watervliegmeeting 15-09, HET WAS TOP :thumbsup:

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 30 mei 2007.

1. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Doe mij 1 dvd.
    Even een onbescheide vraagje.
    Hoe voelt het om de nudist uit te hangen(verplicht)?

2. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    @ Dirk (knife-edge),
    Jammer van je tankje en dat die van Onno niet paste, toch nog een leuke dag gehad ook als toeschouwer en bedank Sam nogmaals voor het reoien hij werd af en toe wel heel ver erop uitgestuurd :)

Volgende keer hopen we dat je er weer bij bent en dan wel de hele dag vliegend.

@ Benno,
    hoe meer foto`s hoe beter, zal ze dan op een dvd knallen dus als je een cd`tje wil branden?

@ de "catering"
    Hartstikke bedankt voor het versterken van de inwendige mens met een warme hap, jullie zijn helemaal top :thumbsup:

@ Ton van Munsteren
    Gelukkig heb je niet een aktie foto van dichtbij van rond half tien ;-)

@ John Tootall
    Je bent op je wenken bedient, zie de foto`s na jouw post.
    En volgende keer ben ook jij er gewoon bij ;-)

@ Ronald,
    Deze lokatie was gister perfect geweest voor je Catalina, naja volgende keer beter dan hopen we hem eens echt te aanschouwen vanaf het water.
    Zo`n kist verdient ook zeer mooie foto`s en films :yes:
    Dus tot volgende keer :D

@ Theo,
    Ik ga zeker aan de gemeente vragen of er nog reakties (zowel positieve als negatieve) zijn geweest ook naar aanleiding van het feit dat we een vergunnign hebben gekregen hiervoor.
    Tevens ga ik nog even kontakt opnemen met de eigenaar van de zandwinput en de visvereniging of zij nog iets hebben vernomen over het verloop van de meeting.

Ook zal ik dan meteen informeren of er in 2008 een vervolg mag komen ;-)

De omwonenden zullen weinig last hebben gehad denk ik zo, er werdt weinig geragd (behalve Onno en Wesley dan) en de dichstbijzijnde boerderij ligt op +/- 100 meter afstand en achter een dijk.

Verder waren er heel wat dagjes mensen die een tocht over de dijk aan het maken waren die even bij ons kwamen "buurten".

Ik heb voorzover niets dan positieve reakties gehoord :D

@ Flying Davy
    Volgende keer beter dan hopen we dat jij er ook bij bent :yes:

@ MIP
    natuurlijk moet je gaan bouwen, we wachten nog steeds met spanning op de Beaver.
    (en tja, die reddingsbrigade wilde vaak te graag het water op ;-) )

@ Ruben Jansen
    De reddingsbrigade was maar wat blij met jouw ;-)
    Ik hoop wel dat jje verder genoten hebt en dat je wat kleine aanpassingen gaat maken om je Harvard vaker vanaf het water te vliegen, werkt alles trouwens weer een beetje?
    Tot de volgende keer :)

@ Hannesie
    het is niet helemaal mijn ding maar ja om een model te halen moet je er wat voor over hebben.
    Onno en ik gaan nu ook wel even een bootje kopen want wachten totdat jij er bent kunnen we niet en aangezien we wel vaker gaan vliegen (eind september 1 week vakantie in Friesland aan het water ;-) ) is een back up wel errug makkelijk :lol:

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Volgende keer probeer ik ook een heli op drijvers te hebben, dat was wel een gemis ;) De husky zal dan ook drijvers hebben, tijd genoeg nu :) En die DVD? Graag :) Bestelling volgt..........

4. skyhigh

skyhigh

Lid geworden:
    24 apr 2007
    het was absoluut geweldig, alles was perfect (behalve mij vlucht 0,02 sec :wink: )
    ik hoop wel dat volgende keer 40 vliegtuigen op de lijst staan, maar ik weet
    zeker dat dit een event is dat voor herhaling vatbaar is :p , volgende keer ga
    ik wel fatsoenlijk vliegen :wink: ik wist zeker dat de twinstar niet zou kunnen vliegen
    maar ik wou gewoon niet met lege handen aankomen dus dan de twinstar maar mee toch ?

Skyhigh die het absoluut een geweldig geslaagd event vond :D

5. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Super dag.
    Helaas wat weinig gevlogen. Tijdens mijn tweede vlucht vloog ik straight en level voorbij, toen ineens ging mijn kist vol down. Simultaan gecrashed met Ruben's Harvard.
    Geen idee hoe dat kan.....na het herstellen van de schade een probleemloze vlucht gemaakt, de volgende keer was het na een minuuut of 4 ineens over. Alle servo's op maximale uitslagen - bafffff, daar ging hij weer. Ontvanger toch nat geworden waarschijnlijk. Thuis kousje er af, op laten drogen - werkt allemaal weer naar behoren.
    Volgende keer neem ik twee kisten mee - dan duurt het langer voor je uitgevlogen bent :D

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik stond verbaasd toen ik merkte hoeveel Ah ik door mijn twinstar 2 heb gejaagd, 11.2 Ah :) Normaal is 15 min ongeveer 2 Ah dus dat zou betekenen dat ik bijna 1,5 uur in de lucht ben geweest...... zou best eens kunnen ;)

Deze lokatie volgend jaar weer lijkt me super! Ik denk alleen niet dat we nogmaals dit perfecte weer krijgen, beter dan dit kan gewoon niet. Ik ben gisteren gewoon een beetje verbrand zelfs...... en dat op 15 september :)

7. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ik hou de "connecties" in ieder geval warm voor een volgende meeting.

