Wat was jouw crashschade?

Dan gebruik je véél te veel Loktite

Daar was ik al bang voor[emoji37]

Doe een drup Loktite op een plastic zakje o.i.d. (het droogt niet uit, kun je de hele dag gebruiken) en dip de boutjes daar met uitsluitend de eerste gang in. Niet meer.
Dat voldoet zelfs op mijn 700 en 800 benzine heli's.

Ik doe de loktite wel op een plastic zakje, maar vervolgens alle gangen onder gedoopt (FOUT)

En om nog effe wat open deuren in te trappen: Een goede imbus-schroevendraaier voor de kleine maten helpt overigens ook veel, en heetstoken ook, maar dat lukt niet altijd....

Ik gebruik de inbussleutels van Align...
Welke gebruik jij Bert?
En ik had de punt van de soldeerbout al in verschillende inbusboutjes gestopt maar helaas hielp dat niet

Gr Jeroen
 
:D als je alle gangen indoopt, hoef je ook geen Loktite op een plastic zakje te druppelen natuurlijk.... Afhankelijk van de toepassing doop ik zelfs soms alleen maar een hoekje in. Uitsluitend heel zwaar belaste verbindingen, zoals het vliegwiel/koppelings assembly op een brandstofmotor, die gaan geheel in de Loktite.

Die van Align moeten goed zijn... Ik gebruik zelf zo'n setje van de Conrad, merkloos maar best wel goed. Heb er bijna 10 jaar over gedaan om de 1,5 mm af te breken.... :rolleyes:

De soldeerbout werkt wel, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf welke bout je gebruikt: met een 15W boutje ben je nogal even aan het stoken voor je alle Loktite verknetterd hebt.
 
Ik krijg soms ook de teringzooi van loctite.. je koopt bvb een occasie heli en dan zeggen ze: jaja goed gebouwd hoor en met loctite..! dan loopt er al een koude rilling over men rug want dan weet ik: bij de eerste de beste vijs of inbusbout of wat dan ook die je moet losdraaien heb je een hoop miserie.. zoals bert zegt, dit spul dient enkel om een vijs te borgen, niet om constructief een hele heli volledig mee in elkaar te "plakken"..

Om nog maar te zwijgen over solderingen..

Langs de andere kant we moeten allemaal leren he,ik heb men deel stommiteiten ook al gedaan zene ;)

En ik moet niet zeuren dat weet je met 2de hands spullen dat je alles moet nazien he.. :)

En om effe super eigenwijs te doen, het is met een c geschreven jongens, niet met een k. ;) :)

Mvg
 
Ik doe altijd Loctite in een plastic bakje, doop daar het puntje van de schroef in en rol dan het boutje over een vodje.
Op die mabier blijft enkel locktite zitten tussen de schroefdraad.

Balen van de crash Bart, heb je de heli inmiddels al weer opgebouwd?
Hij is ondertussen terug opgebouwd en vliegt weer.
Nog wat fijnafstellen en ik kan weer verder.
 
De soldeerbout werkt wel, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf welke bout je gebruikt: met een 15W boutje ben je nogal even aan het stoken voor je alle Loktite verknetterd hebt.

Ik gebruik een SMD re-work station (hete lucht en soldeerbout)
De soldeerbout is 65W en instelbaar.

Maakt ook niet uit, heb m'n lesje wel geleerd over het overmatig gebruik van loctite [emoji6]
 
Laatst bewerkt:
zo,
iedereen suc6 met repareren,
en hopelijk niet te duur,
hmmm .. mijn laatste crash was 8-4-2015 met de NX4 als gevolg van een gebroken koppeling,
knock knock, geluk gehad !

Groet
Uwe
 
Toch nog een kleine meevaller in er loctite verhaal...
Ik heb met een dremel sleuven geslepen in de inbuskopjes.
Vervolgens heet gestookt, en met een platte schroevendraaier uiteindelijk alle (met loctite doorweekte) boutjes kunnen verwijderen.
Dus kom ik er toch nog goed vanaf[emoji106]
 
Zoals misschien al geweten:

Crash: trex 550e

Oorzaak: pilot error

Scade: aanzienlijk

Oplossing: Heel braaf zijn, een mooie brief schrijven naar de Sint en bang afwachten tot 6 december.
 
Haha ja als je er 1tje weet staan mag je het laten weten :) was een V2 de mijne, vloog wel goed, heel goed eigenlijk :)
 
Gaat iets boven men budget zijn vrees ik.. de vorige was al wat ouder en daarom nogal voor een goeie prijs kunnen kopen :)
 
Tsja.... het probleem met die Raptor 30 V2 dingen, is dat er nog honderden zo niet duizenden her en der moeten zijn te vinden, maar je moet de eigenaren ervan te zien te overtuigen dat ze hem gerust aan jou kunnen verkopen....
Want linksom of rechtsom, de .36 klasse helimotoren zijn nog gewoon in productie dus er MOET vraag naar zijn....
 
@brutus effe verkeerd gelezen denk ik, het was men trex die gecrasht is, de raptors overleven nog, die zijn ook met meer hier ;)

Met al die dinousaurussen ook.. kunnen ze die heli's nu niet gewoon Janneke en Mieke noemen.
 
Back
Top