wat moet ik doen voor mijn auto sneller te maken

• Topicstarter Topicstarter michel beurskens
  • Startdatum Startdatum
M

michel beurskens

Guest
hoi ik ben nieuw op deze site

ik heb al een tijdtje gereden met mijn rc wagen maar ik wil hem toch sneller maken kan dat al met wat nieuwe tandwielen ???

Ik zou eigenlijk ook wel een betere motor willen maar moet ik dan ook de regelaar enso vervangen of is dat niet nodig

hoi,

welkom op het forum :)
het is makkelijker voor ons als je verteld wat voor auto je hebt en wat voor elektronica erin zit enzo.
met andere tandwielen kan je snelheid winnen maar dan lever je trekkracht in, en vica versa.

M.V.G.
Tjeerd

hoi ik heb een ts 4e van thunder tiger waarschijnlijk zegt je dat niks maar oke er zit een veloci r elektric speed control in en er zit een standaard 540 motor in verder heb ik er weinig verstand van

maar met die trekkrach wat bedoel je daar mee want hij heeft toch eigenlijk geen trekkracht nodig..??

En door te zwaar vertanden kan je ook juist snelheid verliezen. Een motor heeft altijd een bepaalde vertanding waarbij die het beste presteerd. Maar dit verschilt ook per rijstijl, circuit etc....

Laat even weten wat voor chassis je heb welke regelaar je heb en wat voor motor er nu in zit en eventueel ook de accu's. Dan kunnen we je helpen nu niet echt.

er zit een 1800 mah akku bij en een standaard 540motor die ook bij de tamiya is geleverd
en waar sttat wat voor regelaar het is en wat voor chassis het is ????

Beetje beter lezen he :wink:

Het gaat om een Thunder Tiger TS 4e

6550.jpg

Volgens mij gewoon met zo'n Mabuchi 540 motor

ja die is het alleen is die een beetje getuned maar het is wel dezelfde soort als op de foto

ik heb nog een vraagje is het hoe meer turns hoe sneller of hoe minder turns hoe sneller

Hier wat manieren voor je autotje sneller te maken :

1, De motor.

Je kan kiezen uit een brushless of een borstelmotor ( Of een Jetturbine, maar dat gaat iets te ver :P )

Voordelen Brushless - Heel snel, slijt langzaam
Nadelen Brushless - Je heb een speciaale snelheids regelaar nodig, en soms kan je motormount het niet aan ( In dat geval heb je een alu motormount nodig, En brushless zijn erg vaak duur : 80 euro is ongeveer de goedkoopste, exclusief de regelaar
Voordelen Borstelmotor - Vrij snel, niet erg duur, niet altijd een speciaale regelaar nodig
Nadelen Borstelmotor - Slijt snel, neit zo snel als ene brushless, soms een speciaale regelaar nodig omdat deze motor meer turns heeft dan je regelaar aankan. En dat is foute boel!

In elke modelbouwshop te koop ( RC Shop )

2 - Kogellagers! Als je standaard glijlagers heb moet je ze vervangen door kogelagers, glijglagers zijn plastic ringetjes die om de assen sluiten, om ze stabiel te houden, deze geven wat weerstand, met kogelagers popelen ze om te kunnen draaien!

In bijna elke modelbouwshop te koop, en ook via postorders

3 - Tandwielen - Metalen tandwielen zorgen voor minder weerstand, en eventueel ook het onnodig slippen van het motor tandwieltje

In elke modelbouwshop te koop

4 - Schokdempers - Heel belangrijk! Hoe stugger de veren, hoe betere wegligging, hoe sneller. Ik zou korte schokdempers gebruiken voor een on-road auto, en lange voor een off-road auto.

5 - Accu's - Hoe betere accu, hoe betere snelheid, Een 2400 MaH accus doet het minder goed dan een 3000 MaH accu

6 - Motortandwiel - Als je je motor uit je motormount haalt, zie je een tandwieltje op het asje zitten, dat tandwieltje heeft een bepaalt antal tandjes, hoe meer tandjes, hoe sneller... Maar dat gaat tenkoste van de acc. en andersom

Hier nog wat Modelbouwshops in limburg :wink:

Hopelijk heb je er wat aan!
Mag ik nu dan eindelijk ademhalen? :P

bedankt voor de tips hiet kan ik wel wat mee denk ik nu maar op zoek

reskunhunter wat is volgens jou dan een goeie motor (borstelmotor)

Tsjaa... Dat ligt aan de regelaar die je heb! Anders moet je die bijkopen..

Wat ik wel een toffe vind is de Team Corally pro-series modified 12 Triple Speed of Tourqe ( = Snelheid of kracht )

www.pkracing.nl

Artiekel nummer speed - C341237
Artiekel nummer tourqe - C341238

Prijs 50,-

die is inderdaad wel vet maar zou je meschien wat voor me willen doen op www.modelbouwzwaluw.nl staan ook motoren welke van die zou jij pakken als je daar ff wil kijkuh alvast bedankt

Oei, Dat zijn wel heele vreemde motorjes, En PK racing levert ook via post, en heeft een hele goede service, dus ik zou hem gewoon daar halen, En hoeveel Max turns heeft je regelaar?

Back