je kan de waterlijn erop maken doormiddel van een houtblokje te maken waar je een potlood op kunt leggen en deze gelijk te maken aan de waterlijn zodat je een egale lijn kan tekenen controleer hem wel even of die overal goed loopt
Je kunt ook de romp éénkleurig maken, dit is in 1:1 meer uitzondering dan regel. Maar bespaart een hoop kopbrekens.
Hoi Brenda, Ik heb mijn neef even gebeld en hij heeft de waterlijn opgemeten, hij kwam uit op z'n 8,5 cm. Ik zal van het weekend nog eens alles doorzoeken en kijken wat ik er van kan vinden. André
Hoi Brenda, hier enkele foto's van de Euro Express: Deze foto's zijn kleiner gemaakt maar als je de originele grote wilt dan mail ik je die wel door. Helaas heb ik nog geen verdere info kunnen vinden, ik weet dat ik ergens de bouwbeschrijving zou moeten hebben maar nog niet waar ik die weer gelegd heb :cry: André
Hallo F van Gent, dat komt niet omdat ik zoveel bouw maar omdat ik zoveel informatie verzamel over de modellen die ik bouw en alles wat ermee samenhangt. Dan kun je wel eens het overzicht kwijt raken André
Hoi Brenda, Hoeveel diepgang heeft je schip nou eigelijk??? want als ik de foto`s zo eens bekijk zou ik zeggen dat je de diepgang achter een centimeter of 3 te weinig is... overigens mag hij voor ook wel wat meer... dan komt je bulb ook wat dieper onder water... dit heeft als voordeel dat je iets zwaardere accu`s kan meenemen en dus langer kunt varen... Ik hoop dat je er wat aan hebt... gr, wouter zzw
Brenda, op het MM-forum zag ik de volgende tip om je waterlijn netjes op je model te krijgen: Leg haar in het bad, zorg dat ze recht ligt en op de beoogde waterlijn en strooi een handje bloem op het water... Daarna er uithalen en je hebt een prachtig afgetekende waterlijn.
Euh, weet je zeker dat je op het goede forum ingelogd bent Roel? :lol: Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ga het zeker eens proberen!
Bovendien: als je wat water laat weglopen (en je boot eruit haalt natuurlijk) kan je er nog brood mee bakken.
hans materman Daarom zijn de duitsers in 1940 ook ons land binnen gedrongen Want onze soldaten waren brood aan het bakken!!!!!!!!!!
ik ga NIET spreken over soldaten en landsverdediging op vrees van een ban. serieus nu... let toch even op wat je in het bad gooit. Bloem dat kan ik nog begrijpen maar olie daar zou ik mee oppassen. Dit voor 2 redenen. 1) alles dat aan je boot plakt (zoals olie) moet eraf voordat je kan schilderen. Olie ergens af krijgen kan knap lastig zijn 2) olie uit het bad krijgen kan ook knap lastig worden en je partner (je weet wel, diegene die je modelbouw budget goedkeurt) kan daar een probleem mee hebben. Ik heb nog nooit zo'n laser waterpas gebruikt, dat lijkt me ook wel een goede oplossing ervoor. Patrick