Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Zoals Bert al aangaf is het de snelheidsverandering in de tijd en niet de kracht die vrij komt op de kristallen of zoiets.

Het verhaal is veel gecompliceerder als dat vrees ik, er komen een hoop factoren in het spel bij hogere G-krachten die geen invloed hebben bij lagere G-waarden, zowel software als hardwarematig, de links hierboven leggen al een mooi deel uit, echt de moeite om es grondig en volledig te lezen.

Deze is ook leerrijk trouwens:
http://www.freqelec.com/oscillators/g-comp_qz_brfg_04-07.pdf

Niet meer up-to-date, maar in 2010 heb ik ooit zelfs es een (gratis) GPS-logger geschreven voor PDA's, toen onder Win Mobile 6.x. De site heb ik nog steeds, het is de vijfde module in het programma:
www.helisoftware.com
Jammer genoeg werkt die ook maar met 1 Hertz, een beperking van de gebruikte software bibliotheken en de PDA heb ik allang niet meer, lol.
Er is ook een desktopversie die nog steeds werkt onder recente Windows versies, maar die bevat niet de real-time GPS logger, wegens niet relevant uiteraard. Ben eigenlijk al van kindsbeen bezig met programmeren en elektronica, de helis zijn er pas veel later bijgekomen. Jammer genoeg misschien, wou dat ik er wat vroeger mee begonnen was.

Beetje overkill maar bij gebrek aan 45C toch maar voor de 60C Gens Ace gekozen. Je merkt wel dar er in Duitsland een maximale vermogensgrens is waardoor 5000mAh lipo's moeilijk leverbaar zijn in Nederland.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er nog niet mee gevlogen Tim. Ik hoop zaterdag de eerste vluchten er mee te kunnen maken. 60C gaat nergens over (300A continu) en voor mij absoluut niet nodig. Ik had liever 40C SLS willen proberen. Scheelt 45,- euro per accu en is volgens mij meer dan voldoende. Maar daar is de levering helaas erg lastig/kostbaar van. Hopelijk dat 4RC deze nog eens op voorraad krijgt, dan probeer ik ze zeker uit!

Ik hoop alleen maar dat de 60C met de juiste zorg het een hele tijd uithouden. De 45C die ik heb doen het nog steeds perfect me ruim 100 vluchten per accu. Zeker nu ik ze deze winter ga verwarmen verwacht ik minder achteruitgang en kan ik er hopelijk 2 seizoenen mee vliegen 8-)

Pfffffttttt de modelbouw staat momenteel op een heel laag pitje maar heb ondertussen wel het een en ander aangeschaft:
Trex700E F3C versie
TT Agusta A109 romp
4x Outrage HV servo's 9180+9188(Thanks Marcel)
1x gyro 401 (Thanks Arjan)
1x Kontronik 80Hv regelaar (Thanks Marcel)
1x CC Edge 120HV regelaar (Omruil actie van versie 1 naar Versie 2 maar niet meer leverbaar dus de Edge 120HV versie ontvangen)
1x 4blads Alu CNC rotorkop met tuimelschijf en meenemer en afdekkap(in bestelling)
1x set Spinblade's rotorbladen voor de 4 blads kop.(in bestelling)
1x CC easylink PC link
2x 5000mah 6S lipo's GensAce
Gryphon BEC/Voltage regulator

pfffttt allemaal voor het winterproject Agusta en ombouw huidige rexje 700N naar HV aansturing (met SB6303 en Vstabi die ik nog op de plank heb liggen)

En natuurlijk een reisje Isla margarita Venuzuela voor 4 weken zon als het straks hier koud en guur weer is..........;)

Greetz
Jeroen

En natuurlijk een reisje Isla margarita Venuzuela voor 4 weken zon als het straks hier koud en guur weer is..........;)

Niet heli gerelateerd, maar waarschijnlijk voor nu wél de beste "aanschaf" van het hele rijtje....

Geniet er van kerel!

Groet, Bert

Niet heli gerelateerd, maar waarschijnlijk voor nu wél de beste "aanschaf" van het hele rijtje....

Geniet er van kerel!

Groet, Bert
:D:D Thanks....mag ook wel na zoveel werk van 75/80uur p/w de afgelopen 9 weken aan 1 stuk:rolleyes: gewerkt te hebben maar nu zit het er op ben voorlopig ff vrij tot............

Pfffffttttt de modelbouw staat momenteel op een heel laag pitje maar heb ondertussen wel het een en ander aangeschaft:
Trex700E F3C versie
TT Agusta A109 romp
4x Outrage HV servo's 9180+9188(Thanks Marcel)
1x gyro 401 (Thanks Arjan)
1x Kontronik 80Hv regelaar (Thanks Marcel)
1x CC Edge 120HV regelaar (Omruil actie van versie 1 naar Versie 2 maar niet meer leverbaar dus de Edge 120HV versie ontvangen)
1x 4blads Alu CNC rotorkop met tuimelschijf en meenemer en afdekkap(in bestelling)
1x set Spinblade's rotorbladen voor de 4 blads kop.(in bestelling)
1x CC easylink PC link
2x 5000mah 6S lipo's GensAce
Gryphon BEC/Voltage regulator

pfffttt allemaal voor het winterproject Agusta en ombouw huidige rexje 700N naar HV aansturing (met SB6303 en Vstabi die ik nog op de plank heb liggen)

Greetz
Jeroen

Hoi Jeroen.

Heb je een linkje voor mij naar de zaak waar je de 4blads Alu CNC rotorkop met tuimelschijf en meenemer en afdekkap van daan hebt?
Alvast bedankt.

mvg. Freddie

Ik ben ook benieuwd,

voor 500er kreeg je alles , en dan voor schaal, maar 700 is niet veel, denk ik.

Net gekeken voor de (volgens Vario) heel mooie Romp voor de T Rex 700 als een EC 135,
die heeft de origineel 2 blad kop, belachelijk uitfit.

Groet, Uwe

nieuw vervoer van mijn heli's, ha ha ha
niet echt, maar grappig te zien:

full

Groet, Heli-Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de stoute schoenen aan getrokken en weer eens wat spulletjes besteld voor de Agusta 109

Ik had al een soort van verlichtingsetje liggen maar was incompleet en niet schaal getrouw dus vandaag een Mini Flash Scale V2 Pro incl led's besteld..deze kan je op verschillende Modi instellen voor een natuurlijk getrouw flits effect.:rolleyes:

Na veel zoek werk naar een 4 blads kop (had er 1 op het oog) en toch maar een andere kop besteld dan die ik op het oog had
Ik vind deze (nog) veel mooier en veel beter passen op de agusta 109 dan ik al gevonden had

Hij staat nog in bestelling en word op speciaal verzoek voor mij gemaakt en over enkele dagen is deze gereed en word deze op gestuurd
Dit is hem dus geworden:
Foto-WUMDL8US-D.jpg

Verder nog wat servo kabeltjes,krimpkous,en wat kleine spul.....

Tevens heb ik de Align motor vandaag weg gestuurd naar PowerDekker om deze te laten herwikkelen en word voorzien van een andere as.
de motor was nog nieuw maar word door PowerDekker herwikkeld en zou een iets andere Kv waarde krijgen waardoor deze koeler blijft als ik straks met de 4 bladskop op lagere toerentallen ga vliegen.......

Greetz

Jeroen

Super, een droom,

als de hele helikopter zo perfect woord,
dan nu al feli Jeroen, ha ha

suc6 ook met de verlichting,
ik had altijd pech daarmee,
mijn flitsers zijn na 3 keer vliegen kapot gegaan,
ontsettend duur dat spul en ik ben gestoppt mee
.

Als je wat hebt,
wat ook tegen wat brandstofmotor vibraties aan kan,
roep het maar.

Groet, Uwe

Super, een droom,

als de hele helikopter zo perfect woord,
dan nu al feli Jeroen, ha ha

suc6 ook met de verlichting,
ik had altijd pech daarmee,
mijn flitsers zijn na 3 keer vliegen kapot gegaan,
ontsettend duur dat spul en ik ben gestoppt mee.

Als je wat hebt,
wat ook tegen wat brandstofmotor vibraties aan kan,
roep het maar.

Groet, Uwe

Thanks Uwe,het geheel zou er best mooi uit komen te zien....

wat betrefd de LED's
Dit probleem had ik ook al ergens gelezen en de leds worden via rubber Tules (soort O ring) in de romp geplaatst om vibraties idd te voorkomen/verminderen..en hoop dat dit zodoende de LED's spaart.
De heli is trouwens Electro dus ik hoop op zo weinig tot geeen vibraties;)
daarom gaat ik eerst het mechaniek vliegen en afstellen en dan pas in de romp plaatsen....

Greetz
Jeroen

Back