Beetje schaduw kunnen we wel gebruiken. Gisteren zijn we weer naar Dayton gereden om de F16 te monteren wat zo ongeveer de hele dag heeft geduurd. Wat een enorme meevaller was dat het veld gebruikt mocht worden om f3a te trainen. Deze unieke locatie met z'n 3Km baantje word ook gebruikt door de locale club, en voor 3 us dollar per jaar kun je de hele tijd vliegen, midden in de stad. Tussen het bouwen aan de F16 door hebben we dan ook nog 4 trainings vluchten gemaakt. Vandaag is de officiële training in Muncie.
Het klinkt alsof we allemaal maar beter naar de states kunnen verhuizen.. die voorzieningen die jij beschrijft.. tsjonge.. er loopt kwijl mn toetsenbord in..
meer Nederlanders Er is op zijn minst nog een Nederlander die hier rondloopt....;-) Weer met het Hong Kong team zowel in F3A alsook de Jet World Masters. Gisteren (Zondag) waren we op de Muncie vlieglocatie voor de offciele training and technische keuring (die opzich goed verliep), toen we een telefoontje kregen dat een enorme tent was weggewaaid op de locatie van de Jet World Masters. Dit was een van de tenten waaronder de modellen stonden. Vlug in de auto gesprongen om zien wat de schade was. Hier een video van de plotselinge storm die ik vond op youtube Schade was aanzienlijk, de tent van 10 x 20 m kapot, 6 of 7 modellen beschadigd waarvan sommigen total loss, op zijn minst 2 personen in het ziekenhuis. Wij waren laat met uitpakken omdat we meer aan het trainen waren voor F3A en dat lijkt ons geluk te zijn geweest want alle modellen zitten nog in de kratten Later vandaag geen we kijken wat de echt schade nu is. Roald
Hoi Roald, Bedankt voor de update, balen voor die deelnemers aan de WMJets dat hun modellen beschadigd zijn. Heb jij iets vernomen van de Familie van der Vecht? Hoe staan zij ervoor? Succes op de WMJets en de F3A Winfried
Die schade aan toestellen is natuurlijk jammer, maar niet onoverkomelijk.. dat er mensen in het ziekenhuis liggen is erger.. sterkte voor de betrokkenen..
Toen ik de van der Vechtjes vanmorgen sprak, waren er beschadigingen aan de kist. Vandaag zijn ze die repareren want men dacht dat het nog wel repareerbaar was. De documentatie van de kist is volledig weg wat voor schaalkisten een groot probleem is. Men probeert nog wat te regelen met de Chinezen die eenzelfde kist hebben. Dit is wat ik ervan begreep. Als ik fout zit, neem ik aan dat ze dat zelf ook nog wel aangeven Om een idee te geven: Het Zuid Afrikaanse team kan gewoon weer naar huis, want al hun modellen zijn naar de kl...! Silvresti heeft ook aanzienlijke beschadigingen aan zijn kist waar nog hard aan gewerkt moet worden om op de JM te kunnen vliegen...... Al met al een hoop ellende. De 2 gewonden zijn geloof ik inmiddels al weer uit het ziekenhuis.
Wat een zonde.. kunnen wij vanuit hier niet helpen met de documentatie? Een printer moet daar wel te vinden zijn, misschien dat wij documentatie bij elkaar kunnen zoeken?
Inderdaad, de F16 is behoorlijk beschadigd, maar in vergelijking met de kisten van de Zuid Afrikanen valt het nog mee. Vandaag en gisteren de gehele dag aan het repareren geweest en het ziet er naar uit dat het geheel weer luchtwaardig gaat worden. Het is wel leuk om te zien hoe iedereen elkaar helpt met de wederopbouw. De lokale hobby shop om de hoek vaart er wel bij, de epoxy en seconde lijm gaat er in grote mengen doorheen.
Ik begrijp dat dat nu van de minste zorg is voor jullie, maar hoe is e.e.a. geregeld met de verzekering? Ik neem aan dat een dergelijk evenement verzekerd is voor dit soort zaken?
Startvolgorde: Preliminary Schedule 1-4 Op off. site (nog) niets over te vinden. Dit is van de info-site van een van de Duitse deelnemers.
Veel foto's van de opening ceremonie http://2011worlds.shutterfly.com/pictures Dit is de blog van de moeder van Brett Wickizer Team Belgie is herkenbaar Team Nederland niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk) ;-)
Kleding? Meer dan een T-shirt, dat na de eerste keer wassen 2 maten kromp, heb ik nooit meegekregen bij uitzending naar een W- of EK.
Tijdens de F3A finaledag in Utrecht afgelopen jaar, was er ook iemand die een collectie aan kleding meegenomen had. Moest je natuurlijk wel zelf kopen dan.
Vandaag is er dan eindelijke gevlogen, alleen niet voor een Noor. Hij is niet aan vliegen toegekomen. Tijdens de soundtest was er een "raar" geluidje uit zijn kist (leek een beetje niet synchroon te lopen). Na het op de startbaan opstellen wil hij de motor aanzetten en de motor loopt verkeerd om (eventjes maar), weer uit en nogmaals proberen, weer uit en daarna een hoopr geknetter en de kist in de fik!!!! De regelaar blijkt uitgebrand en dit was een kist met veel hout. Met water erover geblust. Kist vliegt zeker niet meer. Het zou zijn eerste vlucht op z'n eerste WK zijn met zijn enige kist :-( Voordat er vragen komen over materiaal: Plet Advance, Schulze 32.8? en goede accu's (geen zippies) Dit is nu de 3e die ik dit jaar zo zie.
Zeg, hou eens op met al die nare berichten. Goed nieuws, dat willen we. Bert in het zwembad. Bob die met Derk frisbeed op de ligweide. Oranje boven met mooie vluchten. Dat soort dingen, dus @bruno mbt kleding.. ik heb ergens ooit gelezen dat je van lijnbestuurders al blij moest zijn als ze uberhaupt kleding aanhebben.. dus wat dat betreft.. een oranje lendendoek dan maar?
1e ronde Derk 32e plaats; Bert op #63. De kop is eraf! http://www.modelaircraft.org/files/Worlds_Day1_Prilimaries_Rank.pdf Volkert