Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Even voorstellen en meteen advies vragen

Hallo Allemaal,
Ik ben (met een maat van me) pas begonnen met bouwen van een Quad.
En heb onder andere dit draadje helemaal doorgepluisd. Leuk en leerzaam on al jullie ervaringen en produkten te zien!
We hebben gekozen voor een HK DART 250 frame, en bij multirotor parts ge-shopped voor: NAZE32 (volle versie), Cobra 2204/32 1960kv motoren, ZTW Mantis 12A ESC (SimonK).
Ik heb een spectrum AR600 ontvanger en 4S1,3Ah accu, mijn maat heeft een Taranis met ontvanger en 3S 2,2Ah accu. Je moet wat proberen...

Het DART frame is (voor het beginners oog) fraai, maar met 1 mm platen te dun voor onze vaardigheden.... Ik heb het reserve frame gebruikt om alles behalve de power distributie dubbel te monteren, kijken of de platen dan niet zo snel breken :oops:
Beide maiden flights eindigden binnen een minuut in de minieme slootjes naast het "vliegveld" AARRGGHH. Rook = dooie ESC's :(

We zijn een stukje verder nu, maar ik heb een eigenaardigheidje:
Ik heb de receiver output zorgvuldig afgesteld van 1000 tot 2000 met 1500 als middenpunt voor alle kanalen, alle throttle settings precies volgens baseflight advies, maarrrrr, als ik vlieg (ACRO, ik heb ook een helicopter) met throttle onder 50% gaat het prima, goed doseerbaar.
Als ik dan 1 millimeter meer gas geef springt de Quad schijnbaar vol gas luid joelend omhoog en is dan nauwelijks op te vangen. De PID settings zijn dacht ik nog default, Throttle expo uitgezet en MID op 0.5. Voor ik ga klooien wil ik jullie ervaring graag gebruiken, dat kan misschien een hoop geklooi en schade bij uitproberen voorkomen :help:
(Ik wilde een plaatje van de settings posten, maar weet zo gauw niet meer hoe dat werkt...)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Brian
 
Hallo Allemaal,
Ik ben (met een maat van me) pas begonnen met bouwen van een Quad.
En heb onder andere dit draadje helemaal doorgepluisd. Leuk en leerzaam on al jullie ervaringen en produkten te zien!
We hebben gekozen voor een HK DART 250 frame, en bij multirotor parts ge-shopped voor: NAZE32 (volle versie), Cobra 2204/32 1960kv motoren, ZTW Mantis 12A ESC (SimonK).
Ik heb een spectrum AR600 ontvanger en 4S1,3Ah accu, mijn maat heeft een Taranis met ontvanger en 3S 2,2Ah accu. Je moet wat proberen...

Het DART frame is (voor het beginners oog) fraai, maar met 1 mm platen te dun voor onze vaardigheden.... Ik heb het reserve frame gebruikt om alles behalve de power distributie dubbel te monteren, kijken of de platen dan niet zo snel breken :oops:
Beide maiden flights eindigden binnen een minuut in de minieme slootjes naast het "vliegveld" AARRGGHH. Rook = dooie ESC's :(

We zijn een stukje verder nu, maar ik heb een eigenaardigheidje:
Ik heb de receiver output zorgvuldig afgesteld van 1000 tot 2000 met 1500 als middenpunt voor alle kanalen, alle throttle settings precies volgens baseflight advies, maarrrrr, als ik vlieg (ACRO, ik heb ook een helicopter) met throttle onder 50% gaat het prima, goed doseerbaar.
Als ik dan 1 millimeter meer gas geef springt de Quad schijnbaar vol gas luid joelend omhoog en is dan nauwelijks op te vangen. De PID settings zijn dacht ik nog default, Throttle expo uitgezet en MID op 0.5. Voor ik ga klooien wil ik jullie ervaring graag gebruiken, dat kan misschien een hoop geklooi en schade bij uitproberen voorkomen :help:
(Ik wilde een plaatje van de settings posten, maar weet zo gauw niet meer hoe dat werkt...)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Brian

Quad vliegt helemaal anders dan een heli , je hoogte houden is best moeilijk in het begin of je moet een naza hebben.
Barometer bij Naze32 werkt niet zo goed, maar eens je de feeling begint te krijgen gaat het redelijk.

