Wat zijn jouw pc specs?

Iets zoals een Dell optiplex of een HP DC7900 of 8000 series. Dit zijn kleine PC kastjes met laptop technologie en externe voedingen, heb er dagelijks mee te maken.

AMD A6 1.6-2.3GHz
4GB ram DDR3
500GB 7200rpm hardeschijf
2x usb 3.0 2x usb 2.0
ati radeon 6520g
15.6 led scherm 1366x768
beats audio

wat heb je aan 64gig geheugen ? :o
Sommige toepassingen hebben veel geheugen nodig.

Wat momenteel op de lijst staat voor aanschaf is eentje met 16GB geheugen en daarna (mogelijk begin volgend jaar al) eentje met mogelijk 128GB.

Als je thuis ook grote applicaties wil kunnen testen dan heb je dat wel nodig.

--
Joost

In tegenstelling met wat ik hier allemaal zie zet ik mijn oudste pc neer :).

Compac 486 sx
100 mHz processor
1024 kb werkgeheugen
20 mb harde schijf
interne geluidskaart en videokaart met gedeelde geheugen
zwart/wit monitor 12"
Linux os
Deze heb ik staan als een soort mailservertje.
Ook nog draaiend, comodore C64 en amiga 500 en 1200.
en een recente 17" laptop, recente standaard pc en een 7" android tablet.
Zo genoeg info voor de inbrekers gilde :)

Groetjes Ton...

Mijn oudste staat bij mijn ouders op de zolder:
Atari 1040 ST met monochroom monitor van 1986 in nagenoeg originele staat. Alleen een keer een paar electronica onderdeeltjes vervangen om de voeding te repareren. Dat koste me toen iets van Fl 5,25. Een nieuwe voeding had me anders Fl 150,- gekost.

De 386SX-25 met 16mb ram (andere 8 30-pins banken waren defect) en 40mb schijf is, volgens mij, al naar de stort gebracht.

Verder, afgezien van netbookje en laptops van de zaak, 2 quad-core machines (ongeveer 3Ghz) met 8GB ram.

--
Joost

Wat er precies allemaal in mijn PC zit weet ik niet meer.
Zo uit het hooft:
i7 processor,
6 GB intern
asus 5850 videokaart
2x600gb harddisk raid 0
120 gb ssd schijf met windows 7

Ik heb veel battlefield 2 gespeeld.
Het gebeurde veel dat ik een level pas had geladen nadat het spel al begonnen was.
Hierdoor heb je natuurlijk meteen al een achterstand.
Nooit tijd om een goede positie te vinden of in een voertuig te klimmen.

Hiervoor een SSD schijf aangekocht.
Sindsdien geen problemen meer, razendsnelle laadtijden dus altijd als een van de eerste in het spel.
Ook bij veel andere toepassingen is het veel sneller.

Ik heb battlefield 3 ook besteld.
Mijn PC moet het kunnen draaien, in het ergste geval moet ik mijn videokaart vervangen door een snellere.

Laatst bewerkt:
Mijn oudste staat bij mijn ouders op de zolder:
Atari 1040 ST met monochroom monitor van 1986 in nagenoeg originele staat. Alleen een keer een paar electronica onderdeeltjes vervangen om de voeding te repareren. Dat koste me toen iets van Fl 5,25. Een nieuwe voeding had me anders Fl 150,- gekost.

Atari STE heb ik hier staan met monochroom en kleuren monitor, zelfs met switch. Maar als we het oude computers hebben, heb hier nog een ZX80 staan, een spectrum 48k en een spectrum 128k. Heb ook nog een Laser LT421-486SX laptop met 10mB geheugen (mijn oude baas) en ik denk als ik even gaat zoeken nog een Brother 286 tegen kom. Overigens nog dozen vol met oude kaarten en moederborden

Noemen jullie dat oud????

Ik heb hier nog ergens een atom Acorn liggen. Geen HD, geen monitor, maar aansluiten op de TV, Oude cassette recorder om de software op te slaan en vanaf te werken. Wilde je meer geheugen dan moest je er meer geheugenchipjes in pluggen a 10 gulden per stuk........... Je kon dan komen tot iets van 516 kb of zo.

Ohja, hier slingerd ook nog een oude laptop rond met een 386 proccesor en windows 311 voor workgroups erop.................. Die is zelfs sneller dan mijn moderne pc's en laptops. helaas draait de moderne software er niet meer op............

