wat betekent Tpm. zijn dat de omwentelingen per minuut
van en elektro motor
van en elektro motor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wat betekent Tpm. zijn dat de omwentelingen per minuut
van en elektro motor
toeren per minuut .
Meestal word de engelse kv genomen , toeren per volt .
Mvg Johan
KV is voor brushless motoren.
Een elektromotor met een kv=900 draait op een 11,1V accu dus 900*11,1=9990 tpm. Of rpm......
En vol gas betekent dat er niet meer geschakeld wordt. Dit is, zo heb ik begrepen, de reden dat regelaars over het algemeen uitfikken bij deellast en niet bij vol gas. Van het schakelen worden ze warm en gaan ze kapot.Meer gas betekent kortere pauzes tussen de pulsen.
Kv wordt ook gebruikt om borstelmotoren te karakteriseren.... KV is voor brushless motoren.
Er wordt altijd impliciet uitgegaan van volgas. En dan vindt geen PWM chopping plaats.... Okee, een 11,1 V accu en een 900 Kv motor. 9990 RPM? Maar ik kan de RPM toch regelen met mijn gasknuppel, keurig van nul tot... nou, 9990 RPM misschien...?
Onbelast. Onder belasting zakt de accuspanning waardoor toerental zakt. Verder stijgen onder belasting de koperverliezen in de motor, waardoor de motor ook een lagere spanning voelt.9990 rpm is ook theorie , onbelast misschien. ...
rpm = (U[SIZE=1]b[/SIZE] - R[SIZE=1]m[/SIZE] (I - I[SIZE=1]0[/SIZE] ) x K[SIZE=1]v[/SIZE]
U[SIZE=1]b[/SIZE] = accuspanning
R[SIZE=1]m [/SIZE]= elektrische weerstand van motor
I[SIZE=1]m[/SIZE] = motorstroom
I[SIZE=1]0[/SIZE] = nullaststroom ( = onbelast)