Wat doet de modelbouwer voor dekost?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Berto, 30 jul 2003.

1. john.vangastel

john.vangastel

Lid geworden:
    2 feb 2005
    ik weet niet of ik al ooit heb gereageerd maar ik verdien wat bij met mijn drive in show dance in. ik draai op bruiloften en partijen en met mijn 70 boekingen per jaar kan ik wel een vliegtuigje betalen.

gr pensacola

2. 2F@st4U.:[BE]:.

2F@st4U.:[BE]:.

Lid geworden:
    19 jul 2006
    Sinds juli 2005 afgestudeerd als Chemie-Milieubeheerder. --> Nu werkzaam als Procesoperator bij een groot pharmaceutisch bedrijf Johnson&Johnson--> Janssen Pharmaceutica .... werk in een volcontinu systeem. 2/5 weekends werken is een nadeel maar dit maak ik wel goed door onder de week wat meer te vliegen.
    Soms zelfs nog een uurtje vliegen na de nacht shift in de vroege ochtenduren --> zalig.

Voordeel is om de 4 weken ben ik 7dagen thuis ... altijd leuk als je een week heel intensief met de hobby kan bezig zijn.

En af en toe op aanvraag ook nog wat elektriciteit in een woning duwen/trekken (nieuwbouw en/of renovaties)

3. dunlop

dunlop

Lid geworden:
    1 jul 2006
    als belgske over de hele wereld rondgereist voor de 35 jaar trouwe dienst als bergings en oliepijplijn duiker en fotolasser onder water voor de firma smit nederland ,heb op zowat alle pantons en werk schepen van de firma gewerkt ,en doe modelvliegen en vliegtuigontwerpen en bouwen als hobby ,dus geen schepen zoals velen onder jullie nu zouden gaan denken,heb wel een eigen boot om de nederlandse wateren te bevaren ,sinds enkele jaren in de fut en als motorrijder en schipper en modelvliegen en sportduiken doe ik nu van het leven genieten ,laat de jongeren nu maar werken en de wereld doen draaien , wij ouderen zullen nu wel van de verdiende rust genieten

4. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    23 jan 2006
    vakkenvuller bij Albert Heijn.. 3.50 per uur, meestal zo'n 12 uur per week.

ik ben nog op zoek naar iets minder hersendood werk, dat iets beter betaalt, maar helaas woon ik in een dorp waar eigen volk eerst (familiebedrijven!) het motto schijnt te zijn, en ik kom dr niet tussen.

nouja, we zien wel, ik ga nog een keer es wat van die solicitetiebriefjes maken en bezorgen..

5. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    3.50 per uur ??

de gemiddelde pool verdient al het dubbelle :?

6. Acropilot

Acropilot Guest

hehe, ik verdien 50euro per dag in een slachterij van men moeder, dus dat gaat nog :p
    kan het wel enkel doen in de vakantie, is namelijk werken vanaf 8uur tot 6 uur s'avonds

greets

7. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    23 jan 2006
    ik weet het, en mn baas is stinkend rijk.

(2 porches, een groot huis, een eigen autorace team, en hij sponsert vanalles en nogwat)

(laat hem het niet horen, dan lig ik er zo uit :p)

8. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    3, 50 per uur ?? dat kan toch niet ? :mad:

9. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    23 jan 2006
    wrom kan dat niet, vind je te weinig? ik kreeg eest (toen ik 14 was) zo'n 1 euro per uur voor folderwijk, de bonus van 100 euro aan het eind (die meer was dan de rest van het loon bij elkaar) maakt het nog een beetje goed, maar ben na anderhalf jeer toch mee gestopt. nu verdien ik 3.50 toen ik nog 16 was (vorige maand) verdiende ik 3.00 per uur.

(vrienden van mij verdienen 10 euro per uur (wel zwartwerk) maar dat is helemaal hersendood irritant werk. (eieren in kartonnen dozen stoppen etc.)

10. Paultje118

Paultje118

Lid geworden:
    22 mei 2005
    Ben student bij de HES in R'dam.
    Maar van een HBO studie kan je helaas niet je hobby betalen :'(

Naja .... wil later denk ik iets in de RC doen.
    Eigen winkel ofzo.

En dan de 1e week krijgen alle MBF leden korting van me ;-)

11. retep

retep

Lid geworden:
    29 nov 2005
    Lijkt me vrij normaal als je 17 bent.