De meeste vliegen naze32 acro zonder barometer , na een paar vluchten lukt het meestal goed om je hoogte te houden.
Vergeet niet je esc's te kalibreren via baseflight.
Hier zijn de settings dat de meeste gebruiken.
Copy /paste en je zit goed! :D



set mincommand = 1000
set maxthrottle = 2000
set looptime = 2500
set minthrottle = 1090
map AETR1234
mixer quadx
feature -vbat
feature failsafe
set mincheck = 1030
set maxcheck = 1970
set p_pitch = 45
set i_pitch = 50
set d_pitch = 34
set p_roll = 42
set i_roll = 36
set d_roll = 35
set p_yaw = 85
set i_yaw = 45
set d_yaw = 0
set p_level = 100
set i_level = 10
set d_level = 100
set yaw_rate = 50
set rc_rate = 150
set rc_expo = 60
set roll_pitch_rate = 30
set emf_avoidance = 1
set tpa_rate = 50
save
 
Is dat dan met of zonder Baro?
Anders eerst kijken wat hij doet als je baro uitstaat.
Afstellen valt namelijk niet mee.

Beetje throttle expo wil ook wel wat helpen om het rustiger te krijgen in het hover gebied.
 
Hallo Allemaal,
Ik ben (met een maat van me) pas begonnen met bouwen van een Quad.
En heb onder andere dit draadje helemaal doorgepluisd. Leuk en leerzaam on al jullie ervaringen en produkten te zien!
We hebben gekozen voor een HK DART 250 frame, en bij multirotor parts ge-shopped voor: NAZE32 (volle versie), Cobra 2204/32 1960kv motoren, ZTW Mantis 12A ESC (SimonK).
Ik heb een spectrum AR600 ontvanger en 4S1,3Ah accu, mijn maat heeft een Taranis met ontvanger en 3S 2,2Ah accu. Je moet wat proberen...

Het DART frame is (voor het beginners oog) fraai, maar met 1 mm platen te dun voor onze vaardigheden.... Ik heb het reserve frame gebruikt om alles behalve de power distributie dubbel te monteren, kijken of de platen dan niet zo snel breken :oops:
Beide maiden flights eindigden binnen een minuut in de minieme slootjes naast het "vliegveld" AARRGGHH. Rook = dooie ESC's :(

We zijn een stukje verder nu, maar ik heb een eigenaardigheidje:
Ik heb de receiver output zorgvuldig afgesteld van 1000 tot 2000 met 1500 als middenpunt voor alle kanalen, alle throttle settings precies volgens baseflight advies, maarrrrr, als ik vlieg (ACRO, ik heb ook een helicopter) met throttle onder 50% gaat het prima, goed doseerbaar.
Als ik dan 1 millimeter meer gas geef springt de Quad schijnbaar vol gas luid joelend omhoog en is dan nauwelijks op te vangen. De PID settings zijn dacht ik nog default, Throttle expo uitgezet en MID op 0.5. Voor ik ga klooien wil ik jullie ervaring graag gebruiken, dat kan misschien een hoop geklooi en schade bij uitproberen voorkomen :help:
(Ik wilde een plaatje van de settings posten, maar weet zo gauw niet meer hoe dat werkt...)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Brian
Welkom Brian. Goed te zien dat je alles weer 'vliegend' hebt. Zoals al aangegeven door een paar mensen kan je het best even zonder barometer proberen. Als dat niet werkt: mail me je configuratie dan vergelijk ik met die van mij.
 
Vanmorgen in het bos gevlogen FPV...
Dit vliegt heel anders... veel direkter.
Vlgs omstanders(heli piloten) zoals een heli.
Ik vond het een stuk makkelijker, veel korter op de bomen draaien en een stuk sneller.
In elk geval heel goed bevallen.. dus nu de aanpassingen gaan tekenen en frezen. De staart/servo wordt veranderd.
Updates volgen...

Zoals "belooft" de updates staan op mijn blog.
De Mini-Tri vliegt nu met Naze32, cleanflight...


Goed om zoveel verschillende (slotty) frames hier voorbij te zien komen :p

@Roni, gaat goed zo te zien, G10/GFK gaat makkelijker dan MDF, veeeel minder stof.
 
Het begint ergens op te lijken :P

full


Heb alleen in de haast 100 witte tie wraps besteld.
Mjah zwarte komt later wel :P

full

Aleen eens naar plastidip of liquid tape kijken voor over de soldeer punten.

full

Kabeltjes zijn eigenlijk wat te lang.
Maar wil later T-motor armpjes erop hebben en die zijn 5cm langer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou geinig zijn als je zo'n mdf frame kan vliegen.
Het lijkt me wel erg handig om dat zelf zo te kunnen frezen. Ik zou het ook gebruiken om kleine aanpassingen te doen zodat je bv het plaatje voor de camera schuin kan zetten, de voorkant wat aanpassen zodat een gopro of vergelijkbare cam er gemakkelijker op kan of experimenteren met 7 inch props :cool:
 
Back
Top