Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 25 september 2010

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 22 apr 2010.

1. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Zo, nu even ene kleine noot als organisator.

De dag was top op wat buitjes na.
    En die wind natuurlijk :-(
    Maar nu we dit hebben gehad kunnen de komende watervliegmeetings alleen maar weer beter worden ;-)

Er wordt dan ook al weer voorzichtig uitgekeken naar April 2011.

De opkomst was helemaal goed, we hadden 6 niet op komen dagende deelnemers waarvan we van 2 wisten dat die niet zouden komen, verder 10 deelnemers die "aan kwamen waaien".
    totaal toch zo`n 30 deelnemers.

Qua organisatie gaat het ook steeds beter lopen, ook dankzij de helpers die we toch moeten hebben.
    De boot was nu ook van een wat steviger type, en die zat soms ook erg vol (met gecrashte modellen wel te verstaan).
    Qua communicatie met de boot waren de portofoons een uitkomst, die komen dus elke keer mee.

Verder hebben we weinig op hoeven treden tegen onveilig vliegen of wat dan ook. Af en toe ging er wel iets niet 100% maar de vliegers hadden dat over het algemeen zelf dan ook goed door.
    Ben blij dat jullie zo meewerkend zijn en geen losgeslagen bende wildvliegers :lol:

Voor de komende meetings gaan we wel instellen dat er niet meer "getaxied" mag worden over het strand!!!
    Starten in de pits ok, maar dan wordt het model opgepakt en naar de kant gedragen.
    En anders maar gewoon op het strand starten.
    Wij als organisatie hebben dit afgelopen meeting aangekeken maar aan het einde besloten dit in het vervolg niet meer toe te staan.
    En op vele modelvliegvelden in Nederland is taxien in de pits ook uit den bose dus waarom hier dan wel?!?!?

Wij hebben een kleine discussie gehad met een vlieger die wilde vliegen op de 40mHz, of in ieder geval een band die wij niet toestaan.
    Erg jammer voor die persoon, zeker omdat wij hem in april als uitzondering wel zijn model wilde laten vliegen maar dat toen door een mankement niet ging.
    Deze keer hebben wij echter voet bij stuk gehouden, er kwam wat onbegrip van zijn zijde maar daar hij in april al wist dat het een uitzondering was voor die dag en hij dus wist dat wij alleen de 35mHz en de 2,4GHz toestaan hebben wij besloten nu geen risico te nemen.

Ik hoop dat hij de volgende keer wel met een toegelaten frequentie komt.

Van dezelfde persoon kwam een beetje het verwijt dat er nergens info te vinden is als je niet op het MBF zit.
    Is natuurlijk niet helemaal waar daar ze altijd ons kunnen bellen en met wat zoeken er best wel uit kunnen komen.

Maar in het kader hiervan ga ik met Gijs in overleg om een website te openen van "de Natte Vleugels" met als doel de informatie voor de watervliegmeetings daar te plaatsen.
    Gewoon oppervlakkig, de data, regelementen, inschrijfformulieren etc.

Het ouwejetweetwellen en bouwen doen we wel op het MBF ;-)

Dat was het voor zover, wij kijken in ieder geval weer terug op een geslaagde meeting :yes:

Grt,
    Berto.

2. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Die landing :shock:

3. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ja plons maar zag ook geen Natte Vleugels reddingsboot die mannen hebben dus echt een probleem.

Berto,
    Is het wel verstandig het watervlieggebeuren bouwen en meetings uit elkaar te trekken vond het al jammer dat de Meeting aankondiging bij Meetings kwam te staan en niet in de watervlieg sectie.

Ton

4. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Tja Ton ze hebben ons dan ook niet ingeschakeld he ;-)

Mijn idee is om de site er gewoon naast te draaien.
    Puur voor de mensen die niet op het MBF komen en dat zijn er genoeg maar toch direct willen weten hoe of wat.

Dan kunnen ze namenlijk gewoon de site van de Natte Vleugels in de gaten houden ipv via via er achter moeten komen.

Mededelingen en aanmeldingen zullen ook nog steeds via het MBF lopen.
    En tja, die indeling, dat hebben ze voor ons gedaan en dat hebben we maar opgevolgd.