Toen ik 17 was kreeg ik 160 GULDEN per week, en daarvoor
    moest ik gewoon braaf 5 dagen per week van 9 tot 5 werken,
    dus omgerekend 4 gulden per uur, dus bijna de helft van wat
    die 17 jarige nu verdient. Hoe dan ook, dat was toen mijn eerste
    baan, en sprong ik een gat in de lucht want na 25 piek zakgeld
    per week was dat wel effe een enorme vooruitgang en
    voelde ik me de koning te rijk met ''zoveel'' geld,
    want m'n enige kosten waren de verzekering, onderhoud en
    benzine voor m'n brommer, en kon ik de rest lekker verbrassen
    in de discotheek en de lokale friettent.

ja vroegâh........

12. bono

bono Guest

3e jaars werktuigbouwkunde MTS plus (niveau4)
    werk normaal sochtends van6:00 tot 8:00 bij een kippen slachterij bij de expeditie.. a €10 per uur=100 per week :p .. ben nu op stae... krijg €475 stage vergoeding in de maand....

13. ahjwinth

ahjwinth

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Beemster (Noord Holland) En Beesd in Gelderland,
    toen ik 20 was zat ik ook op het MBO. In mijn vrije tijd mijn vrachtwagen rijbewijs gehaald en later mijn vrachtwagen met aanhanger rijbewijs. Ja koste wel wat geld maar binnen 5 maanden had ik het terug verdiend. Ik reed altijd in het weekend en maandag ochtonds op de vrachtwagen ( 3.30 mijn bed uit wie zegt nu dat scholieren lui zijn) ik verdiende per maand ongeveer 2400 gulden. Dus dat rijbewijs had ik binnen 5 maanden terug verdiend. 2400/2.20371= 1000 euro per maand.

14. Guus

Guus

Lid geworden:
    19 sep 2003
    @ Wiggie

Is dat bij de Goen/Gele wegenbouwer :?: :?:
    Als dat zo is zijn we colega`s en zoeken we naar het zelfde goud :D :D
    Maar ik rij met een auto waar het goud in zit.

15. Airbus

Airbus

Lid geworden:
    29 okt 2004
    Ow :? toen ik een jaar of 14 was verdiende ik nij een boomkwekerij juist in NL (zundert) 6Gulden per uur.
    ik vond dat al mager betaald want het was zwaar werk!!
    nadien ben ik naar een hekwerk- fabrikant gegaan
    dit was int begin ook zwaar, maar na 1jaartje mocht ik al lassen!
    dit was fun :D

16. drenth

drenth

Lid geworden:
    24 aug 2006
    ik werk bij de VDL machienes poetsen echt makkelijker kan het haast niet
    ik verdien 3.75 per uur op een zaterdag ben ook om 12.00 afgewerkt kan ik nog vliegen na het werk 8)

17. 25 piek zakgeld hallo zeg!
    ik doe het met 3 euro zakgeld per week waarvan het allemaal naar de spaarrekening gaat!.
    zelf werk ik 3 a 4 uur in de week en verdien daaraan 11 tot 13 euro.. ik wil wel meer werken maar dat lukt me niet, omdat ik wedstrijdzwemmen beoefen, en school is daarnaast ook al een tijdrovende bezigheid.. toch lukt het me net staande te blijven in de modelbouw waardoor er dit jaar een splinternieuwe jato 3.3 bij is gekomen, een dx-3 spektrum, en een supernieuwe overloader.
    en toch wil ik meer verdienen..

18. Mdesade316

Mdesade316

Lid geworden:
    21 mei 2005
    ik ben Nicholas, 30 en werkzaam als psychiatrisch verpleegkundige in een depressiekliniek....ik rij en vlieg en vaar op RC...(zowat alles dus)

19. Roytjuh

Roytjuh

Lid geworden:
    26 feb 2006
    hey allemaal,

Ik ben Roy Groothuis en ben 17 jaar, door de weeks doe ik de opleiding ''WTB design'' aan het ROC te hengelo.
    op maandag en dinsdag avond werk ik bij de plaatselijke C1*** (geen reclame maken he :wink: ) en op zaterdag de hele dag op de markt lekker pataties bakken :p

wat ik per maand vang gaat jullie lekker niets aan :wink: het is in ieder geval genoeg om leuk met de hobby bezig te zijn maar echt over houd het niet.

ow ja iedereen nog een goed 2007 toegewenst :music:
    zo ga nu naar de stad het nieuwe jaar inwijden :celebrate:

groet,

Roy

20. Senne

Senne

Lid geworden:
    25 nov 2006
    de schoolbanken verslijten :p :(
    maar als week-end en vankantie job ben ik ook DJ... ( en nee niet zo een beginnertje maar een echte dj met proffesioneel matteriaal van over de 3000 euro :p )
    en ik verdien er zo'n 100 euro per avond mee ;)

gr.senne

Deel Deze Pagina