Noemen jullie dat oud????

Ik heb hier nog ergens een atom Acorn liggen. Geen HD, geen monitor, maar aansluiten op de TV, Oude cassette recorder om de software op te slaan en vanaf te werken. Wilde je meer geheugen dan moest je er meer geheugenchipjes in pluggen a 10 gulden per stuk........... Je kon dan komen tot iets van 516 kb of zo.

Ohja, hier slingerd ook nog een oude laptop rond met een 386 proccesor en windows 311 voor workgroups erop.................. Die is zelfs sneller dan mijn moderne pc's en laptops. helaas draait de moderne software er niet meer op............
We zeggen niet dat die echt oud zijn. Hoewel er best veel zijn die dat tijdperk niet hebben meegemaakt.

Die Atari is de oudste die ik nog heb en waar ik altijd heel veel plezier mee heb beleefd.

--
Joost

Niemand met een Mac?

Modelnaam: iMac 27 Inch
Modelaanduiding: iMac11,3
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,8 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 8 MB
Geheugen: 12 GB
Interconnectsnelheid processor: 4.8 GT/s

1Tb intern
1Tb extern (Time Machine)
2Tb extern

TOSHIBA SATELLITE C660-249 i3 laptop
En voor op het veld een Asus 1005PXD 10 Inch laptopje

Laatst bewerkt:
Ook al iet of wat ouder pc'tje 4jaar dacht ik:

Core 2 Duo E8400 (3.0 ghz)
4GB ram (merk Geil)
150 GB HD 10000 RPM (windows)
500 GB HD (data)
1000 GB extern
Geforce 9600 Gt
Windows 7 home 64bits
2X 19" Lg lcd schermen

voor inet opt terras (2 a 3j):
Acer A150
Intel Atom 1.6ghz
1 GB Ram
120 GB HD
8.9" TFT
met een 3s 6600mah accu heb je 8h inet plezier
als ik het had geweten had ik nog gewacht voor tablets ... :s

Ik heb de mijne nu al 3 jaar en weet bij god niet wat er inzit, houden jullie dat allemaal bij ?

Als je hem zelf in elkaar steekt, dan onthoud je dat beter :p

Laatst bewerkt:
Mijn snelste PC (Mac):
Powerbook G4 1,5 GHz met 1 Gb RAM, 64 Mb ATI Radeon, 75 Gb harddisk.

Dan nog een eMac G4 1 GHz met 256 Mb RAM, 32Mb ATI videokaart, 60 Gb harddisk.

In principe heb ik op mijn werk nog een snelle Windows PC, maar met alle corporate rotzooi die erop staat is ie trager dan mijn oudste PC (een ietwat opgevoerde Pentium II 266 MHz uit 1998 ). Het is toch wat als de Pentium 4 uit +- 2003 op je werk er 10-15 minuten:onweer: over doet om tot een werkbare desktop te komen, terwijl de Pentium 2 thuis daar krap 90 seconden :p over doet...

goh, this met de natte vinger maar heum

24GB ram
stuk op 20 processoren
24*320gb schijven
stuk of 8 hotpluggable voedingen
een videokaart van meer dan 90kilo (op wieltjes voor de handigheid)
en slechts 2*1*1 meter groot:p

(ooit eens kunnen kopen voor een appel en een ei (2stuks) en we gebruiken de cases nu als serverhok, de rest word niet gebruikt daarmee ik het niet weet. en nee dit draait geen windows of linux:p

Kennisgeving voor omleiding

Asus Radeon 6870
G.Skill Ripjaws 8 GB RAM
AMD Phenom II x4 3.2 Ghz
OCZ Modstream 500W voeding
Benq 24 Inch scherm

Wie geeft er nu tegenwoordig nog om pc specs, het gaat tegenwoordig toch allemaal om smartphone specs :p

Asus N61vg
Intel Core 2 Duo T6600
Nvidia Geforce Cuda GT220M
4GB DDR3
Samsung Spinpoint 500GB 7200rpm

Haha Rolf inderdaad, de mobiel lijkt wel een statussymbool de laatste tijd, als je geen Iphone/HTC of Blackberry hebt hoor je er niet bij

Ja hoor, de beste specs met je HD smartphone, doe er dan ook een HD films mee downloaden dan?
Gaan we daarna een topic openen wie de hoogste telefoonrekening heeft.

Back