Dus dat staat in meetings, maar een kleine verwijzing in 1 van jouw watervliegdraadjes naar het meeting gedeelte is natuurlijk zo gedaan ;-)

5. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Als het aan mij ligt mag het zeker hier te komen staan hoor... Het is zo'n specifiek geheel... Desnoods als subforum "watervliegmeetings"

Robert

6. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    @Ton: da's bluf......;)

7. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    En nu nog leren vliegen :S man man met zo een kist had ik toch een betere piloot gezocht. De start en landing met de eerste kist sloeg al nergens op.

Maar opzich wel een mooi kistje. Succes met de bouw en wel een verslagje maken hè ;)

Gr. Dennis

8. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    Mwah hier zijn de meningen over verdeeld.
    Maar dat zal ik hier niet plaatsen, dan komt er toch een discussie. en heb ik niet gelijk..

Verder was het wel gezellig

9. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Per PB mag je alles melden aan de organisatie, graag zelfs dan weten wij ook hoe of wat en wat we daar eventueel mee kunnen doen om er de volgende keer tegen op te kunnen treden.

10. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    gedaan

11. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    En ontvangen.

Wil meteen even melden dat als er zich zaken voortdoen en iemand voelt zich niet prettig of onveilig dit meteen even bij de organisatie te melden.

Iedereen kan Onno, John, Gijs, en mij of elk ander met een veilighiedshesje aanspreken op zaken die zij niet door de beugel vinden kunnen.

Om dit naderhand te doen heeft weinig zin (maar doe het wel dan nemen wij dat mee de volgende keer) en is erg jammer daar de persoon zich daar de hele dag aan kan gaan lopen ergeren terwijl wij er wat aan kunnen doen als het even gemeld wordt.

Ik kan zelf niet alles in de gaten houden en verwacht dat mijn "onderdanen" dit doen.
    Voor hun kunnen sommige vliegbewegingen "gewoon" lijken terwijl een ander zich er aan ergert.

Schroom er dan niet voor om dit te melden, het moet voor een iedereen een fijne watervliegdag worden zonder steeds het gevoel te hebben dat je moet uitkijken voor "wildvliegers".

Dus Raymon ik neem het mee, bespreek het en we zullen volgende keer erop letten en optreden.
    Maar de volgende keer gewoon op de dag zelf even melden dan houden we een extra oogje in het zeil en treden desgewenst op.

12. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    naja ik maakte me het meeste druk over achter af... anders had ik het zeker gelijk gezegt,

13. heligek

heligek

Lid geworden:
    17 feb 2008
    he raymon jammer als jij onveiligheid hebt ervaren
    maar zoals berto al aangaf daar lopen een aantal menssen voor die echt niet bang zijn om de betreffende persoon ergens op aan te spreken
    maar helaas zien wij ook niet alles, of schatten wij situaties anders in op dat moment
    anderre dingen worden wel gezien en op dat moment word besloten om er wat van te zeggen of om dit eerst onderling te bespreken
    van elke meeting word nog steeds geleert en daarom is het heel erg prettig als menssen vertellen wat goed en niet goed ging in hun ogen.

groet john

14. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ik was dit keer er niet vliegend aanwezig, dus zo onveilig kan het niet zijn geweest ;-)

Tsja, ik zocht dit draadje ook steeds in de watervlieg hoek,
    de volgende keer wil ik wel een verwijzing als sticky plaatsen daar?

Dan nog een vraag van mijn kant, blijven we op deze locatie?
    Ik weet van een paar vliegers (niet perse zijnde ikke) dat ze een hekel hebben aan de
    extra gemeente belastingen aan t einde vand e dag...

De meetings zoals vroegah op diverse verschillende lokaties was ook leuk en afwisselend.

Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  15. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Tja Niek,

Wij zullen op deze lokatie blijven organiseren 2x per jaar.
    Er zijn al zo vaak opmerkingen geweest over andere lokaties maar niemand heeft dat tot op heden uitgevoerd :roll:

Tuurlijk het kost geld, zo`n 11.50 euro per dag, echter dat is geen geld voor het gebodene.
    Wij hebben geen problemen met gemeente, eigenaren, pachters, huurders, het waterschap, natuurbeheerders, visverenigingen en weet ik wat nog meer.

