Welke 2.4 Ghz zender?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Tiemen, 1 mei 2009.

1. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Goedkoper dan de Spectrums? De prijzen die ik zie, zijn een stuk duurder dan de Spectrums ;(

2. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    3pm gaat voor ~180 dollar op de meeste sites.. DX3S voor ~220 dolar en de DX3R zelfs voor ruim meer dan dat.. maar je hebt gelijk in Nl winkels is de 3PM best duur..

Maar ik hou me aanbevolen als je een goedkoop adresje weet voor de DX3R :)

Laatst bewerkt: 14 jun 2009
  3. sanmax

sanmax

Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Als ik jouw was zal ik voor de 3 pks gaan. De prijs weet ik niet maar geen storing is ook heel wat waard.En deze is echt niet oudbollig.......

4. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Sanwa/Airtronics MX-3 FHSS of de MX-3 FG (FHSS-2). De tweede heeft een wat groter zendvermogen, omdat er bij de eerste versie in sommige situaties wat problemen met bereik waren.

Gaat bij sommige winkels weg voor 140€. Ik weet alleen niet of je 't 3e kanaal kan mixen...

5. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    hallo

ja als je gaat werken is de 3 pks een heel mooie zender !!
    maar als je naar school gaat :) ik ga het bij de spektrum
    DX3S houden dan zie ik tenminste de snelheid van mijn
    rustlertje (+120Km/u)

grt

6. sanmax

sanmax

Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Je moet een zender kopen die je kunt betallen maar mijn ervaring is dat goedkoop vaak duur koop is.En tegenwoordig kosten de 3 pks ook niet meer zoveel. succus met de zoektocht naar een goede zender....

7. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    De 3PK heb ik gehad, vond het een erg zware en lompe zender. Die is ook erg duur in de 2.4Ghz versie. Als ik al weer zo'n bedrag zou willen uitgeven kocht ik de 4PK. menu vond ik ook niet erg makkelijk in bediening, al weet ik dat de 3PKS al een stuk beter is geworden.

Sanwa ziet er een beetje hetzelfde uit als de 3PM, prijs is ook ongeveer hetzelfde.

Lees van de Spektrum ook wat verhalen over slecht bereik, vraag me alleen af of de DX3R ook die problemen nog zou hebben. Dat is net zoals die Sanwa de nieuwere techniek.
    Vind de DX3R zelf een van de mooiste zenders die ik ooit in mijn handen heb mogen hebben.

Tis een beetje de afweging, goed en wat outbollig (3PM), mooi en veel functies zoals telemetrie maar misschien problemen met storing en bereik (DX3S) of mooi, goed bereik, geen telemetrie maar een stuk duurder (DX3R).

8. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    hallo

kan iemand mij daar meer info over geven BV: een site of zo van de storing bij een DX3S ?

grt

9. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    wat is de prijs dan van de 3PKS ?

10. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    3PKS wordt volgens mij al een tijdje niet meer gemaakt, maar zit zo rond de 250 euro, daar komt dan een Spektrum of Fasst module bij om hem 2.4Ghz te maken en de bijbehorende ontvangers. Ook nog zo'n 150-200 euro voor de set. Al met al ben je dan 400+ euro kwijt. Er zijn ookwel sets geweest waar alles al in zat.. Maar de 4Pk is ook rond deze prijs verkrijgbaar. Die is meteen 2.4Ghz.

Google maar eens op DX3S problems.. zat verhalen, met name de bootgebruikers (hebben groot bereik nodig) klagen en ruilen de Spektrum vaak weer in voor een andere.

11. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    je kunt een 3PKS ook 2e hands halen. :) (ik koop liever iets goeds 2e hands, dan iets cheaps nieuw. :D )

Ik heb m'n 3PK met een spektrum pro module (en 1 spektrum pro ontvanger) gekocht voor 150 euro. (inclusief een zender tas.)
    alleen de antenne van de module moets vervangen worden. mooie prijs voor de zender vind ik. :)

12. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Da's zeker een mooie prijs.

13. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    2.4GHz

hallo

kan iemand mij zeggen wat een goede zender is met Telemetry want de spektrum DX3S heb ik vanalles over gelezen van slechte ontvangst enz

grt

14. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Volgens mij is dat de eerste die dat heeft, maar kan me vergissen ?

Vind jij dat zo belangrijk ? (Ik twijfel ook, zoals je kunt lezen)

15. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    ja ik weet niet ik heb een rustler VXL en die heeft tog nog al snel
    een 100meter afgelegd of denk ik dit maar ? en de DX3R is die dan
    beter ?

grt

16. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik bedoelde, of je telemetrie belangrijk vind ?

Ja, de DX3R heeft dsm2, dat schijnt wel goed te zijn.

17. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    ja telemetrie ja ik heb het niet nodig maar nu ik tog een nieuwe koop dacht ik dan ineens met telemetrie te nemen dan kan ik tenminste mijn snelheid enz eens zien heb jij dat ?

grt

18. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik heb nu nog niks, ben ook aan het kijken en dezelfde afwegingen als jou aan het maken. Weet ook niet goed of je wel zoveel hebt aan telemetrie, al lijkt het me wel vet dat je temp en accuspanning snel ff kunt controleren op de zender tijdens een pitstop ofzo. Snelheid of toerental booit me minder.

Maar op nummer 1 staat goede betrouwbare verbinding bij mij.

19. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    ja maar jij rijdt competitie zeker ? ik niet en de snelheid vind ik dan wel ook belangrijk de toerental niet zo en dan de temperatuur enz wel maar ja laat maar iets horen als jij nog info of zo vind ik kom om het half uur op het forum normaal

grt

20. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik heb idd competitie gereden, maar rij voorlopig alleen nog voor de lol met mijn zoontje :)

Deel Deze Pagina