Welke 2.4 Ghz zender?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Tiemen, 1 mei 2009.

1. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Tieman, al een keuze kunnen maken of ben je nog reeds aan het lezen?
    *nieuwsgierigheid*

2. ploman74

ploman74

Lid geworden:
    27 apr 2009
    Ik heb ook zo'n TPS N4Q gehad ... 2 keer zelfs .... de eerste deed het niet goed bij mij .. terug gestuurd .. nieuwe gekregen ... deed het ook niet .... volgens pitstop shop lag het aan mijn setup want als zij het gingen testen ging het wel goed.
    Vervolgens tegen bijbetaling toch een Spektrum DX3S gekocht, uiteindelijk duurder omdat ik 3 a 4 keer verzendkosten moest betalen maargoed.

De Spektrumset deed het meteen goed.. geen enkel probleem mee gehad.

Dus ik zeg ... Sprektrum DX3S

3. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    In principe ben ik eruit: een DX3.0 en niet een DX3S
    De reden: het 3e kanaal van de 3S is niet/beperkt te mixen.
    De 3.0 kan dit wel.
    Het uiterlijk maakt mij niet zoveel uit, want dan zou de 3.0 altijd afvallen.
    De telemetrie is leuk, maar als ik eens de diverse forums doorlees over de betrouwbaarheid van de metingen en de moeilijkheden/tijd die je hebt met het installeren ervan, heeft dit ook voor mij geen toegevoegde waarde.
    Voorlopig (en ik denk nog wel een flink aantal jaren) heb ik toch 'maar' één auto, dus 4 modellen geheugen is voor mij meer dan voldoende.

Vandaar mij keuze voor de DX3.0, al heb ik hem nog niet, dus er kan nog wat veranderen ;)
    Van moeder de vrouw mag ik hem krijgen voor vaderdag, dus dat duurt nog ff, en zodoende dus alle tijd om nog eens goed te kijken.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met de Graupner XD-6 IFS (of is deze te nieuw? Deze staan nl bij Shamrock in de folder zonder prijs)
    Deze lijkt mij, zoals het lijkt, w.b.t. specificaties op de Spectrum

Groeten,

Tiemen

4. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    zender

Je zou ook de dx2.0 kunnen nemen,,,, als je deze goedkoop kunt krijgen.
    Deze is vrij eenvoudig om te bouwen naar een dx3.0.
    Op verschillende forums zijn hier wel topic's over, ook hoe je het moet doen!

Ikzelf heb ook een dx2.0 en wil deze binnenkort ook ombouwen naar dx3.0
    Je hoeft alleen maar een paar weerstandjes om te solderen.
    De dx3.0 en dx2.0 zijn exact hetzelfde, ook qua elektronica.
    Door de weerstandjes te verzetten gaat de zender over van het 2 kanaals menu op het 3 kanaals menu.
    In beide zenders zit zowel de dx2.0 als dx3.0 elektronica,,,,,,
    Spektrum doet dit om de productie kosten laag te houden.

Dus kun je ergens goedkoop een nieuwe, of een mooie tweedehands dx2.0 kopen.
    Dan zou je hier dus ook voor kunnen kiezen.

5. Wil de Goey

Wil de Goey Guest

Ga voor de DX 3.0 of de 2.0. Altijd goed.
    Ik rij zelf met de DX 3.0 zonder probleemen van storing ook niet als we met 5 man bezig zijn allen met de DX. Ik heb de mijne 2é hans voor €125 met ontvanger en doos met bon. Was net 3 maanden oud, je kan als je ff zoekt best wat vinden voor een leuke prijs.
    Succes, gr Wil

6. Savager

Savager

Lid geworden:
    1 apr 2006
    Ik zweer bij mijn Spektrum DX3.
    Prima systeem, geen poespas.

mvg,
    Martijn.

7. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Een korte update:

Helaas voor mij voorlopig geen andere zender ;(
    Wij hebben hier een paar tegenslagen gehad, en voorlopig eerst weer even sparen en hopen dat er niet weer iets anders tussen komt. (lees nieuwe voordeur, wat zijn die dingen duur zeg!)

Eerst nog maar even door met de originele zender, 't is niet anders.
    Iedereen bedankt voor jullie tips/meningen!

M.vr.gr.