Juist op de dag zelf nog vernomen dat indoorvliegen zo`n 10 euro per persoon voor 3 uur kost :shock:
    Wel inclusief garantie op vliegbaar weer ;-)

Maar zoals wij al eerder hebben aangegeven is een ieder vrij een watervliegmeeting te organiseren waar dan ook in de NL.

Dus Niek ga je gang, wij horen graag waar en wanneer maar dan graag tussen april en september :yes:

16. heligek

heligek

Lid geworden:
    17 feb 2008
    he niek

wat mij betreft blijven we op deze locatie ook ik moet gewoon uitreigeld betalen
    maar wil wel aangeven waarom volgens mij dit een erg mooie locatie is

-toileten aanwezig
    -mooie plas
    -menssen in de buurt die ons een warm hart toedragen (zie het boodje)
    -voor zo ver ik weet zijn er goede afspraken te maken met de eigenaar van de plas
    - voor iedereen makelijk aan te rijden (heb ik het niet over de afstand)
    -mooie groenstrook voor het neerzetten van de modellen

en wat andere ook zeggen over dit soort dingen als wat het kost enz.
    niemand is verplicht om te komen en het word op vrijwilege bassis georganiseert door gijs en berto er word dus totaal niet aan verdient en als er al wat blijft hangen aan de strijkstok word dit gebruikt voor de aanschaf van verschillende dingen zo zagen we dit jaar de bordjes voor de kijkers en nog wat zaken bezine voor het bootje enz enz enz

en zo zijn er nog wel wat dingen

maar er is niemand die een ander verbied om iets te organiseren

ik wil alleen nog even kwijt dat het mij stoort dat er telkens een discusie ontstaat over de geldkwestie

ik heb alleen maar respeckt voor berto en gijs die elke keer weer erg veel vrije tijd steken in het organiseren van dit alles en vind het dus niet netjes dat zij zich elke keer weer moeten verdedigen wat dit betreft

maar iedereen die denkt dat die het beter kan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar dit is dus mijn mening

groet john

17. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Niek , ik ben blij dat
    A: het een perfekte locatie is,
    B: de organisatie er vlak bij woont ,
    C:het centraal in Nederland ligt ,
    D: geen gedonder met uitrichten.

En die paar euro,s wat het kost is toch geen vergelijk met de voordelen?

En het zijn geen gemeentelijke belastingen , het is gewoon een parkeer geld voor de pachter die ook zijn personeel moet betalen die het onderhouden.

Mvg Johan

18. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Oss was toen ook een mooie locatie met prachtig weer.

ikzelf watervlieg in Almere nabij de carpool/ov parkeerplaats t' oor.
    Daar wordt vaak ook gezeild, of model powerboat racing.

t zou daar prima kunnen voor de kleinere electro vliegtuigen.
    De grotere brandstof bakken zouden problemen kunnen hebben
    met de hoogspanning verderop en de waterskibaan.

Bij meer dan 2 a 3 mensen is t een georganiseerde activiteit
    moet er vergunning ed voor worden aangevraagd?

Voor de mensen die vaak langs almere rijden,
    de McDon langs de A6, stukje verder (of stukkie terug) afsl almere haven,
    parkeerplaats atlantisplaats

ps: zo op gmaps kijkend zou t strandje bij de noorderplassen meer ruimte geven.

19. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Oss was ook zeker mooi.

Je zal ten alle tijden met zo`n evenement een vergunning moeten hebben.
    Dus bel eens met de gemeente :)

20. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Al eens contact mee gehad voor indoorzalen.

Beetje 'evenement'-geil mens, dan gelijk hoge kosten voor vergunning,
    verplichte EHBO aanwezigheid,
    commerciele stands, entreekosten publiek enz..

krijg t 'meeting' idee er bij haar niet helemaal aangepraat. (is dat dan een 'wedstrijd' of zo)

Deel Deze Pagina