watervliegmeeting 15-09, HET WAS TOP :thumbsup:

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 30 mei 2007.

1. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Ik ga mijn uiterste best doen om die PBY eindelijk eens te voltooien.
    Effe nog die MIG 3 invliegen.
    Effe nog een F18 hornet afbouwen inclus de turbine bouwen.(kist is al klaar, ben met de turbine bezig)
    En tussendoor ook nog effe materiaal verzamelen voor de turbine northstar.
    En daar weer tussendoor de PBY verder afbouwen.
    En af komt ie want ik heb nog Nooit een kist Niet af gekregen.(zal never nooit gebeuren ook)

2. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Goed te horen Ger maar bij de volgende watervliegmeeting moet je erbij zijn.

Bij de eerste onze Calmato crashen en bij de tweede afwezig zijn, dat kan niet hoor :nooo: ;-)

Vandaag de cd ontvangen van Ernst met foto`s, veel foto`s:
    230 totaal van elk +/- 3 mb :D

3. Guus

Guus

Lid geworden:
    19 sep 2003
    @ Berto
    ga je al snel met die dvd beginnen ??

4. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ik heb de tekening al proberen te vergroten maar dat lukt nog niet zo goed(pc'tje kan het niet aan).
    Ik heb een spanwijdte van 1600mm in gedachte.
    Vindt dat een mooie afmeting en het kistje is makkelijk vervoerbaar omdat de vleugels deelbaar zijn.
    Ben je het met zo'n spanwijdte eens?
    Ik daag je uit!
    ooooooooooooo jaaaaaaaaaaaaaaaaa. :D
    Ik ga me ook wat meerdere projecten op de hals halen!
    Moet te doen zijn.

5. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    @ Guus,
    ik heb de film in hapklare brokken, krijg nog wat cd`s met foto`s en dan, ja dan ga ik er eens mee aan de slag.
    Eerst een weekje naar Friesland en af en toe wat watervliegen endan tussen de verhuizing door wat aan de dvd werken ;-)

@ Hannesie,
    we zien de volgende meeting wel met welke creatie je dan weer verschijnt.
    Gaat wel lekker zo te zien, die watermeetings zijn altijd weer goed voor nieuwe inspiratie :)

6. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ja ik doe me best om elke keer weer met een andere kist op de proppen te komen.
    Nu moet Ton ook wat gaan ondernemen heb ik zo begrepen omdat ie me heeft overgehaald dat als ik wat nieuws ga bouwen dat hij dat ook gaat doen(een mooie waterkist bouwen die al lang bij hem opstapel staat maar dat wel de gelegenheid zich daar voor doet).
    Nou die is er nu. :D
    Ik daag je uit Ton.
    Twee neupoortjes is ook wel leuk.Kunnen we formatievliegen met twee dezelfde kistjes. :D

7. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Wil voor volgend jaar nog een model of 3-4 op drijvers zetten.

Maar er is natuurlijk altijd nog wel ruimte voor een andere uitdaging.

Lijkt mij wel grappig om volgend jaar twee Nieuportje als SchneiderTrophy racers rond te hebben / zien scheuren op de meeting.

Ga jij dus ook voor de Nieuport, zoja dan laat ik even ergens een kopie maken.

Maar ja, dan heb ik nog een uitdaging voor jou :p , wat dacht je van meedoen aan de schaalwedstrijden met de DH-2.

Ton

8. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ik ga ook voor de nieuport Ton(maak ik op een later moment wel de bleriot).
    Lijkt me fantastisch om dit kistje in formatie te vliegen!
    Zij de vleugeltjes kwa profiel hetzelfde als het origineel?
    Wat is de spanwijdte van deze kist?
    Wat de schaalwedstrijden betreft wil ik wel aan meedoen maar dan zou ik graag eerst wat meer info willen hebben hoe dat precies in z'n werk gaat.
    Heb n.m.l nog nooit aan een officiële wedstrijd meegedaan.

Mvgr Hans

9. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ik heb naar alle meewerkende instanties een e-mail gestuurd met een bedankje en of ze nog negatieve of positieve berichten hebben gehoord + een link naar het forum met de foto`s en een link van de dvd preview.

De eigenaar van de lokatie heeft alvast gereageerd met:
    Deze lokatie kunnen we dus eventueel voor 2008 alvast in het achterhoofd houden :D , jammer genoeg heb ik de heer Waning niet zelf gesproken :-( , zal wel druk met het vliegen zijn geweest ;-)

10. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    Alvast een filmpje. Dit is door middel van een auto-maak-leuk-clipje programma in elkaar geflansd (nog sneller dan de drijvers van Niek). Indien interesse mag Berto mijn ruwe materiaal als aanvulling hebben om een DVDtje te maken.

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=-9104711088789594837&hl=nl[/GVideo]

11. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Dat zijn goede positieve berichten Berto.
    Ik ben al vast bezig om voor de volgende meeting een lokatie proberen te pinpointen.
    Ga dit weekend is informeren of het mogenlijk is om op de Zevenhuizerplas te gaan vliegen.
    Er is daar een heel mooi strandje ver van de bebouwde kom.
    Ik ben er afgelopen zondag is wezen kijken en het is daar een fantastische omgeving om ook eens een meeting te houden.
    Ga met Ton daar over een aantal weken is een vluchtje maken als het meezit.
    Ik heb ook eens zitten bedenken om deze watervliegmeeting een naampje te geven zoals elke vliegclub dat heeft alleen is dit dan een gelegenheids vliegclubje.
    Ik zat te denken aan een naam zoals DE WATERFLADDERAARS.
    Het is maar een ideetje.

