watervliegmeeting 26 april 2008

Discussie in 'Watervliegen' gestart door hannesie, 21 apr 2008.

1. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Het was ook een perfecte dag en eerlijk gezegt nog beter dan Oss en Inge doordat er veel meer deelnemers en modellen waren.
    Heb dacht ik geen enkel model ongevlogen zien staan dus alle lof voor de piloten.
    De hogere golfslag was voor niemand echt een probleem want er waren constant volop modellen in de lucht mooier kun je niet hebben.

Er zijn dan ook geen regels nodig voor de komende meetings, maar richtlijnen en helpers om de organisator een helpende hand te kunnen bieden zodat ook hij lekker aan het vliegen toekomt.

De heren die zich hebben aangemeld als hulp van de organisator en daardoor dus vliegleiders zullen worden genoemd, zijn allen watervliegers vanaf de eerste meeting en weten waar de meeting voor staat.
    Daar zitten voor zover ik weet geen Goden tussen en dus alleen maar gezellige watervliegers.

Ton

2. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Nog even wat reflecterend:
    Dat het de eerste keren (ogenschijnlijk) beter ging was oa omdat het minder druk was. In Oss, (in Ingen was ik er niet) was de aanvliegroute over water en is dus nooit een probleem geweest.
    Nu in Zevenhuizen kwamen er een paar zaken samen die wat ongelukkig uitpakten.
    Laat ik voorop stellen dat het in mijn ogen een geweldig geslaagde dag is geweest (dit ter geruststelling van lezers die er niet zijn geweest), maar dat er gewoon wat meer leerpunten zijn geweest als de vorige meetings. En al postend komen sommige zaken wat harder op het scherm als de bedoeling is geweest, denk ik.

Niks mis mee, we kunnen het low profile aanpakken en idd een klein lijstje van directieven (leest prettiger als "regels" :) ) maken zodat we, ook bij een grotere opkomst, het veilig(er)kunnen laten verlopen.
    Een goede vliegleiding kan daarin voor 90% voorzien, de rest is bereidwilligheid van de vliegers om er aan mee te werken. Dan komt het allemaal wel goed.

Uiteraard is een formele vereniging oprichten een van de mogelijkheden, ik heb het al eens voorgesteld, maar ik denk dat de tijd er nog niet rijp voor is, alhoewel ik het er uiteindelijk wel van zie komen.
    Dat betekent idd dat er een stukje spontaniteit verloren zal gaan (het "straatrace" gevoel...) maar je ziet al snel dat wij Nederlanders al tierend op regels er het hardst om roepen. Aangeboren gedrag, kunnen we ook niks aan doen :) !!!!

De link naar BIGGS is al snel gelegd, ik heb niet het gevoel wat we (onszelf) grote beperkingen hebben moeten opleggen, maar door een strakkere organisatie weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Dat schept duidelijkheid en voorkomt verkeerde verwachtingen.
    Het heeft zich vertaald in (nog steeds) gezellig samen vliegen, maar dat excessen uit het verleden nagenoeg niet meer voorkomen, en er gaan hele weekenden voorbij dat er nauwelijks (grote) schades voorvallen.

Tja, ik ben ook een beetje KNVvL, maar net als Ton loop ik er op dit soort gelegenheden ook niet mee te koop, dat werkt bij een aantal deelnemers als een rode vlag en ik wil niet de "party pooper" uithangen.
    Maar het heeft zeker de aandacht om nieuwe ontwikkelingen te volgen, meer dan ooit houden we een vinger aan de pols wat er in den lande leeft, en dat is nog niet in zo'n lang verleden wel eens anders geweest. Hoe we eea kunnen ondersteunen zoeken we nog uit. Kijk, hier is het duidelijk dat als de groep watervliegers zich verenigt, dit in allerhande situaties een duidelijke gesprekspartner oplevert. Ook naar gemeentes toe om in de toekomst makkelijker tot vergunningen te komen.
    Ik kan me voorstellen dat gemeentes zich achter de oren krabben en denken wat voor groepje ongeregeld halen we in huis?
    Als er dan een geregistreeerde vereniging achter zit, geeft dat een professionelere uitstraling. Dat doet makkelijker zaken met instanties.
    Hetzelfe is het met de KNVvL, wie denkt dat je als ongeorganiseerde sport nog enige kans van slagen hebt in het geweld van gemeentelijke verordeningen, provinciale regels, milieufreakse waanvoorstellingen, dan zou ik zeggen: keep on dreamin'.

Tja, en wat de honden betreft: net als kinderen. Sommigen moet je aanlijnen, en anderen weten er mee om te gaan. Die van mij is vanaf pup meegegaan is erg voorzichtig en heeft nog nooit schade gemaakt aan modellen, ze loopt niet te rennen tussen modellen. Ik kan geen grotere straf voor d'r bedenken dan mijn bus vol met modellen laaien en dan alleen wegrijden omdat ze niet welkom is.....
    Dus dat honden-aan-de-lijn regeltje mag er wat mij betreft vervangen worden door : de eigenaar is verantwoordelijk voor het gedrag van de hond en bij klachten: aanlijnen. Uiteraard moet schade altijd vergoed worden, WA verzekerd of niet.

3. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    @Ton en Richard

Dat zijn wijze woorden en goed omschreven, zo moeten we het gaan doen, lekker spontaan maar toch goed geregeld, niks mis mee.

Dus watervliegvrienden, zullen we samen hierop verder borduren, dan gaat dat watervliegen helemaal goed komen.

Pff gelukkie van die hond, ik heb er ook zo een die er graag bij is en lekker rond wil huppelen zonder dat er anderen er last van hebben.

Vriendelijke Groet Jaap

4. Guus

Guus

Lid geworden:
    19 sep 2003
    hallo

Ik ben niet zo`n schrijver als de meeste mensen

En begrijp ook wel dat er ietsgeregeld moet zijn .
    Nu gaat het nog (vrij) makkelijk de vergunningen aanvragen ,maar als we het vaker willen vliegen (en ook in de zomer) is het wel makkelijker denk ik als je ergens op terug kunt vallen.

Maar het moet (nogmaals) niet ondergaan aan zijn eigen succes

En wat de honden betreft (ik heb zelf ook een goed luisterrende hond gehad) vindt ik die moeten ten alle tijden aangelijnd zijn of ze luisteren of niet.
    Misschien loopt er wel iemand die niet van honden houd of allergie`s is
    En of de hond nu boos of goed luisterd hij hoord daar aan de lijn

Een autocoureur kan ook goed rijden maar heeft ook een gordel om.
    En als ik als bezoeker zou kijken (met een hond)en er loopt een hond los waarom zou mijn hond dan niet los mogen laten lopen hij luisterd toch ook goed.
    :D :D Begrijp me niet verkeerd ik ben een honden liefhebber :D :D

5. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Brummen gaat helemaal goed komen.

Jaap, Hans en ik gaan het met zijn drieen oppakken, om er wederom zeker van te zijn dat het een heerlijke en gezellige watervliegmeeting gaat worden.

Zou zeggen, zet je naam in de topic van Brummen zodat we weten dat je gaat komen en je spullen alvast in orde maken om er zeker van te zijn dat je het ruime sop en de blauwe lucht kunt kiezen.

Denk erom we willen natuurlijk wel wat foto's zien van het model waar je mee bezig bent.

Ton

Deel Deze Pagina