Welke combo,regelaar of moter voor 1/8 buggy ?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door MRCTMD, 23 jun 2010.

1. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Die buggy is ondertussen al een hele tijd weg..;) Hij had er maar een aantal keer met gereden. Helaas voor die mooie wagen.

2. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    ....en gelukkig voor de volgende eigenaar. Ben benieuwd hoe die van mij rijdt.

3. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Als je zo'n lage toeren motor gebruikt (onder de 2000kv) ga je dan op 5s rijden?
    Ik heb redelijk wat ervaring met de 2200castle motor, maar rijd deze in een truggy op 4s. Het lijkt me niet dat je de buggy enorm zwaar gaat vertanden.

4. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    1800 / 1900kv kun je in een buggy nog best op 4S rijden.

5. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Ik rijdt nu in men buggy met 2200kv van castle. Ook op 4s en gaat toch tamelijk goed.

6. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Ik heb nog met een 1850kv gereden. Heb nu een 1900kv motor liggen in het postkantoor. Woensdag ga ik die ophalen. Ik rij ook alleen maar op 4S en ik vind een lagere kv prettiger dan een hogere KV. Vooral in de technische stukken van het parcours.

7. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Psssttttt staar je niet blind op KV ratings ... veelal kloppen ze niet en geven of te weinig aan of teveel ;) (Natuurlijk is het een goede richtlijn) maar de specs zitten veelal naast de realiteit. (Bijvoorbeeld een Tekin T8 2050 Kv is gemeten op 2130KV)

8. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Ik had ergens een lijstje met de gemeten waardes van Tekin. De 1900kv had iets van een 1950kv in het echt.

EDIT: Hier het lijstje

Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  9. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    @Strijkplank klopt

10. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    wat voor gearing rij je dan? Ik heb mijn Truggy met de 2200 op 62km/h gegeared. (46/12) en de motor tikte regelmatig tegen de 80 aan. Ik rij met 20% drag en rem op 30%

11. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Minder KV heeft meer torque dus kan je een tandje zwaarder gearen. Ik rij 15/46 met 1850kv op m'n mbx6 (36mp/h ofzo). Een buggy is ook lichter dan een truggy en heeft kleinere wielen dus minder stress.

EDIT: Heb het even in de calc gegooid

Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  12. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Dat is echt een totaal ander uitgangspunt dan ik b.v. Ik had mijn Slash 4x4 zo gegeared en nog meer dan genoeg power over.
    Het gewicht vond ik iets te zwaar voor de Slash en ook niet geschikt voor het circuit maar wel om te bashen, kortom een totaal ander uitgangspunt.

13. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    @Nusti: Rij zonder dragbrakes. Dat zal de motor frisser doen lopen. Ik heb ook jouw filmpje gezien van mach one en jouw achterkant brak iedere keer uit op het circuit. Ik dat dit deels te wijten is aan de drag brake.

@Leonardo: Wat bedoel je? Gearing is voor iedere auto anders. Spiegel je niet aan die 15T pinion op m'n auto. Alles hangt af van de diffratio en de omtrek van de banden.

14. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Je geart toch om een bepaalde snelheid te krijgen voor het soort rijden dat je doet? Kijk naar dat verschil. M'n buggy -> soon to be SC4x4 wort straks vergelijkbaar gegeared

15. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    En dan komen klagen dat de batterijen te snel leeg zijn of dat de motor te warm lol. 5S en zo'n gearing... Succes!

16. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Op het filmpje stond de auto nog ingesteld op Mol. Nadat ik de vering en caster en banden had aangepast reed de auto een stuk beter. idd de brag hier afzetten...op mol was het wel prettig

17. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Waar/hoe maken jullie die staatjes ? Linkje aub :D

18. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Kijk ook even naar de swaybars, want als je een dunne hebt verlies je enorm veel tractie/stabiliteit op de achterwielen.

19. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  20. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Ja daar zit ik wel op te wachten eigenlijk. Als de uitkomst is wat ik denk dat ie is gaat er deze week een bestelling uit richting Kansas. Ze worden trouwens niet daar gemaakt maar in San Diego begreep ik van ze.

Deel Deze Pagina