Welk vliegtuig om mee te beginnen?

Hoi allemaal
Ik leer elektrozweefvliegen onder begeleiding van instructeur met een 3 meter zwever met hoogte roer en richtingsroer.
Deze week is mijn gekregen zwever van 2.5 meter klaar, ook met hoogteroer en richtingsroer.
Ik ben me aan het orienteren voor een tweede elektro zwever.
Zou een Bird of Time een goede zwever voor me zijn?

Beste antwooed is:
Vraag aan je instructeur.
Als jij een Bird of Time mooi vind moet dat zeker kunnen.

GJ

Vraag ging helenaal niet over rolroeren maar over de overstap naar de Bird of Time.
Ik ken de BoT als een makkelijk te vliegen model dus kan je gewoon van je beginnerzwever overstappen naar de BoT.

GJ

student, moet ik mijn vleugels brengen ( is reeds gebouwd en bespannen )
Rolroeren inbouwen is altijd mogelijk.
Of ie er mooier van word, denk het niet als je hem al bespannen hebt, maar het is wel mogelijk met een zaag en plakband.

GJ

Bedankt voor jullie reacties ik heb mijn Bird of Time, met flaps ,
20230712_155805.jpg

Misschien is het nu wel zo dat er zoveel uit china komt dat je er niet onderuit komt.

Of je koopt het via tussenpartij die het in china koopt of rechtstreeks. Misschien wordt er lokaal ook wel eea gemaakt maar er zitten al gauw onderdelen in uit china.

Op de foto zie ik remkleppen, flaps zitten aan de achterkant van de vleugel

Misschien kan je gewoon een flap achter de bestaande vleugel oplengen, met wat plat kunstof. Dan kan je de vleugel in takt laten.
Verder ook geen ervaring mee maar ben gewend om alles gewoon proberen wat werkt.

Om weer even bij het draadje terug te komen.

Welk vliegtuig om mee te beginnen?
1: Maak eens een praatje bij een club in de buurt.
2: steun de modelbouw winkels en koop daar je spulletjes.

Zij kunnen ook helpen met raad en daad.
En ja ik weet het dat kost meer geld.......maar onze economie moet ook blijven draaien.
Ik heb het er voor over en snap heel goed dat niet iedereen er zo over denkt.

Wat hier in Nederland niet te krijgen is probeer ik in Europa te bestellen.
En dan is het nog steeds erg moeilijk om de herkomst te achterhalen (vaak toch wel Aziatisch).

Back