WD40 luchtfilter

Je mag mijn blok zeker van de binnenkant zien, over een litertje of 4 is het weer tijd voor een nieuwe zuiger en veer:) dan zal ik meteen foto's maken van me blok, heb al eerder me zuiger gereviseerd. En toen zat er ook geen smurrie op.


gr Wesley
 
Je mag mijn blok zeker van de binnenkant zien, over een litertje of 4 is het weer tijd voor een nieuwe zuiger en veer:) dan zal ik meteen foto's maken van me blok, heb al eerder me zuiger gereviseerd. En toen zat er ook geen smurrie op.


gr Wesley



hoeveel liter rij jij met je blok voor de er een nieuwe zuiger en veer inzet.
 
Ik gebruik al jaren WD40 op mijn filter, echter heb ik er wel een pre-filter op zitten

Een filter heeft meestal 2 type's tw: grof en fijn, door deze met olie of WD40 in te spuiten, zijn deze al redelijk beschermt, met de pre-filter ben je nagenoeg alles kwijt.
Tevens heb ik motoren gereviseerd die meer olie in het filter hadden dan de Shell in Pernis bezit. :)

maar ipv voorkeuren te geven, kijk eerst eens welke filter je hebt, dit omdat bij de meeste std filters meer zand langs de aansluiting komt (bij de HPI Baja std filter is dat een drama).
 
Wd40

Ik vind WD40 wel een beetje duur om een filter mee in te olieen.
Beter is, om oude (zwarte) afgelopen olie van je 1 op 1 auto te gebruiken voor je filter.
Werkt net zo goed als WD40.
 
;)
Laat maar Ron, sommigen zijn zo eigenwijs dat ze toch niets aannemen, en ze rijden al jaaaaaaaaaaren met die oplossing en het werkt goed (zeggen ze dan...).

Tja, waarom zou er ook ooit luchtfilterolie uitgevonden zijn, en waarom zouden verreweg de meeste mensen die hun hobby serieus nemen hun filter (of dit nu een schuimfilter of een K&N filter is) in oliën met de voorgeschreven olie... is toch pure onzin ....

Lekker blijven gebruiken, maar geef dit niet als advies aan iemand die een vraag stelt of het kan. Er is niets vervelender dan slecht advies geven....

Volgens mij heeft ook Wiljan al eens iets geschreven over het (juiste)gebruik van filter en olie, of brandstof en olie.

Waarom sommigen kapitalen investeren in dure alu upgrades (die lang niet altijd enig nut hebben, behalve bling bling) en vervolgens bezuinigen op (luchtfilter)olie is mij een compleet raadsel en met de beste wil van de wereld, ik begrijp hier werkelijk helemaal geen snars van.
 
... eigenwijs is ook wijs... ik zeg: verkeerde hobby, blijf electro rijden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je zeggen dat ik uit me nek klets dan ?
Wanneer het gaat om het advies van je luchtfilter behandelen met WD40...
Ja, dan klets je zeker uit je nek!

Dit omdat het gewoon een slecht advies is!
Filterolie is er niet voor niets, en verreweg de meeste bigscale rijders behandelen hun filter zeker niet met WD40, maar met een juiste filterolie!

En al rij je al jaren met die 'oplossing', wil dit nog niet zeggen dat dat de juiste is.
Ik zou eerder zeggen: altijd veel mazzel gehad.

Nu ga jij natuurlijk komen met een verhaal dat dit niet zo is, enz., maar het is gewoon een FEIT dat WD40 daar niet voor bedoeld is!

Sorry voor de bewoording, maar ik vind echt dat je uit je nek kletst (zoals je het zelf noemt)
 
Eh.. Even een dingentje Als nou al 2 mensen het al jaar/jaren gebruiken.
Waarom geloof je het dan niet. 2 mensen die ervaring hebben met bigscale's...
Volgens mij is het gewoon hier op de forum een beetje ''Ik heb gelijk anderen niet'' Mensen doen WD40 op het luchtfilter omdat ze weten dat het werkt.
 
Tja, ik ken mensen die al ver in de 80 zijn en hun hele leven gerookt hebben. Dus roken is niet slecht voor je, toch?
Kom op zeg, denk even na.
 
Back
Top