wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

Discussie in 'Multicopters' gestart door Lama, 24 okt 2013.

1. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Mooie aanschaf Pizmo.... :thumbsup: Dat is wel even iets anders dan helikopters ;-)

2. massis

massis

Lid geworden:
    20 mei 2014
    Kon het niet laten, en heb me enkele weken terug een Cheerson CX-10 quadje aangeschaft.
    Vorige week kwam hij aan.

Goedkoop spul natuurlijk, en echt minuscuul (12g, 4.5cm tussen props), maar eerlijk gezegd vliegt hij schitterend! Zelfs (eigenlijk: vooral!) buiten enorm stabiel, ik zou zelfs durven beweren dat ie beter vliegt dan m'n Hubsan X4 v2...

3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Leuk ding die Cheerson CX-10.
    Voor 18 euro bij Banggood met verzenden erbij.
    Waanzin prijsje.
    Maar hoe hou jij in hemelsnaam de voor en achterzijde uit elkaar tijdens het vliegen?
    Het is namelijk een apparaatje dat in 1 kleur komt.
    Vr Gr E

4. pizmo75

pizmo75

Lid geworden:
    24 mei 2012
    @JoopB Klopt, dit is voortgekomen uit mijn heli hobby. Die ik overigens natuurlijk nog heb :)

5. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Een QM4 mini quad van @slotracers-nl die ik mag testen en ook nog wil spuiten in kleur.
    Lipo komt achterop, escs onderin een bakje: opgeruimd ;)

Iemand nog een mooie kleurcombi die ik kan overwegen? Nee geen Roze :p

6. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Grasgroen of heidegeel :D

Vind dat wit wel mooi. Denk alleen dat het snel vies word. Misschien dat Indigo blauw wat is?

Mooi frame in ieder geval. Is die onderplaat uit 1 plaat G10 gefreesd? Bij de qav250 zijn het volgens mij 2 gelijmde platen.

7. Xenn0X

Xenn0X

Lid geworden:
    17 jun 2014
    Net gevlogen met de Epson moverio glass en dji phantom 2 vision+.
    man das wel kicke!
    Weekje wachten nog en dan zijn de glazen ook op sterkte, zit net wat lekkerder dan bril over bril :)

8. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013

Dank voor de suggesties
    Blauw lijkt me wel wat, wit is met ons grashoppers snel vies inderdaad. Inderdaad uit 1 stuk gefreesd van g10 materiaal

9. massis

massis

Lid geworden:
    20 mei 2014

Puur op orientatie, en 's avonds op de LEDS.

Maar blijkbaar minder goed dan ik dacht. Daarnet mispakt, uit het zicht gevlogen en vind hem niet meer terug... Hij ligt in een straal van hooguit 10m rond mijn huis, maarja...

10. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    Wat spulletjes ontvangen voor me nieuwe mini:
    - naze32 black
    - tbs core

11. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013

De kinderen vinden verstoppertje spelen opeens niet meer leuk. Ik zal m'n eerste bevindingen in het veld nog wel laten weten.

12. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    In de forums van OP is er een hele thread over deze loc8tor en alternatieven. Het beste is een toestel dat in NL en BE niet toegestaan is maar wel verder gaat dan de loc8tor. Vooral dicht bij de grond testen, daar loopt het meestal mis. Hoog in een boom werken de meeste toestelletjes goed.

13. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Interessant. Heb je een link?

14. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
  15. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Word je niet te snel afgeleid door wat er op de achtergrond gebeurt? Ik kan me ook voorstellen dat het verwarrend moet zijn als je bv nose in landt, als FPV is links links en rechts rechts, maar kijk je door het scherm LOS is alles omgekeerd. Hou ons op de hoogte!

16. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Heb net de hele thread gelezen (het is vakantie..). Die Marco Polo is inderdaad een hele mooie oplossing die in de meeste gevallen honderden meters bereik geeft. De maker (erg behulpzame man) heeft de huisdieren versie speciaal aangepast, weegt nu nog maar 12 gram.
    En zoals gezegd, formeel niet legaal in NL (of België) vanwege de gebruikte frequentie. (Zal verder wel prima werken).

Enige serieuze nadeel (vind ik) is de prijs: 180 USD, dus ruim 2x zo duur als de loc8tor. Wel 10% korting als je openpilot als kortingscode gebruikt.

Ik houd het voor nu even bij de Loc8tor, voor dat geld heb ik een mooi frame met een paar motoren ;)

Hier nog een vergelijk tussen loc8tpr en Marco Polo:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Klopt, en zeker voor een hier illegaal ding wil ik dat geld niet uitgeven. Ik kocht onlangs dit: Ortungspiepser PRO | Ortungspiepser | ALLG. ELEKTRONIK

Werkt redelijk goed, lastig af te zetten als je het vergeten bent want met de plug gaat het niet. Wel te duur voor wat het is.

18. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ben ook benieuwd of die loc8ter niet stoort op 2,4 ghz signaal!

19. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Er is in die thread er eentje bij die maar gaat uitzenden als hij een signaal ontvangt van de handheld, dus daarbij zou je nooit last mogen hebben. Ik ben echter vergeten welk toestel dat doet. De meeste zenden constant een beep uit.

De Marco Polo is eigenlijk een device dat men met een club zou moeten kopen, de zenders op zich vallen mee qua prijs en de handheld wordt dan door de club betaald.

20. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Die Marco Polo doet dat (maar op 900 MHz), de loc8tor ook. Die gaat ook pas zenden als je hem activeert. Dus het delen van de frequentie maakt in theorie niks uit.

Deel Deze Pagina