Welk vliegtuig zou jij nog wel eens willen vliegen/hebben???

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Guest, 12 feb 2004.

1. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    zo'n me262 heb ik bij de laatste harsewinkel show een flinke klapper zien maken met een mislukte doorstart :(
    had flinke schade, ook een van beide turbines was cooked.

2. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

In Helchteren was die ME 262 total loss. Wel jammer want hij zag er best goed uit.

3. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Op Duxford in Engeland staat nog een "echte" ME 262. Men is nu bezig met een project om te bekijken of dat toestel weer vliegwaardig gemaakt kan worden. Dat heeft nog al wat voeten in aarde en een tijdsplan hiervoor is er nog lang niet. Het lijkt mij fantastisch om zo'n kist weer in het luchtruim te zien.
    Toch kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die het niet zo'n mooi iets vinden. Dat is het dubbele van zo iets als dit. Het was een oorlogs machine maar het was ook een grote stap in de vooruitgang van het vliegen.
    Eigenlijk is dit ook voor mij een vliegtuig dat ik ooit wel eens zou willen bouwen en vliegen. Of dat ooit zal gebeuren? Ik denk voorlopig niet, twee straalmotoren kosten nog steeds een vermogen wat ik niet heb.

4. jetpower

jetpower Guest

de vijf ME262 die in amerika worden nagebouwd daar hebben ze 1museum ME262 als voorbeeld gebruikt om de vijf vliegwaardige toestellen van te bouwen dat wil zeggen dat ze die ene uit het museum uitelkaar hebben gehaald daarna alles nagemaakt (en verbeteringen aangebracht ).
    kijk maar eens op www.stormbirds.com
    daar staat het helle verhaal

5. Guest

Guest Guest

6. Arvid

Arvid Guest

Tja, er zijn er nog zoveel.....

Heb nu net een corsair aangekocht, maar een Catalina is ook mooi, een B52, een russische mig (ben even de naam kwijt, maar het is een tegen hanger van de Harrier. Kan alleen een echte haakse bocht maken tijdens vlucht (kon dit alleen geloven toen ik het zag, echt ongelooflijk!)). En zo zijn er ongetwijfeld nog wel meer.... Laat ik zeggen, nog genoeg voor een heel leven lang?

7. wilco1985

wilco1985

Lid geworden:
    11 feb 2004
    een pitts special 1:2 lijkt me echt geweldig.. alleen de cash die je hier voor neer moet tellen is nog iets minder geweldig 8)

8. Gert Jan Bastiaans

Gert Jan Bastiaans

Lid geworden:
    30 dec 2003
    hij is vlieg klaar :D :D :D

9. Janssen

Janssen Guest

dat is een mooi vliegtuig Gert Jan, ikzelf heb nog nooit gevlogen (RC) en zou het wel heeeeel graag gaan doen maar ja, nu even geen tijd en geen centjes ervoor.

Ik had die Gee Bee ook al is gezien en vind het echt een heel mooi vliegtuig, ik zou het graag een keer vliegen, maar ik denk dat je daar voor aardig wat vlieguurtjes ervaring voor moet hebben :lol: dus dat is misschien wat voor als ik met pensioen ga :? (en dat duurt toch nog wel even :wink: )

10. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Wat ik graag wil:

Twee mooie SAL wedstrijdkistjes.
    Zelfstartende schaalzwever in het formaat 4,5 meter of meer met vario en alle poespas erop en er aan.
    Kleine brushless met regelaar voor kleine indoorkist.
    Al met al twee maandsalarissen dus. :(

11. Dit lijkt mij mooi:
    Een flink groot schaalmodel van een lancaster compleet met bommen afwerpsysteem o.i.d en geluidsefecten etc. (net zoiets als in die modeltankjes).
    En dan de dambusters op schaal nadoen :p

12. remon

remon Guest

spitfire ,mustang of een corsair . dat zijn mijn favo toestellen die ik graag wil bouwen en vliegen

13. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    lancaster.... hmmmmmm :yes:

14. Jugge

Jugge Guest

Lancaster is vet, met alles erop en eraan....:D

Jurgen

15. AlexH

AlexH

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Sig FourStar 1.20 met 26cc MVVS Gasser :p

16. mij lijkt een grote b17 bommenwerper schaalmodel met 4 benzinemotoren en bommenafwerpwerpsysteem en intrekbaar landinggestel wel wat :roll:

17. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
  18. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Marcel, nee he, niet zo'n gedowngrade NT. Dacht bij jou meer aan een Raptor 90 SE met Alan Szaboo kap.

Trouwens m'n favorieten zijn teveel om op te noemen, De Havilland 88 Comet (electro of verbranding) of 'n Mosquito. Fokker D 21 met een saito 3 cylinder, Rare Bear met Seidel 5 Cylinder Ster, Funtana Pro met OS 160FI, etc.

Heli's, Rocket, ThreeDee V4, ThreeDee MP, Acrobat SE, Caliber 90 met Swift romp en voor de oude dag een Bell UH 1 B(?) met Jadolfsky Turbine op de originele plek.

Rick

19. paulplevoets

paulplevoets

Lid geworden:
    20 apr 2004
    Ik heb m'n droom sedert enkele maanden, een diablotin xl.................
    hoewel die XXL er ook wel leuk uitziet 8)

20. >> zaunkeunig met cox blackwidow, huhhuhuh
    eerst maar eerst met een normaal vliegtuig opnieuw leren vliegen.

beste groeten,
    rz

Deel Deze Pagina