Wat is volgens jouw het fijnste nitro-motor merk?

Wat is jouw favoriete nitro motor

• Total voters
    85
novarossi of alpha

Hoi,,

heeft er iemand ervaring met de alpha clubracer of de novarossi p5 xlt?
Zijn niet duur ,,maar voor welke zouden jullie gaan?

Hoi,,

heeft er iemand ervaring met de alpha clubracer of de novarossi p5 xlt?
Zijn niet duur ,,maar voor welke zouden jullie gaan?

Zijn beiden goede motoren, denk niet dat ze elkaar veel zullen ontlopen qua prestaties en duurzaamheid. Waarschijnlijk zijn onderdelen voor de Alpha iets goedkoper.

Ooooh de Ofna wordt onder Q-world hier verkocht. Vond het al vreemd dat ik geen NL site tegen kwam die de Ofna starterbox verkoopt.
Ben de trekstarter echt zat zat met het slippen!!
Bedankt. En zal het chassis en vliegwiel gebeuren eerst natrekken.

Ooooh de Ofna wordt onder Q-world hier verkocht. Vond het al vreemd dat ik geen NL site tegen kwam die de Ofna starterbox verkoopt.
Ben de trekstarter echt zat zat met het slippen!!
Bedankt. En zal het chassis en vliegwiel gebeuren eerst natrekken.

Inderdaad, en als Robitronic...of als SMD, meer dan genoeg startbox te vinden ;)

Heeft iemand wel eens van het merk HMD gehoord? Ik ben al ff aan het stellen maar krijg hem niet netjes. Iemand ervaringen of tips waar ik info kan vinden van dit blokje.

hobbyking heeft een .21 van trackstar in het global warehouse.
die kost maar 60 dollar ( ongeveer 50 euro).
bij ons op de baan is de voorzitter hem aan het uitproberen.
ik had er een stukje mee gereden en vond hem niet verkeerd.
nu heb ik nog helemaal niet veel verstand van nitro omdat ik het zelf pas 2 weken rij...
wel al 3,5 liter opgereden.

EDIT: sorry, niet in het europe warehouse maar in het global warehouse.
even aangepast.

ik had begrepen dat de naalden weleens problemen gaven of geven,is dat nog zo?Of is dat inmiddels verbeterd? Nou raden ze mij een os motor boven een alpha aan,,de os zal wat beter zijn natuurlijk maar er is ook een aanzienlijk prijs verschil. Zijn er nog redenen om toch voor een os ipv alpha te gaan?

Het probleem met de naalden ging om O-ringen. in de vroege serie van de grijze koppen (a852 en a872). De andere modellen hebben hier bij mijn weten geen last van.
Ik heb het zelf met een a872 gehad. Na 15 liter hield hij zijn afstelling niet meer vast.
Een nieuw setje O-ringen van 12 euro en het was weer klaar.

De mensen die jou een OS aanraden, hebben die zelf ook met alpha gereden?

alpha en OS zijn op dit moment de twee grootste merken voor offroad in NL.

Het zijn beide uitstekende motoren en er worden goede resultaten mee behaald.
alpha motoren bieden een prijs/kwaliteit verhouding die geen ander merk kan waarmaken.

Een OS-speed kost net zoveel als twee alpha's.
Maar qua bouwkwaliteit,afwerking en afstelgemak staat OS mijns inziens op eenzame hoogte.

Het is een lastige keus, maar ik denk dat je aan beide een hele goede en snelle motor zult hebben die lang meegaat.

inderdaad moeiijke keuze haha....maar als een os goed afgestelt is hoef je erbijna of niet weer aan te komen. Met een alpha is dat een ander verhaal natuurlijk. En aan de andere kant kan ik er voor kiezen om eerst es met een wat minder budget te beginnen,,en leren om te gaan met zo,n motor en dan later er wat meer geld aan te besteden.

Vergelijk de alpha eens met een OS Max en de prijs/kwaliteits verhouding ligt zeer dicht bij elkaar...

Een OS Speed is een 'andere klasse' maar wel zeer zeer goed :p.
Maar nogmaals, met die alpha is niks mis.

Vergelijk de alpha eens met een OS Max en de prijs/kwaliteits verhouding ligt zeer dicht bij elkaar...
De max is ongeveer 30% duurder, dus gaat ook 30% langer mee? of gaat hij 30% harder? :confused:

Maar inderdaad, een OS zet je één keer goed en daarna hoef je er in principe niet weer aan te draaien.
Ik ken alleen de speed, maar zal bij de max niet anders zijn.

De max is ongeveer 30% duurder, dus gaat ook 30% langer mee? of gaat hij 30% harder? :confused:

Maar inderdaad, een OS zet je één keer goed en daarna hoef je er in principe niet weer aan te draaien.
Ik ken alleen de speed, maar zal bij de max niet anders zijn.

Zeg ik niet, zeg gewoon dat je een Alpha moet vergelijken met een OS Max, dat komt dichter in de buurt.
Om het even welke alpha vergelijken met een OS Speed is compleet mank.

Wetende dat een OS Max net zo hard gaat als een Speed en met hetzelfde gemak af te stellen is, zou die 30% meerprijs (tov een Luts worlds edition 12.5%) voor veel nog niet zo uitmaken denk ik.

is het belangrijk voor jou om elk bericht dat ik plaats te bekritiseren?

Een Alpha is zeker te vergelijken met een OS, novarossi, werks, picco of wat voor ander snel merk dan ook.
Het is een merk dat zich wereldwijd dubbel en dwars bewezen heeft.

Alleen hier in nederland (en belgie) zien we alpha nog steeds als een budgetmerk.

En de OS-speed wordt door merlijn de tovenaar met eenhoorntranen en plutonium gemaakt.

Probeer nou eens een keer gewoon objectief te zijn en niet in elk topic over motoren heel hard OS-speed te roepen.

Laatst bewerkt:
ik denk dat stewie bedoeld dat de os speed toch nog een klapje duurder is dan de os max,,en als je een alpha wilt vergelijken in prijs dat je dan beter van de os max uit kunt gaan. Hij zegt niet dat de alpha geen goede motoren zijn.En er zijn natuurlijk mensen die de meerprijs van een os willen neerleggen omdat ze makkelijk in de afstelling zijn.Maar dat is en blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie.

Zeg ik ergens dqt Alpha slecht is of OS speed de heilige graal?

Zeg enkel dat je de juiste motoren moet vergelijken. Een OS Max is dan beter om een OBJECTIEF beeld te krijgen.

Heb vorige week nog een Alpha aangeraden, niet iedereen wil immers zeer veel geld (want dat kost een OS wel) neertellen.
Ik snap die redenering ook en heb geen probleem met Alpha hoor :).

Heb trouwens zelf nog alpha motor gehad, ging goed en hard maar de powerband lag mij niet zo, denk dqt een dragon mij beter zou liggen en hoop dat binnenkort eens te kunnen testen.

als je terugleest zie je dat ik het had over prijs/kwaliteit verhouding.

En er is al een aantal keren eerder in dit topic genoemd dat de prijs/kwaliteit verhouding van alpha gewoon goed is, maar daar heb je toen niet op gereageerd.
Ik heb met verschillende modellen van beide merken flink wat liters opgestookt dus ik denk dat ik daar ook een mening over mag hebben.

Jij kijkt nu enkel naar de prijs, maar daardoor vergelijk je dus het instapmodel van OS met het topmodel van alpha.

en waarom mag je een lutz niet vergelijken met een speed, bonito, B5?

Back