Wat wordt het met de maiden van de Blubaby

Discussie in 'Beginners' gestart door gadget74, 14 mei 2010.

?

Hoe verloopt de maiden

1. Toestel crashed.. door technisch falen

17,9%
  2. Toestel crashed.. fout van bestuurder

39,3%
  3. Alles verloopt vlekkeloos....

35,7%
  4. Kleine schade bij de landing...

42,9%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    Zekers.. als je al een beetje kan vliegen moet een blubaby geen probleem zijn.. misschien is hij dan zelfs een beetje saai..:sleepy:

Maarten

2. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    Zooo hehe... de maiden hebben we gehad... deze keer twee keer anderhalve minuut gevlogen en toen WEER de vleugels in tweeen.. deze keer precies op de scheiding tussen de twee vleugeltjes gebroken dus volgende keer de houten staafjes even aan elkaar lijmen met epoxy ofzo..

Maar goed laat ik beginnen bij het begin. Ik begon met een aanloopje waarbij de uitslagen te klein waren.. gelukkig had ik onder de dual rates iets grotere uitslagen zitten en ging hij de tweede keer wel de lucht in. heel even want volgens mij overtrok ik 'm direct en landde hij op zn neus. Even het zand uit de motor en we konden weer. De tweede vlucht ging lekker alleen ondanks dat er maar een heel klein beetje wind stond kwam hij nauwelijks tegen de wind in.. draaien en met de wind mee ging weer aardig en na anderhalve minuut heb ik een keurige landing gemaakt. (helaas niet gefilmd vanaf de grond maar wel met de sleutelhanger). daarna nog even gekeken of de ESC wel had begrepen wat de maximale gasstand was en weer de lucht in... dit keer ging het weer mis. na een aantal rondjes op een meter of 10 hoog denk ik gingen de vleugels weer in de jubelstand en kwam de blubaby naar beneden. De schade valt reuze mee. Een scheurtje in de romp en natuurlijk de vleugels in tweeen.

Maar mn eerste keer echt vliegen was SUPER..:proost:. Ik denk wel dat ik er nog een 3s lipo voor ga bestellen want hij komt echt niet vooruit met deze setup. kan natuurlijk ook dat er wat teveel zand in het buitenlopertje is gekomen maar hij loopt op zich nog soepeltjes..

Tja wat is het juiste antwoord nu voor de poll.

Ik zou zeggen crash met lichte schade door technisch falen.

video volgt....

Maarten.

3. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    en de video:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Rebun

Rebun

Lid geworden:
    16 okt 2008
    Welke versie heb je gebouwd? Welke motor,servo's,batterij heb je erin zitten? Ik wil er ook een gaan bouwen maar welk materiaal heb ik nodig?

5. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Haha, mooie zandvlakte daar bij Blaricum he :D

6. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    Ha Rebun,

Leuk dat je 'm ook wilt gaan bouwen!

Het is een UC 33 versie met een 24gr hextronic motortje van 1300KV 2xHXT500 servootjes, 10A ESC en een veel te grote 1300mah 2s lipo.

Voor de details zou ik even in het bouwdraadje kijken daar staan precies alle dingen die ik fout heb gedaan met de foto's erbij:p

@Berto... dat zand hebben ze volgens mij speciaal voor mij daar neergelegd.. natuurlijk konden mn maatjes daar ook lekker scheuren met hun auto's..het was een heerlijk avondje spelen:proost:.

Maarten

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  7. Rebun

Rebun

Lid geworden:
    16 okt 2008
    Ik wou de 42inch versie gaan bouwen. Ik zal zeker nog iets laten weten over de bouw.

8. yanlar

yanlar

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Landingsgestel is wel stevig gemaakt als je die vogel zo over het zand ziet crossen moet ik zeggen :D

Is dit de traxxas versie van de blubaby misschien ?

Maar al bij al een goeie maiden ! (toch al beter dan de eerste ;))

9. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    Hehe... het landings gestel maak ik me inderdaad weinig zorgen over...de vleugels... dat is een ander verhaal..:rolleyes: ik ga ze zo weer even lijmen dan komt het helemaal in orde..

Die auto's zijn inderdaad ook erg leuk maar ze vliegen erg slecht...;)

Maarten

Deel Deze Pagina