Wat moet ik halen???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door commander, 13 jun 2011.

1. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Alleen op de simulator vliegen leer je ook niet wat je moet leren.
    Je zal het echt beide moeten doen.
    Als je 3D vliegen echt mooi, vet, gaaf enz.enz. vind ;)
    Bedenk dan wel dat je er erg veel tijd, geld en passie in moet steken.
    Mensen die met hun eerste heli 3D vliegen zijn er maar HEEL weinig, moet je veel aanleg of talent hebben.
    Goed "gevlogen en gestuurd" 3D vliegen zal je stap voor stap moeten trainen.
    Ieder vet 3D figuur heeft als basis een aantal wat "saaiere" basis vlieg figuren in zich.
    Beheers je die basis technieken niet perfect, dan zal het er helaas ook nooit vet uitzien....
    Zoek een plek waar je het kan leren en waar je wat begeleiding krijgt.
    Leuker en je leert het veel sneller en beter.

2. Michael_ehv

Michael_ehv Guest

SIM vliegen

hallo allemaal,

Ik heb als eerste heli de mini titan e325 gehaald. Zeer tevreden en voorzichtig mee. Heb al ondervonden dat landen best hard kan gaan:(. Maar gelukkig niet al te veel schade. Het hooveren gaat me nu al een stukje beter af. Ga ook samen met marco van de week is kijken bij de mvsb.

Maar om even terug te komen naar SIM vliegen. Ik heb de software en wil mijn eigen zender hierop aansluiten. ACE RC TS6. Hier zit een mini usb aansluiting op voor trainer en sim. Ik kan alleen geen geschikte kabel vinden die de zender en pc kunnen koppelen. een simpele 5 polige mini usb --> USB werkt niet.

Heb al verschillende sims gezien varierend van 40 euro tot 200 euro incl zender. Dit geld wil ik er alleen niet aan uitgeven.

Heeft er misschien iemand tips of adressen waar ik zon kabel kan vinden? Bij de fabrikant "thunder tiger corp" hebben ze wel FSU kabels alleen met aan zender kant een 9c-connector of een phone jack connector. MAAR GEEN MINI USB! heeft er hier iemand ervaring mee??????

3. commander

commander Guest

hey allemaal again ik heb wat gegoogled naar wat jullie zeiden en ik ben op dit uitgekomen Double Horse 9053 - rftrading is die goed voor begin vliegen want ik ben beginner he ^^

4. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
  5. commander

commander Guest

oke thx ik zal eens naa die link kijken ;)
    maar wel ff voor de duidelijkheid ik ga er buiten mee vliegen binnen mag niet maar dat lijkt me wel logish XD

6. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    Haha dan kun je nog beter de Solo Pro II kopen 80 euries vliegklaar
    klein en kun je makkelijk binnen vliegen zonder iets kapot te maken :) (altijd handig)
    goedkope onderdelen en het is een robuust helikoptertje dus dat helpt ook :):)

Gr,
    Jurjen

7. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    @ Commander en alle anderen die nog niets aangeschaft hebben:

Ga eerst eens bij een club kijken!!!

Als je bij een club wil gaan vliegen is het net zo makkelijk om gelijk die CP heli aan te schaffen die je toch al wilt, omdat je daar door ervaren mensen ermee geholpen gaat worden!!

De meeste adviezen in dit draadje komen van mensen die coax -> fp -> cp en zonder hulp begonnen zijn, wil niet zeggen dat dat slecht is, maar de andere manier (bij club met CP) word hier een beetje genegeerd!

En dat is naar mij idee juist DE manier waar de TS naar op zoek is!

Hoop dat je er nog wat aan hebt!

Groeten

8. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    Kijk eventjes naar z'n budget :) de enige CP heli die hij kan kopen is de Blade mPC-X ik heb gehoord dat dit niet echt een beginners heli is en lastig te vliegen buiten voor beginners.. dus je kan echt beter met een FP beginnen of beter nog een Co-axial. maar FP is tog een betere uitdaging :)

Groeten,
    Jurjen

9. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Of je kan bij de club een 2e handsje overnemen,
    Of je vind het zo mooi dat je er best nog een tijdje voor wil sparen,
    Of na het in het echt gezien te hebben valt het zo tegen dat je iets helemaal anders wil.

Zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

En over of iets goed, beter of beste is hangt echt van de persoon in kwestie af,
    wat voor mij goed genoeg is kan voor jou bagger zijn en andersom!

10. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    Ik vertrouw die 2e handsjes niet echt... behalve als ze er even kleine 3D kunstjes mee doen dan wel :p voorderest zou ik gewoon nog even sparen. kijk gewoon even rond her N der. en je vind vast wel wat. BTW wat ook mooie begin modellen zijn die van Hobbyking.com goedkoop en zou er op zich netjes mee kunnen oefenen als je echt een CP heli wil... het enige probleem is dan de zender ;)

Groetjes,
    Jurjen

11. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    @markjuhh, Wat betreft de club ben ik met je eens. Zit zelf ook bij een club, en als ik advies vraag, ook hier op het forum, dan spreek ik er op de club over en dan beslis ik. Maar Jurjen heeft wel gelijk. Als zijn budget 200 euro is, kan je je nauwelijks bij een club aanmelden EN een heli kopen, dan heeft het nog geen zin dat hij bij een club zit, want hij kan geen heli kopen. Dus kan kan hij beter een Coax of een FP nemen, en dan oefenen, als hij die helemaal beheerst, dan een CP kopen en DAN eventueel bij een club aanmelden.

