Wedico Volvo F12

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Volvo Patrick, 7 mei 2012.

  1. Volvo Patrick

    Volvo Patrick

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Obbicht
    Wiliam,

    IK heb inderdaad al een paar accu's liggen vandaar die "standaardisatie" van de voeding. Uiteindelijk zal ik met beide schalen rijden en dan hoef ik maar 1 reserveaccu te hebben ongeacht het voertuig(en) die ik dan mee heb op de rijdag. En ik wil inderdaad met LED's gaan werken.
    Aan LiPo's had ik niet gedacht en is misschien wel iets voor later als de huidige accu's aan hun einde zijn om dan over te stappen op LiPo.
    Ik ben het geheel met je eens dat de overbrenging een belangrijke rol heeft en hier heb ik wel naar gekeken. De overbrengingsverhouding zal groter worden als standaard en dus langzamer rijden.
    Ik heb ook nog geen snelweg op een baan gezien, lijkt me ook niet zo leuk. Als ik eventueel hard zou willen rijden, parkeerplaatsen genoeg in de omgeving.

    Qua voeding van de ontvanger weet ik nog niet of deze via de regelaar wordt gevoed of niet. Ik ben wel de voeding vergeten van de USM-RC2 zag ik zojuist.
    Bedankt voor de tip.

    Gr. Patrick.
     
  2. streamline

    streamline

    Lid geworden:
    25 dec 2011
    Berichten:
    202
    Locatie:
    moergestel
    heb es op youptjoup een parcour gezien met een snelweg erin.
    Ik hou en op 95 kmh schaalsnelheid,je hoefd toch niet altijd volgas te rijden.
    Greetz Bernd
     
  3. Volvo Patrick

    Volvo Patrick

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Obbicht
    chassis deel 1

    Eindelijk de Alu-profiel binnen gekregen voor het maken van een chassis.
    Na het uitzoeken van de gewenste wielbasis begonnen met het uitmeten van de maten voor de gaten voor de bevestiging van de cabine en veerpakketten.
    En vervolgens de gaten geboord in de profielen.
    Om een beeld te krijgen van het geheel heb ik de cabine, de vooras en een niet aangedreven achteras gemonteerd. Ik vind dat de cabine vrij hoog op het chassis staat maar dat zou ook een vertekend beeld kunnen zijn omdat het geheel nog niet af is.
    De volgende stap is het maken van de dwarsbalken voor het chassis en daarvoor heb ik de motor met versnellingsbak er even ingelegd om ook hier weer een beeld van te krijgen.
    Direct na de v-bak de eerste dwarsbalk, de 2de vlak voor de achteras en aan het einde de laatste dwarsbalk.

    [​IMG]
    De chassisbalken met daarin de gaten voor de cabinebevestiging en veerpakketten.

    [​IMG]
    De assen er ondergebouwd.

    [​IMG]
    De cabine erop.

    [​IMG]
    Motor en versnellingsbak erin om de positie van de dwarsbalken te bepalen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina