Welk model is dit , weet nu is P. Tupker VT dubbeldekker

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Ton van Munsteren, 21 dec 2024.

  1. Herbie

    Herbie

    Lid geworden:
    26 sep 2012
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zutphen
    De Eucalypta vliegt wel degelijk beter dan de super Suppi en denk wel gelijkwaardig aan een Nobler.
     
    Harry van Melick vindt dit leuk.
  2. Harmloor

    Harmloor

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    3
    beste mensen ,ik zit niet zo vaak op het forum maar kan het deze keer niet na te laten als er een vliegtuig voorbij komt die ik in mijn jeugd heb gebouwd en heb stuk gevlogen ,het originele vt tijdschrift uit mei 1973, tekening en bouw beschrijving en materialen lijst heb ik nog liggen daar staan ook kleuren foto's van het model in, zo ook van de vt racer uit 1970 deel1 en 2 en de vt gladiator uit 1972,van de vt acrobaat alleen het artikel uit 1971,jammer genoeg heb ik daar geen tekening meer van.
     
  3. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.096
    Locatie:
    Brüggen NRW Duitsland

    De overgang van de Haarlem Trainer naar de Eucalypta was in ieder geval gigantisch alleen wat minder makkelijk te transporteren.
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuk draadje had die ook gevonden, wel erg jammer dat heel veel koppelingnen naar foto's verdwenen zijn, hierdoor heb je eigenlijk niet veel meer aan het draadje.
    Misschien als de foto's nog ergens zijn is het draadje nog te repareren.
     
  5. HansH

    HansH PH-SAM

    Lid geworden:
    23 jun 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern, Duitsland
    Leuk! Ik heb die vele jaren geleden eens gebouwd maar er nooit mee gevlogen.... Hangt al jaren op in mijn hobbykelder, zoals je ziet aan het stof erop.De tekening is bij mij verloren gegaan door een waterschade (samen met vele andere)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Zou het echt veel uitmaken of de Eucalypta nou veel beter of slechter is dan andere modellen.
    Was toen misschien wel belangrijk als je naar een hoog niveau met vliegen wilde.
    Maar denk dat het voor nu gaat om de historie van de modellen en dan met name die door Paul zijn ontworpen.
    Als een kitje wenselijk is kan dat, maar heb dan wel een redelijk leesbare pdf nodig om over te zetten naar cad.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Zoals gezegd ben ik ook een beetje met de Super Suppi aan het stoeien om daar een setje voor mezelf van te maken.
    Wordt dan wel electro maar twijfel, want heb ook een Enya liggen voor de brandstof versie, maar kan die dan niet hier op club vliegen.
    Maar als er liefhebbers zijn voor een setjes kan ik beide uitvoeringen uitwerken naar een laser setje.

    upload_2024-12-22_14-55-34.png
     
    HansH vindt dit leuk.
  8. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuk heb je nog iets meer foto's
     
  9. HansH

    HansH PH-SAM

    Lid geworden:
    23 jun 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern, Duitsland
    Van de VT Special? Ik heb nog een Super Suppi uit ca 1972, origineel met Webra Glo-Star 3,5cc maar later met Fox 29, als vele jaren niet meer mee gevlogen en of ik na zoveel jaren nog vertrouwen heb in de constructie ik geloof van niet...Kan er wel eens een foto van maken.. een nieuwe Super Sup zou wel leuk zijn, ik hou me aanbevolen voor de laser files....
     
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuk ja graag foto altijd leuk.
    Setje kan even duren maar gaat zeker komen, Brandstof of Electro?
    Heb zelf een Enya 29 ervoor liggen, was de combi van heel lang geleden van Rodi Roem een leerling van Paul, voor mij dus een leuke herinnering.
     