Ergens in het begin van het draadje werd al aangegeven dat de watervliegmeeting in Oss eigenlijk niet overtrefbaar is, ook vanwege het toen schitterende weer.
    Ik weet niet of we het overtroffen hebben maar ik denk wel dat we het hebben gevenaard (al zeg ik het zelf ;-) ).

Wat dat betreft hebben we met het weer veel geluk gehad.
    Vandaag is het stuk bewolkter en vooral winderiger, en nog eens uit de verkeerde hoek ook voor de loaktie van gister.

We hebben het getroffen :D

8. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    :) Misschien maar een ideetje ? om ook eens in Belgiƫ een watervliegmeeting te organiseren..
    Ik zal eens kijken of er voldoende interesse daarvoor is :idea:

Sam vond het ook geweldig en zeurt mijn oren van het hoofd.
    Volgende keer doet hij zeker ook mee...

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Belgie..... mmh, als het weer dit weer wordt heb ik het er wel voor over ;) Anders in de zomer? Maken we er een vakantie van.... (tent mee :))

10. Ik heb een TOPdag gehad, super mooi weer, gezellige mensen, leuke en mooie en vreemde creaties gezien.
    Voor wat betreft "de catering"....Graag gedaan.

11. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ik wil niet vervelend doen en te vroeg vooruit lopen op de volgende watervliegmeeting maar ik denk dat ik een hele mooie volgende lokatie heb gevonden.
    Heb op google earth eens wezen kijken en heb een hele mooie lokatie bij OUD VERLAAT gespot.
    Ben er eens even wezen kijken en aan het verkennen geslagen.
    Dit is een hele grote zandafgravingsput die denk ik 8x groter is dan de grandioze lokatie van gisteren.
    Er zou zelfs een echt watervliegtuig kunnen starten en landen.Zo groot is het.
    Ga volgend weekend is informeren over hoe het daar geregeld is en bij wie ik moet zijn om het mogenlijk te maken om daar ook eens een meeting te organiseren.
    Ik hou jullie op de hoogte en ga ook foto's maken of jullie het wat vinden. :D

12. Mooie lokatie Hans, in ieder geval groot genoeg.
    Welk punt had je in gedachte?

13. skyhigh

skyhigh

Lid geworden:
    24 apr 2007
    @ph-ajh

ik beef nog steeds na jou aanval op de dappere roeier :wink:

14. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    De twee meertjes worden doormidden gedeelt door een dijkje.
    Dat is er niet meer dus het is een hele grote plas water geworden.
    Aan de bovenkant van de plas iets links uit het midden is een strandje van zo'n 200 mtr lang.
    Daar bedoel ik.
    Er is ook genoeg parkeerruimte daar.

15. Volgens mij moet ik daar met de boot heel dichtbij kunnen komen.(de Rotte)

16. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ja dat klopt prcies wat je zegt.

17. Onno

Onno

Lid geworden:
    29 sep 2004
    Hoi alleen,

Het was een top dag . :music:
    Lekker weer wie had dat gedacht. :banana:
    De eer van het organiseren gaat naar Berto toe. :yes:
    De catering nog bedankt voor de lekkere versnaperingen. :thumbsup:
    Ik heb lekker gevlogen en genoten van al het andere vliegende spul.
    Ik hoop voor de gene die op een verkeerde manier met het water in aanraking zijn gekomen niet al te veel schade er van hebben over gehouden.
    Op naar de volgende watervliegmeeting zou ik zo zeggen. :rolling:

Groeten Onno

18. Ruben Jansen

Ruben Jansen

Lid geworden:
    21 dec 2006
    @ Berto, heb alles eerst goed laten drogen en het belangrijkste, de ontvanger en de motor, werken in ieder geval weer. Heb vandaag weer de hele dag gevlogen met die ontvanger :) Zal de volgende keer in ieder geval weer meedoen. Voor een volgende lokatie lijkt het me trouwens niet nodig om nog groter te gaan. We hadden hier al enorm veel ruimte vond ik, neemt niet weg dat die lokatie ook erg mooi is. :p

19. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berto,

Dat zijn mooie plaatjes van de Avia en als je het goed vind, zet ik (of jij ) ze in de topic van de Avia.

Heb je misschien nog een filmpje van de Avia en ga je die hier plaatsen of komen de filmpjes alleen op CD.

Heeft er verder iemand nog wat plaatjes geschoten van de Pup en de Avia samen.

Wie gaan er voor de volgende meeting nog wat leuks bouwen.

Ton

20. Guus

Guus

Lid geworden:
    19 sep 2003

Maak er maar een weekend van .
    En een camping neem ik wel een tentje mee :!: :!:

En het mooie weer regeld de orginesator :p :p :p

Deel Deze Pagina