Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En hoe vliegt ie? [emoji12]B330 Cloon gefreest uit MDF , was een testframe , alle past mooi en is nauwkeurig nagetekend![]()
En hoe vliegt ie? [emoji12]
Hallo Allemaal,
Ik ben (met een maat van me) pas begonnen met bouwen van een Quad.
En heb onder andere dit draadje helemaal doorgepluisd. Leuk en leerzaam on al jullie ervaringen en produkten te zien!
We hebben gekozen voor een HK DART 250 frame, en bij multirotor parts ge-shopped voor: NAZE32 (volle versie), Cobra 2204/32 1960kv motoren, ZTW Mantis 12A ESC (SimonK).
Ik heb een spectrum AR600 ontvanger en 4S1,3Ah accu, mijn maat heeft een Taranis met ontvanger en 3S 2,2Ah accu. Je moet wat proberen...
Het DART frame is (voor het beginners oog) fraai, maar met 1 mm platen te dun voor onze vaardigheden.... Ik heb het reserve frame gebruikt om alles behalve de power distributie dubbel te monteren, kijken of de platen dan niet zo snel breken![]()
Beide maiden flights eindigden binnen een minuut in de minieme slootjes naast het "vliegveld" AARRGGHH. Rook = dooie ESC's![]()
We zijn een stukje verder nu, maar ik heb een eigenaardigheidje:
Ik heb de receiver output zorgvuldig afgesteld van 1000 tot 2000 met 1500 als middenpunt voor alle kanalen, alle throttle settings precies volgens baseflight advies, maarrrrr, als ik vlieg (ACRO, ik heb ook een helicopter) met throttle onder 50% gaat het prima, goed doseerbaar.
Als ik dan 1 millimeter meer gas geef springt de Quad schijnbaar vol gas luid joelend omhoog en is dan nauwelijks op te vangen. De PID settings zijn dacht ik nog default, Throttle expo uitgezet en MID op 0.5. Voor ik ga klooien wil ik jullie ervaring graag gebruiken, dat kan misschien een hoop geklooi en schade bij uitproberen voorkomen :help:
(Ik wilde een plaatje van de settings posten, maar weet zo gauw niet meer hoe dat werkt...)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Brian
Welkom Brian. Goed te zien dat je alles weer 'vliegend' hebt. Zoals al aangegeven door een paar mensen kan je het best even zonder barometer proberen. Als dat niet werkt: mail me je configuratie dan vergelijk ik met die van mij.Hallo Allemaal,
Ik ben (met een maat van me) pas begonnen met bouwen van een Quad.
En heb onder andere dit draadje helemaal doorgepluisd. Leuk en leerzaam on al jullie ervaringen en produkten te zien!
We hebben gekozen voor een HK DART 250 frame, en bij multirotor parts ge-shopped voor: NAZE32 (volle versie), Cobra 2204/32 1960kv motoren, ZTW Mantis 12A ESC (SimonK).
Ik heb een spectrum AR600 ontvanger en 4S1,3Ah accu, mijn maat heeft een Taranis met ontvanger en 3S 2,2Ah accu. Je moet wat proberen...
Het DART frame is (voor het beginners oog) fraai, maar met 1 mm platen te dun voor onze vaardigheden.... Ik heb het reserve frame gebruikt om alles behalve de power distributie dubbel te monteren, kijken of de platen dan niet zo snel breken![]()
Beide maiden flights eindigden binnen een minuut in de minieme slootjes naast het "vliegveld" AARRGGHH. Rook = dooie ESC's![]()
We zijn een stukje verder nu, maar ik heb een eigenaardigheidje:
Ik heb de receiver output zorgvuldig afgesteld van 1000 tot 2000 met 1500 als middenpunt voor alle kanalen, alle throttle settings precies volgens baseflight advies, maarrrrr, als ik vlieg (ACRO, ik heb ook een helicopter) met throttle onder 50% gaat het prima, goed doseerbaar.
Als ik dan 1 millimeter meer gas geef springt de Quad schijnbaar vol gas luid joelend omhoog en is dan nauwelijks op te vangen. De PID settings zijn dacht ik nog default, Throttle expo uitgezet en MID op 0.5. Voor ik ga klooien wil ik jullie ervaring graag gebruiken, dat kan misschien een hoop geklooi en schade bij uitproberen voorkomen :help:
(Ik wilde een plaatje van de settings posten, maar weet zo gauw niet meer hoe dat werkt...)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Brian
Vanmorgen in het bos gevlogen FPV...
Dit vliegt heel anders... veel direkter.
Vlgs omstanders(heli piloten) zoals een heli.
Ik vond het een stuk makkelijker, veel korter op de bomen draaien en een stuk sneller.
In elk geval heel goed bevallen.. dus nu de aanpassingen gaan tekenen en frezen. De staart/servo wordt veranderd.
Updates volgen...