Tiemen

8. renss16

renss16 Guest

DX3S

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in RC land, heb een FG Baja 4WD met nog de originele zender.
    Ik wil ook een DX3S kopen omdat de recensies wel allemaal positief zijn en hij er gewoon mooi uit ziet. Telemetrie vind ik niet zo belangrijk en de DX3R is toch wel een heel stuk duurder.
    Nu lees ik overal dat het Aux kanaal van de DX3S niet te mixen is. ik wil waarschijnlijk in de toekomst hydraulische remmen op de Baja, betekend dit dan dat dit met de zelfde servo moet als waar ik gas mee geef? Is het dan niet handiger via een andere servo? Of is dit niet gebruikelijk.
    Als het Aux kanaal dus aan het stuur vast hangt dan gaat dat dus niet, of gaat dat dan wel met een Y-kabel.

Graag advies.

Rens.

9. marco_b

marco_b

Lid geworden:
    12 mei 2003
    He rijders, waarom geen nomadio react.....
    Deze heeft zelfs 4 kanalen, kun je ook nog een manuele kill switch aansluiten, en zijn mixen zijn zeer goed.
    Ook heeft hij een compleet instelprogramma voor de computer, zodat je makkelijk al je instellingen kunt doen en testen.
    En ja, je kunt hem ook als joystick gebruiken, voor bv bigscale racing.
    Kijk hier maar eens:

NOMADIO - The Leader in Frequency Agile White Space Communications

Succes.

10. T.h.o.m.a.s.

T.h.o.m.a.s.

Lid geworden:
    27 sep 2005
    of een futaba 3 of 4 pk

11. sanmax

sanmax

Lid geworden:
    31 mrt 2007
    zie dat de nomario react langs komt maar ik heb alleen maar problemen gehad met deze zender.Daarom is er maar een zender zonder storing en dat is de 3 pks met een pro stetje.

12. Drivers

Drivers Guest

Vandaag de Graupner XG-6i gekocht bij Verspaget in Eindhoven voor 89,-. Nette prijs dacht ik zo. Hij had er nog een hele hoop op voorraad.

13. Dr Horrible

Dr Horrible

Lid geworden:
    12 jun 2009
    Wat vind je van de Graupner? Ik heb nog nergens reviews kunnen vinden...

14. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Dan heb je de race-spec neem ik aan? En niet de sport-pec

15. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Wat is er mis met de Futaba 3PM 2.4Ghz ? Kost een stuk minder dan de Spektrum zenders en ja de ontvangers zijn wat duurder, maar zijn wel meteen HRS. Vergelijkbaar met de dure DX3R DSM2 technologie !

16. Drivers

Drivers Guest

Klopt de race-spec.

17. Masun

Masun Guest

Ik heb net een 2de hands Baja SS aangeschaft met Spectrum DX3R zender.

Dat is ff wat anders dan de standard HPI zenders die bij een nitro auto zitten.

Ik word alleen van alle mogelijkheden al tuureluurs.
    Dat word lezen,lezen en nog is lezen.

Hij staat helemaal ingesteld op de auto dus ik wou er maar niet teveel aan rommelen voordat ik een beetje weet hoe het werkt.

Ziet er wel geweldig uit!!!!!!

Zit nu ff uit te vogelen hoe ik de naam vd vorige eigenaar uit het scherm krijg.

Nu nog een beetje droog weer dan kan ik de auto ook nog even laten "blubberen".:D

18. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Spektrum DX3S of DX3R

hallo

kan iemand mij uit mijn moeilijke beslising helpen ik ga een nieuwe zender kopen maar weet niet goed welke kan iemand mijn zeggen de voor en nadelen aan de spektrum DX3S en de DX3R en welke jij zou nemen ik zelf merk wijnig verschil tussen bijde toestellen

19. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    ben wel benieuwd ernaar, snel je review erover plaatsen:D

20. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik zit ook te twijfelen tussen de dx3s, dx3r en de 3PM.

S heeft geometrie maar geen dual spektrum, dus meer problemen met storingen en bereik.
    R heeft wel dual spektrum en high speed response, maar geen geometrie.
    De 3PM is wat outbollig qua zender en geen geometrie, maar wel super solid verbinding, HRS (high speed response van Futaba) en veruit de goedkoopste als set.. losse ontvangers zijn idd zoals eerder gezegd wel weer wat duurder.

Mijn zoontje rijdt al een tijdje met de 3Pm 2.4Ghz, werkt op zich super, maar zender is wel wat lomp, zeker als je hem vergelijkt met de Spektrums...

Deel Deze Pagina