Mvgr hans

12. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Ik wil even op de nieuportjes terugkomen Ton.
    Ik heb op de Schneider Trophy side zitten koekeloeren en heb ontdekt dat er in 1913 twee van deze kistje meededen.
    Het enigste verschil zit hem in de staart, de drijvers en de motorkap.
    De nummers die die kistjes hebben zijn nummer 5 en 6.
    Ga jij het type maken die je hebt laten zien Ton?
    Is dat hetzelfde type waar jij de tekening van hebt?
    Als dat zo is dan ga ik de andere maken.
    Vindt die drijvers wel gaaf met een dubbele step.

13. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hee Hannesie,

een naam voor deze meeting zou wel leuk zijn, misschien een draadje daarover starten?

2 Nieuports en dan in zwart wit filmen, mmhhhhh, oude tijden herleven.

Wat betreft lokaties hebben we dus in ieder geval 1 lokatie waar we tercht kunnen :)

Meer is zeker welkom, wil graag ook op anders lokaties vliegen en ook dan hopenlijk meer watervliegers ontmoeten.
    Blijkt toch dat als je van lokatie verwisseld je ook steeds nieuwe vliegers ziet naast een vast groepje.

Maar dat dit voortgezet moet worden blijkt wel :yes:

14. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Als je dat voor elkaar kan krijgen om de nieuport'jes in zwart/wit te filmen bij de volgende meeting dan is dat echt smullen.
    Zeker als het gaat om Schneider Trophy cup racertjes die dan als het ware een wedstrijdje aan het vliegen zijn.
    Dan is het zeker dat oude tijden herleven!
    Ik ga een nieuw draadje openen om een naam in het leven te roepen van deze watervlieg meetingen.
    Je moet het dan zien als een legale gelegenheidsvliegclub maar niet officieel geregistreert.

Mvgr hans

15. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Hans,

Kom hier later nog wel op terug, leuk dat je mee wil doen.

De tekening is zo te zien redelijk schaal vind alleen de constructie erg complex.
    Zeker voor een kistje van maar 1500mm spanwijdte, dat op zich een leuk formaat is.
    Ben er nog niet geheel uit wat ik wil speel een beetje met de gedachten het model even opnieuw te tekenen.
    Hoe groot zou jij willen gaan wil je groter of is 1500mm prima.
    Twijfel zelf nog om iets groter te gaan maar ja hoe groot, dacht eerst aan schaal 1:6 maar dan wordt tie 2010mm.

Klopt :lol: het is de Nieuport 1913 en lijkt mij wel grappig om voor de twee varianten te gaan, maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit.
    Zijn nog wel andere Schneider racers uit die tijd die ik zou willen bouwen en dit zou een leuk begin zijn.

Wat het profiel betreft dat is hol en ziet er schaal uit met tipverdraaing als rolroersturing.

Berto,

Zou zeker leuk zijn die modellen in zwart en wit film te zien.

Leuk dat de eigenaar zo positief gereageerd heeft, dat is zeker een goed teken voor de toekomst.

Ton

16. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Hoi Ton.
    IK vindt 1500mm á 1600mm een mooie spanwijdte.
    De spanwijdte van 2010mm is uiteraard een sensationele afmeting maar de romplengte wordt dan ook zo'n 1750 mm.
    Kwa vervoer zou het nog net bij mij kunnen denk ik.
    Als je hiervoor gaat dan doe ik mee.
    Dit soort afmetingen is wel het neusje van de zalm op het water en sentationeel!
    Eén ding staat bij mij vast en dat is dat het dan spectakulair moet worden.
    Verbeeld je eens twee van deze grote Schneider trophy kisten in die aan het wedstrijd vliegen zijn.
    Dat hebben de diehards van het watervliegen toch wel verdient om dat mee te maken.
    Dat wordt ook nog eens in zwart/wit gefilmt en als je dat filmpje bekijkt dan herleven zeker de tijden van toen.

Mvgr Hans

17. hezik

hezik Guest

Gewoon filmen en later op de computer omzetten naar zwart wit. Dan nog iets sepia een ruis erover en het is helemaal oud.

Dan zo'n draaiend aftelgeval er voor en zo'n typische bioscoop-journaalstem eronder..

18. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    Voorbeeld kunstmatig verouderd filmpje.
    (Dit is gedaan met windows moviemaker 2.0 die standaard in windows XP zit.)

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=2473535098076029188&hl=nl[/GVideo]

19. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Prachtige muziek erbij :D

Welke straat woonde je ook al weer harold? :wink:

20. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Het wordt steeds echter met die filmpjes. :D
    Ton ik heb je even een mailtje gestuurt wat betreft de nieuport'jes maar als ik zo dat filmpje zie dan wordt de drang om
    deze kisten op de eerst volgende meeting te vliegen steeds groter.

Mvgr Hans.

Deel Deze Pagina