Het is me wel verteld, maar dat is een aardig aantal berichten terug. In hoofdlijnen zijn er 2 lay-ups voor de vleugel: Glas versie: 30gr glas, 2x 80gr glas, 1mm foam en 160grams carbon verstevigingen rond de wortel en servo openingen Ligger is kops balsa met daar tussen glas, dit omtrokken met carbon sok, de aanhechting op de huid verstevigd met roovings. Voor de carbon versie, is de 2x80gr glas vervangen voor carbon. Er zijn bij deze 2de serie prototypen wel wat wijzigingen om wat gewicht te besparen, maar hoofdzakelijk in het staartstuk. Vleugels zijn bok-stijf (ik heb de glas versie) en geven geen krimp wanneer bij hoge snelheid vol Up wordt geven
Prototype nummer 3&4 zijn klaar en inmiddels onderweg. Doorgevoerde verbeteringen - lichtere staart sectie - aansturing flaps verbeterd - rudder verbeterd - TE van de vleugels aangepast - ander kleuren schema - buitenkabels Push/Pull op meerdere punten bevestigd aan de romp
Dat ziet er goed uit. Dat het bij de bouw niet meteen gaat zoals je zou willen herken ik. Hopelijk kunnen we over enige tijd een keer onze 2.5 m toestellen samen vliegen.
Altijd leuk dit soort berichten! Wel moet de kist helemaal in orde zijn alvorens de productie kan starten. Ik hoop dat de nummer 3&4 technisch goed op orde zijn, dan de productie de komende periode gaan starten en komt de kist beschikbaar
Sneak preview: Nummer 3&4 zijn net gearriveerd, netjes ingepakt omdat er klein gaatje in de doos zit, toch maar ff checken of alles nog heel is. geen schade gelukkig. Alles weer ingepakt en ze gaan mee naar de Vogezen, hier zullen we in de avonduren een start maken met de inbouw en controleren hoe de techische updates zijn uitgevoerd ……wordt vervolgd
Eerste dag vandaag in de Vogezen, in de ochtend een dikke 3Bft oplopend naar een dikke 5Bft einde dag, wind stond perfect op de helling (Schweissel voor de kenners) Beide eerste prototype (electro en zweef) hebben vandaag veel gevlogen en de kisten presteren eigenlijk nog beter als verwacht. Als ik het in een zin moet beschrijven, zou het klinken als “ Radical Big Air” Een paar andere opmerkingen; “Het zag er allemaal uitstekend uit. Prima snelheid en hij gaat ook op high-speed bizar haaks de hoek om.” (Fotor) “vandaag heb ik even staan sturen met de WazzUp van Lyckele. Verassende kist! Zo op het eerste gevoel een schot in de roos. Echt heel leuk!” (Berrie) Een sfeer impressie;
Van mij ook nog wat bewegende beelden van de blauwe WazzUp van vandaag. Hier werd nog enigszins tam gevlogen. In de middag namen de wind en de durf toe en kwam de kist nog een stuk beter tot leven. Helaas staat dat niet op video.
Gisterenavond contact gehad met de fabrikant (TJIRC), we hebben de updates van de nieuwe prototypen 3&4 besproken. Alle wensen en updates zijn doorgevoerd en goed uitgevoerd. Tevens het vlieggedrag besproken en dat dit zeer duidelijk overeenkomt met het gewenste ontwerp. Dit heeft geresulteerd dat de WazzUp in productie gaat de komende periode. De kist wordt dus voor iedereen beschikbaar bij de TJIRC dealers wereldwijd hieronder een voorbeeld van het energie behoud van de kist
Gefeliciteerd! De video's zien er veelbelovend uit. Het is een heel mooie kist geworden. Chapeau. Ik zou er wel eens eentje op een wedstrijd willen uitproberen, of zien uitproberen. 14 october is de eerste gepland.
gaaf! ik zocht al naar zo'n kist ongeveer zoals ik eerder noemde, is er sprake van enige tijdraam? het zit namelijk zo, ik heb nog geen grote (bouw) ruimte. ik spaar wel, zowel voor mijn hobby, als grotere ruimte zodat tzt en-en. (wonen en hobby). er zijn concrete plannen die haalbaar zijn. als het met tijd kan, zou ik liever even wachten tot ik het wonen klaar heb (is nu iets te klein simpelweg). als er sprake is van een aantal- of tijd limiet, zou ik nu al een model bestellen (bij voorkeur carbon overigens). het speelt ook mee, dat die woning plannen, veel "mentale" ruimte eisen, en weinig puf over voor zorgvuldige assemblage van een model met volle concentratie. ik kan dat wel, heb gedaan, beleefd. liefst als de omstandigheden uitstekend zijn, eerst.
Hoi Marcel, er is geen gelimiteerde oplage en er is geen beperkte bestelperiode. Het toestel komt "gewoon" in de markt. Je kunt wachten tot het je past om te bestellen.
het is wel een concreet doel om voor door te gaan. ik ben van plan gewoon te bestellen, bouw komt bij gelegenheid dan.
Ik ben aan de slag gegaan voor een ballast set, had ik voor onze trip naar de Vogezen al willen doen. Was er helaas niet meer van gekomen. Stuk messing gehaald en dit in plakken van 3 per vleugel gezaagd. Daarnaast 4 blanks geprint op mijn 3d printer, al denk ik dat het eerder of met alle ballast of leeg vliegen zal zijn. Ik denk dat de kist het goed kan hebben om wat extra gewicht aan boord te hebben. Zal dit gaan testen aan de duin, zal de ervaring laten weten. Wel even goed beide pockets opmeten, ik kwam er achter dat er een klein verschil in zit. Met alle ballast erin wandelt het zwaartepunt van 90mm naar 94mm, noodzaak om nog een blokje lood in de neus te stoppen om weer naar 88-90mm te komen, Een blokje van 50gram was bij mijn Wazzup genoeg.