Groet

12. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Als ik dit lees valt Coax in ieder geval al af!
    FP voor buiten zijn er ook niet veel, modellen moeten tegen wind kunnen!
    Dan blijft eigenlijk alleen de CP over!

Daarom zeg ik ook; Ga bij een club kijken ;) Kijken kost niets en levert veel op! Als je daar ook nog eens iedereen de oren van zn hoofd gaat vragen levert zo'n middagje toch nog veel op!

13. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Is nog altijd het beste advies , ga eens naar een heli en of vliegclub waar ze helis vliegen , en win daar al je info in en LAAT U BEGELEIDEN DOOR EEN ERVAREN HELI PILOOT , en ik ga je al direct teleurstellen voor 200 euro ga je echt niet kunnen beginnen , als je heli wil vliegen buiten , en of binnen , reken dan maar op een wat hoger budget ...
    Het is zo , het is gewoon iets duurder als zwemmen gaan ....

Grtz

Ronny

14. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Als je geholpen gaat worden, en als je met een CP wilt beginnen moet je gewoon geholpen worden, is het onvermijdelijk om niet bij een club te gaan, anders is de lol er binnen de kortste keren af, geld weg, heli stuk, de jongen chagerijnig, boos, gefrustreerd, arm, hij beveelt het iedereen af. Das denk ik ook niet de bedoeling. Je advies is wel goed en dat zei ik ook, dat ik het met je eens was om naar een club te gaan!

Maar in dit geval is het beter als hij bij een club gaat kijken en vragen omdan toch een FP te nemen, want hij heeft geen geld voor en een club en een CP.

Als hij toch wat wil, de Walkera Ufly s is een redelijk grote FP, die buiten gevlogen kan worden met redelijk wat wind.

@commander je moet uiteindelijk zelf beslissen. We praten elkaar toch vaak tegen op het forum,omdat we denken dat we het zelf beter weten.

15. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Eigenwijs is ook wijs toch :rolleyes:

Ja en nee, Ga in ieder geval bij een club kijken! Laat je daar goed voorlichten over CP EN FP, en maak dan je keuze!

Voor een CP zal je nog even door moeten sparen, maar dan kan je wel gelijk die heli kopen die ook 3d kan!
    Of je kiest voor een FP, kan je meteen aan het oefenen maar moet je straks weer wel een nieuwe heli aanschaffen als je serieus verder wil met 3d!

16. commander

commander Guest

ik ga dit weekend kijken bij een club en laat me goed informeren over cp en fp en als je denk ik goed had gelezen mijn budget van 200 euro was voor de heli voor de club heb ik natuurlijk ook geld apart gehouden :D
    @markjuhh hoeveel zou ik dan moeten sparen voor een CP volgens jou?

17. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    zo'n 400 tot 500 euries :p alsof het allemaal niks is tog :)

Groetjes ;)

18. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008

+1. met die 200 euro kan je een heli kopen en crashen. zit je er door heen. crashen gebeurt zeer waarschijnlijk 10 seconde na de eerste keer opstijgen.

Ik zou lekker beginnen met een Sim zoals PhoenixRC.
    Mocht je wel echt goed willen beginnen met een (ook kwalitatief) GOEDE heli: 450PRO is the way to GO. goede heli, prima standaard setup. en zeer crashbestendig vanwege de opbouw(imo) kit is rond de 350 echter wel zonder zender, lader en accu..(bedenk wel, ook een lader en accu moet apart erbij komen nog).

Eric. jij en ik weten allebei dat je binnen een jaar hard 3d kan vliegen.. alleen na 3 helis, en een stuk of 9 crashes hoor je niemand over de 5000+ euro die er totaal inzit:rolleyes:;)

Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  19. keesenannetje

keesenannetje

Lid geworden:
    6 mei 2010
    Tip van een piloot die niet zo snel bijleert maar wel veel plezier heeft in het vliegen. Koop eens een Syma 107 ipv die 9053.
    De 9053 staat stoer maar leert je niks. Ik heb iets wat er op lijkt ( FXD )
    maar een klein beetje zuchtje en het is over en uit. De 107 kan je zien als opstap. Koop daarna ook een Solo pro en laat je overtuigen of deze hobby wat voor je is. Als je een beetje uitkijkt heb je dan nog geen 100 eur uitgegeven. FMS is gratis is niet de beste maar werkt wel.
    Een solo pro die crasht kost je nagenoeg niks als je hem een beetje door hebt. Andere helis die groter zijn wel. Hoeveel geld ik al uitgegeven heb aan mijn Honeybee en Walkera CP wil je niet weten. Ik ga deze dan ook weer vliegen als ik de Solo pro helemaal onder de knie heb. De eerste weken met Solo pro heb ik misschien wel een extra solo pro aan onderdelen gekocht. Anderen crashen misschien minder maar de meesten weten beter.

20. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    Het is ook dom om te beginnen met een CP heli als je nog geneens met een solo pro kan vliegen....:p maar inderdaad Solo Pro kun je wel mee leren hoe deze hobby in elkaar zit of je het leuk vind of niet :) wat ook helpt is rond neuzen over het internet en leuke heli's zoeken en dan op een forum advies vragen ;). wat in dit geval ook aan de hand is :p maar mijn advies is dus gewoon een Solo pro nemen kost 80 euries en hij is RTF :yes:

Groetjes,
    Jurjen

Deel Deze Pagina