wd-40 goede vervanger voor after run olie???

Dat heeft niets met de buitentemperatuur te maken maar met de verandering van luchtdruk en vochtigheidsgraad waardoor de motor bij een ander weertype armer gaat lopen en je hem rijker moet zetten.

Roelof zei:
Dat heeft niets met de buitentemperatuur te maken maar met de verandering van luchtdruk en vochtigheidsgraad waardoor de motor bij een ander weertype armer gaat lopen en je hem rijker moet zetten.

dus wat ik begrijp kan je gewoon rijden maar moet je je auto gewoon rijker afstellen?

Zoals aangegeven de temperatuur, prestaties en klank in de gaten houden en weten welke kant je moet opdraaien en dat kan een dagelijks ritueel zijn.

Onzin...gewoon temperatuur van de motor in de gaten houden en gaan met de banaan. Dan zou je in America in de binnenlanden niet kunnen rijden/vliegen zomers...

//Edit spuit 11...last van de hitte :P zat op pag. 1 te kijken en dacht dat het de laatste reactie was.

@Roelof

Heb weer een stukje kunnen vinden over hetgeen brandstof achterlaat in motoren. Het komt van een duits forum (via www.nrw-cup-or.de) en is geschreven door de man achter RED ALERT brandstof. Ik hoop dat je duits een beetje in orde is;-)

Jedes öl auf Mineralölbasis ist für einen Methanolmotor von Nachteil.
Die Spritherstellerhersteller könnten dan ja auch 10 W 30 in unsern Sprit kippen. Mineralöl vermischt sich nicht mit Methanol.
After Run funktioniert einwandfrei neutraliesiert auch die sauren Verbrennungsrückstände, hat aber den Nachteil, das es beim erneuten Starten des Motors nicht ordentlich schmiert und sich nicht mit allen Komponenten des neuen Sprit verträgt.
Die billigste und beste Konservierungsmethode ist, man kauft sich bei Graupner 1 Liter Aerosave. dieses Öl ist mal für 4 t Motoren entwickelt worden. Diese Motoren produzieren viel mehr saure Verbrennungsrückstände als unsere 2 T Motoren.Aufgrund des ausgeprägten Vermögens, die bei der Verbrennung von Methanol und Nitromethan entstehenden aggressiven Säuren zu neutralisieren, eignet sich pures AeroSave auch als Langzeit-Konservierungsöl.Es läßt sich auch mit Rizinus mischen und es schmiert auch sofort beim wiederstarten.
2 % dieses Öls ist auch im RS 25 enthalten.
Gruß N.Matz

Groeten,
Wouter

Dat is ook het verhaal van Tornado toen ze voor het eerst met afterrun kwamen. Blijft de vraag waarom de ene brandstof het wel doet en de andere niet.....

In de specs van Castrol MSSR (een 2-takt raceolie voor methanol ook gebruikt in de modelbouw) staat aangegeven dat de olie Hygroscopisch is en bij een lange stilstand een behandeling met een castor olie gewenst is. Ik kan mij voorstellen dat vocht en zuurstof uit de Nitro een snelle oxiderende werking geeft op metalen delen als de olie geen bescherming geeft....

Dat mineraal oliën (castor) niet mengen met methanol is klinklare onzin want de veel gebruikte wonderolie is gewoon een mineraal olie. Het heeft zin om eens google los te laten op SAE50 , dan kom je bij de meest exteme castor oliën voor methanolmotoren.
Overigens is bij Runnertime en Gammalube een groot gedeelte van de smering een castor olie.

Testen wijzen uit WD40 sucks mensen !!Niet gebruiken zou ik zeggen ...ik en meerdere van mijn race team die voeren vaker testen uit .Ook deze maal wijs uit dat wd40 geen goede vervanger is.Ik ga niet beweren dat jullie nu allemaal geen wd40 moeten gebruiken.Dit is ieder zijn eigen keuzen.WD40 is en kan een vervangend middeltje zijn maar ..... gebruik het niet op de lange duur.

Ik ben van mijn 8ste bezig met de racerij,brandstoffen zelf maken en alles wat er mee te maken heeft.Ook maak ik alle onderdelen zelf daar ik een stockcar freak ben.Niks van uit de winkel kant en klaar alles zelf maken en ratzaah . Brandstofslangen ???wahahahaha VERGEET het maar IK GEBRUIK geen silconen zooi!

Wij hebben een moter flink bestookt met WD40 en wijs uit op krasten(op lang termijn)

WD is geen smeermiddel....
Het werkt prima om te reingen en te poetsen. WD 40 is vluchtig. Het verdampt volledig, zonder veel smering of bescherming achter te laten. Spuit maar eens wat WD40 op een plat oppervlak en wacht een paar minuten.
In een motor werkt het prima om zure bestandelen en vocht te neutraliseren. Omdat het vervliegt blijft het nodig daarna after run te gebruiken voor lange duur (=meer dan een uur) bescherming.

Groeten,
Gerben

Gerben zei:
WD is geen smeermiddel....

Grapje zeker :wink:

Even van de WD-40 site geplukt
WD-40 Multispray:
Even spuiten...zo gepiept!

Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één!

Elke onderhouds monteur heeft het in zijn koffer zitten als zijnde "smeermiddel", en ook ik gebruik het voor het nodige onderhoud van mijn machines aan de zaak, wat doe ik en al die andere verkeerd?

Back