niet langs. Toch denk ik dat er wat via de as komt. Tips? Wel heb ik laatst ontdekt dat mijn waterkoelingssysteem, de deksel en het antennerietje lekken. Dat is dus het nadeel van een RTR boot, je moet alles opnieuw doen. Ik ben van plan om daar ooit nog eens een kantelkamer in te gaan maken en alles anders te zetten. Motor naar voren, accu's naar achteren en het waterkoelingssysteem verbeteren
     
  7. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Mijn boten hebben dat ook als ik er niets aan doe, wat ik doe is alle hardware bevestigen met wat kit in de gaatjes waar de vijzen inkomen. Verder de siliconenbuis ook met kit in de stinger lijmen, langs daar kwam bij mij altijd water in de romp. Als je bijvoorbeeld smeergaatjes in de stinger hebt, doe ik daar ook een drupje secondelijm in, ik gebruik ze niet. Daarna doe ik een krimpkous rond de verbinding tussen teflonbuis en messing buis, daarna goed verhitten zodat het strak zit. Als je het zo doet zou alles droog moeten blijven. RTR is nooit RTR zoals je wel weet, een boot helemaal zelf verstevigen en opbouwen kost je minder moeite dan een RTR weer helemaal uit elkaar halen denk ik.

    Edit, je deksel zou nooit mogen lekken als je goed afplakt.

    Gr,

    Roy
     
  8. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nu m'n vader toch bij Hobbyking ging bestellen heb ik een motortje mee laten komen:
    Turnigy 450/500 H2223 Brushless outrunner 3500KV (EU warehouse)
    gewoon leuk om te experimenteren, kostte maar 10,-. misschien dat ik hiermee wat groter kan proppen. zal vast niet, dan kan ik hem altijd nog gebruiken in een toekomstige hydro o.i.d.

    Gr. Sam
     
  9. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(België)
    Valt te proberen maar ik verwacht niet dat je plots 3 maten groter kunt proppen, zeker niet met zo'n hoge kv. Geen idee of je zoiets kwijt kunt: Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV (UK Warehouse)
    Een maatje groter waarmee je vast en zeker serieus wat groter mee zou kunnen proppen.

    Gr,

    Roy
     
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    jaa, ik wil het op 3S houden, meer ruimte voor een grotere accu heb ik niet. maar ik probeer het gewoon. misschien dat deze een stuk koeler blijft dan de inrunner die ik nu al heb. er komt natuurlijk wel een watergekoeld motorspant op nu. en anders is het een leuk reservemotortje of voor een andere boot ;)

    Gr. sam
     
  11. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.855
    Locatie:
    Sneek
  12. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    die onthoud ik , mocht ik eens wat meer snelheid willen! bedankt!
     
  13. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    heb een fimpje gemaakt met m'n keycam. kostte me ooit 10,-, maar het beeld is fantastisch vooral voor deze prijs!
    filmpje is wel aardig gelukt. stuiterd nog wel erg, door de slechte afstelling. denk dat het toch wel tijd wordt voor de trimtabs... maakt niet uit dat de snelheid ietsje inzakt daardoor, het gaat er mij om dat hij mooi strak vaart!;) er komt later een mooi filmpje bij met een strak varende boot.


    ook de lipo stond nu wel erg bol. word ook tijd om nieuwe accu's aan te schaffen. toen ik ze kreeg, waren ze ook al een jaartje oud.
    gr. Sam
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    om maar even terug te komen op de nieuwe accu, het lijkt dat de boot dus steeds helemaal uit het water komt. nu dacht ik,(ook om 't goedkoper te maken) om dan 2 van deze accu's parralel te schakelen. nu had ik een vraag, de capaciteit is dan dus dubbel(zo ongeveer 4000mAh) maar wordt de C waarde ook verdubbeld? (40C?) nu kan ik met 2 parallel geschakelde accu's de boot over het geheel wat zwaarder maken.

    goed plan?
    Gr. Sam
     
  15. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.582
    Locatie:
    Veenendaal
    Hoi Sam, het blijft 20C, maar dan over 4300mAh i.p.v. 2150mAh als je 2lipo's parallel schakelt. Je kan dan dus 86A trekken. Dat lijkt mij niet heel ruim. Beter zoek je 25C of 30C lipo's op :)
     
  16. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    hhmm ben er net achter gekomen dat de accu's die ik al gebruikte goedkoper zijn dan wat ik net voorstelde. deze accu:
    3S 4000mAh 25C

    Gr. Sam
     
  17. dakar 4x4

    dakar 4x4

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    180
    Zou je dan niet beter eerst wat extra gewicht in de boot kunnen leggen om het te testen.
    dadelijk zit je met zwaardere accu,s en pakt het verkeerd uit.

    Grt Rob
     
  18. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nee die accu's uit m'n laatste post heb ik er nu ook al in, dus er komt toch geen gewicht bij.
     
  19. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    het nieuwe buitenloperdje is vandaag aangekomen! klinkt leuk zo'n piepje erdoorheen:

    ook heeft hij verbazend veel vermogen voor zo'n klein motortje. ben benieuwd hoe dat gaat! zo nog even een koelblokje maken en dan kan ik van de week wel testvaren.

    Gr. Sam
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. remco.G

    remco.G

    Lid geworden:
    17 apr 2009
    Berichten:
    502
    Locatie:
    Noord-Limburg
    is veel te klein voor jou formaat boot! had deze in m'n mini rigger wat net ging.
    je had beter z'n buiteloper kunnen neme wat Roy voor stelde.
     

Deel Deze Pagina