  11. HansH

    HansH PH-SAM

    Lid geworden:
    23 jun 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern, Duitsland
    Hieronder een paar foto's van mijn oude Super Suppi. De mijne vloog ook prima met de Fox 29, die ik ook weer teruggevonden heb toen ik op de zolder naar de Suppi zocht, staat op een Aviomodelli C207, denk dat ik die begin tachtiger jaren gebouwd heb, was hem totaal vergeten :( Was ook een fijne kist om mee te vliegen. Hou me maar op de hoogte wanneer je klaar bent met tekenen, heb er totaal geen haast mee, denk wel brandstofversie alhoewel
    electro ook wel makkelijk is (of gewoon allebei...)


    l electro ook wel makkelijk is (of gewoon allebei...). DSC_5355.jpeg DSC_5357.jpeg


    De Aviomodelli C207 met de Fox 29, staat ook op outerzone:
    oz15029
    DSC_5359.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      64,8 KB
      Weergaven:
      15
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  12. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Dank voor de foto's die modellen kunnen lijkt mij zo weer vliegen.
    Of weer even een lekker poets beurtje en een mooi plekkie op de muur met een lijstje er omheen.

    Zal melden wanneer een kitje beschikbaar is en ja met twee opties Brandstof en Electro.
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Soms is het nuttig als je een dochter naar de stad moet brengen, want dan ben je gelijk een beetje in de richting van de Multicopy.
    Dus tekening mee en daar onder de scanner en vertelt dat die zo goed mogelijk gescand moest worden, omdat dit de enige tekening is op de hele wereld en zomaar op een veilig miljoenen waard kan zijn.
    Nou moet bekennen Johan van Multicopy heeft zijn best gedaan en er nog een redelijke scan van kunnen maken.
    Is nu wel meer dan 17MB dus hier plaatsen gaat niet lukken en even een jpg van geschoten om hier te plaatsen.
    Als je de scan op ware grootte wil hebben stuur dan even een pb met mailadres.

    P.Tupker VT Dubberdekker TVM..jpg
     
    HansH vindt dit leuk.
  14. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Kan het natuurlijk weer niet laten en gelijk kijken of het omzetten naar DWG nog wat wordt.
    En ja lijkt bruikbaar om met heel veel werk toch nog wat van te maken in cad.

    upload_2024-12-23_14-50-26.png
     
  15. Herbie

    Herbie

    Lid geworden:
    26 sep 2012
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zutphen
    Ga je een kitje snijden?
     
  16. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Van de dubbeldekker ja kan als daar liefhebbers voor zijn
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.289
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De Super Sup was inderdaad bedoeld voor 3,5 - 6 cc.
    Die laatste maat is OK. Vliegt het best, maar... Dat was dan een Fox 35 en dat is een heel lichte motor.
    Maar daarmee vloog het ding (zonder flaps!) wel driehoeken en zandlopers.
    Toen ik ook aan de demper moest (een ook al superlichte OS Jetstream) moest er wel een kleine 10 gram lood helemaal achterin om de goede eigenschappen terug te krijgen.
    Enya's zijn steviger, leveren meer vermogen, maar dat redt ons in dit specifieke geval niet.
    Je zou de neus korter kunnen bouwen, maar is er nu al alleen ruimte voor een eigenlijk te kleine tank...:rolleyes:
    Die ziet er nog prima uit!
    Wacht maar tot je de mijne ziet....:oops:
     
    HansH vindt dit leuk.
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.593
    Locatie:
    Dordrecht
    Verwacht niet dat het voor mijn vliegen een probleem zal zijn, als ik aan een zandloper denk krijg ik zelf al een warmlopen:eek:
    Kan een loop maken maar daar stopt het even, als ik in de toekomst een rugvlucht en 8 kan draaien dan ben ik helemaal gelukkig.
    Moet eerst nog maar rechtop blijven staan als ik een tank leegvlieg, de rest zie ik wel.
    Jij denkt prestatie gericht en ik denk vanuit mijn wens om zoiets te kunnen vliegen als herinnering aan de good old days.
    Dus afwijken van het uiterlijk zit er niet in, de uitzondering zal wat bouwgemak zijn maar verder dus niet.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  19. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.289
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat is wel zo, en dat terwijl ik al jaren geen wedstrijd meer heb gevlogen...:bye:
    Anderzijds, bij mij sluit het ene het andere niet uit.:D
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  20. Erik-M

    Erik-M PH-SAM

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Winterswijk
    Misschien heb ik niet goed opgelet, maar heeft iemand nog een kopie of pdf van de Eucalypta? Ik heb als kleine jongen met grote ogen staan kijken naar iemand die met een Euclaypta vloog toen ik zelf nog met een plankromp trainertje oefende.. Lijkt met wel wat om nu een Eucalypta te bouwen en vliegen..
     

Deel Deze Pagina