Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door stef stuntpiloot, 4 mrt 2011.

  1. smeets116

    smeets116

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Landgraaf
    T-rex 450 pro onder de kerstboom

    Zoals eerder vermeld, zou ik nog de foto's van de 450 plaatsen.
    Ik heb hem inmiddels al in elkaar gebouwd, en eens naast de 500 gezet.

    Mocht er komend jaar nog een 600 bij komen, dan ga ik natuurlijk ook voor de heli een passende canopy zoeken.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Deventer
    Een Fusuno Crackers canopy voor mijn 450. Nu zijn al mijn heli's (450-500-600) voorzien van een soortgelijke kap. 't ziet er wel leuk uit op het schap in de hobbykamer en op het veld.
    Maar waar ik het voor deed is de zichtbaarheid in de lucht. De contrasterende kleuren van dit model kap zijn erg goed te zien, ook bij grijs weer.


    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  3. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    MSH Protos

    [​IMG]

    met carbon frame, motor esc en SAB blades :)
     
  4. dcb103

    dcb103 Guest

    1 x 401b Gyro
    1 x 3500kv brushless outrunner motor (voor mijn 450)

    2 x digital tailservo 9257 (voor mijn 450 en 500), en denk dat ik er nog een paar koop.

    tuurlijk weer alles tesamen voor het ongelofelijke bedrag van 38Euries incl. verz.

    Spec van de servos.
    Dead band: 0.002ms (Default)
    Control System: +Pulse Width Control
    Working frequence: 1520μs / 80hz Digital mode/Analogy mode
    (RX) Required Pulse: 3.0~5.0 Volt Peak to Peak Square Wave
    Operating Voltage: 4.8~6.0 Volts DC
    Operating Temperature Range: -10 to + 60 Degree C
    Operating Speed (4.8V): 0.08 sec/60° degrees at no load
    Operating Speed (6.0V): 0.07 sec/60° degrees at no load
    Stall Torque (4.8V): 3.8 kg.cm
    Stall Torque (6.0V): 4.2 kg.cm
    360° Modifiable: NO
    Motor Type: Coreless Motor
    Potentiometer Drive: Indirect Drive
    Driver Type: FET
    Bearing Type: Dual Ball Bearings
    Gear Type: Plastic gear
    Programmable: YES
    Connector Wire Length: 18.0
    Dimensions: 36x15.3x21.8 mm
    Weight: 25 g
    leuk testje

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    DJI Wooking M + flamewheel RTF

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  6. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Servotestertje gekocht en een toestel om het verbruik vna de lipo's te meten na de vlucht. Ga dat wat beter beginnen bijhouden hoeveel laadcycli de lipo's gekregen hebben enz.

    6S hyperions zijn nu niet echt de goedkoopste beestjes dus een beetje zorg voor dragen kan geen kwaad ;)
     
  7. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    mijn laaste aankoop

    Een Xtreme carbon flybar voor mijn solo pro.
    Metal rotor head was niet meer op voorraad :(
    phil
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.174
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoe bedoel je, het verbruik meten na de vlucht? Een soort van data-logger (Watts Up o.i.d)? of gewoon een lipo tester om de spanning te meten?

    Ik zet gewoon na iedere vlucht een streepje op de LiPo....
    Ben nl net als jij ook benieuwd naar wat er nu eigenlijk kan en niet kan met LiPos.
    De eerste serie (2100 mAh 15C) heb ik mishandeld en ging maar plm 45 cycles mee. Met de nieuwe batterijen (2600 mAh 25C) ben ik nog niet verder dan 18 cycles op de meest gebruikte. Tijd zal het leren.

    Groet, Bert
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    [mod]
    Op verzoek gedaan...
    [/mod]
     
  10. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Me verkeerd uitgedrukt. Idd de spanning meten na de vlucht. Kan ik bijhouden hoeveel ik er elke keer inpomp bij het laden en hoe de levensduur van de lipo achteruit gaat. Lijkt me wel interessant.

    Eenmaal je met lipo's bezig bent die makkelijk 100 euro per stuk gaan kosten mag je daar toch wel zorg voor dragen lijkt me. Heb wat 850mA Hyperions van men honeybee vroeger en geen flauw idee hoeveel cycli die erop hebben zitten. Toch een beetje zonde want zoveel extra moeite is het niet om dat bij te houden...
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.174
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, ik meet ook braaf, maar eigenlijk zegt dat niet heel veel: ik vlieg vaste prik plm 1600 mAh uit de accu's en ongeveer dat gaat er ook weer in terug. Hooguit de spanning na de vlucht geeft een (volgens mij maar beperkte) indruk van de conditie van de accu.
    Hou wel scherp de balancering na de vlucht in de gaten want volgens mij (mijn boerenverstand) is dat de eerste indicatie die je krijgt dat een cel slecht wordt, als er na het vliegen één cel duidelijk lager ligt dan de rest. Verder hou ik een beetje in de gaten hoe het laatste stuk van het laden verloopt (dat gedeelte waar de laadstroom terugloopt) want dat geeft (alweer volgens mijn boerenverstand) een beetje een indruk van de inwendige weerstand. Aangezien ik heel matig belast, zie ik dat nl niet tijdens het vliegen aan inkakken of dergelijke.

    Meer kan ik niet doen, want je hebt gelijk, ik vlieg dan niet met zulke heel dure LiPo's, maar het zijn er wel heel veel (14 stuks) en als ik dan kan leren schade te voorkomen, of leren wanneer die schade optreed, is dat mooi meegenomen.

    Ik hou het overigens niet bij in lijstjes of zo: als ik een accu ga verdenken, zet ik er eerst een merkje op met potlood (voor het geval het gewoon een keer niet goed geladen bleek te zijn) en als ik het vaker zie bij diezelfde accu, dan met pen een merkje wat er aan de hand is. Dan kan ik de "ontwikkeling van de situatie" volgen....

    Groet, Bert
     
  12. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.759
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    aangeschafte spulletjes

    heb vandaag een paar spullen binnen gekregen:

    1x Gens Ace Lipo 2S1P 4000Mah voor mijn rexje 700N voor ontvanger accu
    1x Gens Ace Lipo 2S1P 3800Mah voor mijn rexje 600N voor ontvanger accu

    1x Gens Ace Lipo 5S1P 3300Mah voor de start motor

    1x Sullivan Dynatron 12/24V startmotor om elke denkbare heli te starten
    een handje vol deans stekkers.
    1x Graupner 13,8V 30A voeding voor de Hyperion lader EOS720 Net3 AC/DC lader die ik gebruik (kan ook op 220V de lader maar met een exta losse voeding komt de lader nog beter tot zijn recht)
    1x een nieuwe hex starter voor de Sullivan Dynatron die helaas niet past!:rolleyes:

    2x Linx heavy duty koppelingen voor de rex 700+600
    1x setje Holograpix stickers voor op de bladen

    en nog op de valreep een setje Edge 693SE blaadjes voor het rexje700

    Greetz,

    JJ
     
  13. sportandspeedlover

    sportandspeedlover

    Lid geworden:
    11 mei 2007
    Berichten:
    158
    Locatie:
    zeewolde
    mijn laatste aanschaf:
    align t-rex 600EFL met v-bar 105mm edge tailblades,
    achterste skidpoot van een 700 (om meer grondspeling voor de staart te krijgen)
    quik uk magnietic canopy mounts.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik heb de volgende spullen gekocht om mijn DJI F450 quad om te bouwen naar een F550 Hexa copter :)

    2X - motor 2212 960kV DJI
    2X - ESC 30 amps OPTO DJI
    2X - Graupner E-Prop 10x5 25x12,5 L/R
    2X - ARM black for Flamewheel 450-550
    1X - Top and Bottom Electronics plate DJI 550 Hexa
     
  15. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Een doosje Tranquilizers als ik de laatste posts in deze draad zo bekijk:rolleyes:

    Doet wonderen af en toe, men zou het moeten proberen.....

    En ook nog 2de hands copter X spullen voor op mijn HK 450 via een gebruiker op dit forum, assen, bladen, enz voor als ik er met de beuk in vlieg (de heli toch:D)

    @ H de winter

    Mooie familie man, vader moeder kleintje, mooi!

    Stevo
     
  16. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    - Nieuwe staart voor men Blade mCPX
    - Trex 500
    - Compass Warp Pre-ordered!! :)
     
  17. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Ik had gisteren een gereedschapsetje besteld, want ik kwam er achter dat ik niet alle benodigde had. Ook nog een extra flybar.
     
  18. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    - Nieuwe canopy & tailfin voor de mCPX (eens een groene genomen, vind die mooier)
    - groene KBDD rotorblades
    - groene KBDD tailrotor

    Ziet er dan zo uit:

    [​IMG]
     
  19. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    vandaag m'n nieuwe heli opgehaald: Century Uk Neonblaze SE

    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    YGE 90HV ESC
    GRYPON BEC 75V en nog wat klein spul om de 6HV af te maken.

    3 setjes 2650 6S lipo's
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2012

Deel Deze Pagina