als de magneten blijven zitten, zijn het goede motoren, echter die magnetenbevestiging zijn hun zwakke punt.
Ik heb bij een 400 grams hxt gehad dat de wikkelingen vrij los zaten, en dat ze werden opgevreten door de rotor. De Turnigy die ik als vervanger had gekocht had dit ook maar die heb ik opengemaakt en de wikkelingen gefixeerd met een paar dotjes epoxy. Ook zou ik zoals gezegd de magneten controleren. Ik vlieg er nu alweer een tijdje mee zonder problemen op mijn funtana s 90.
Uiteindelijk is het eigenlijk heel simpele techniek waar niet veel mis mee kan zijn, althans wat betreft het 'doet ie het of doet ie het niet'. In het aller, allerergste geval, moet je alle magneten lijmen, de lagers vervangen en de motor opnieuw wikkelen. Dan heb je er wel veel werk aan, maar heb je nog steeds voor een spotprijs een belachelijke motor..
Ja het is inderdaad belachelijke prijs voor zo'n motor, maar mij hoor je niet klagen Spullen zijn onderweg en zal deze week wel binnen komen, first thing is dat die motor helemaal gecontroleerd gaat worden, ben benieuwd!!
1 inch eraf, 1 spoed erbij. In de regel is 1 inch eraf al voldoende. Bedenk je wel dat je met een drieblads minder power hebt.... Grt.
Zou ik bij zo,n kist ook doen . Een goede regelaar zoals bv de master fikt niet uit als de motor meer wil , hij geeft gewoon niet meer en is thermisch beveiligt . Mvg Johan
Motor en de andere spullen zijn binnen, we kunnen eindelijk beginnen Foto, met als contrast de Turnigy 19 grammer op de voorgrond.
Hey Mario, je mag het best proberen, maar het is zonde van je regelaar. Te snel gas geven, en de rook gaat eruit. Zolang je maar voorzichtig ermee draait en niet te zenuwachtig je gasknuppel bedient gaat het goed. Ik raad je direct een zwaardere regelaar aan (b.v. Jeti Spin 200). Mooi project overigens! Succes, greetz.
Thanks, maar spreek je uit ervaring Aldert? Bij de reviews van deze motor op HC wordt deze combo meerdere keren gebruikt zonder problemen. Wil hem zo wie zo eerst op een proefstand zetten met een data logger er aan (Unilog) eens kijken wat hij doet Gr, Mario
Magneten zitten zo te zien goed vast, wel zat de as verkeerd gemonteerd, imbus borg boutjes zaten op de as gedraaid inplaats van in de geslepen uitsparingen, maar dat was zo verholpen. Foto,
Netjes.. nu je 'm daar toch zo hebt liggen, dat dichte ringetje, waar zat die precies? Ik heb er een van RuJon waar die volgens mij op de verkeerde plek zat..
Dat Alu kleurig ringetje zat aan de achterkant, tussen het lager en de borgveer, ik heb hem er nu uit omdat anders de spinner te weinig schroefdraad heeft met die dikke houten prop.
Gisteren en vandaag lekker wezen rommelen met de Turnigy C8085-170 motor. Na de eerste test draai zonder prop bleek dat er een aardige onbalans in de motor zat, dus eerst dat maar opgelost, is trouwens geen wonder dat de magneten er uit vallen als je dit niet oplost, 3,5g onbalans!! Nu draait hij als een zonnetje zonder enige trilling De JXF beuken houten prop's van HC zijn trouwens uit de verpakking perfect in balans. Eerste test met de Turnigy HV regelaar was niet echt bevredigend, Prop 24x10 6033 rpm 181 Ampère 6024 Watt timing medium Heb het nog met ander timingen geprobeerd maar zonder beter resultaat. Ook draait deze motor onbetrouwbaar met de regelaar, zonder aanleiding valt hij zo maar uit op elk willekeurig toerental, gas dicht en hij doet het weer maar hier valt dus niet mee vliegen, wel blijft hij handwarm tijdens de runs, het vermogen is dus geen probleem. Heb de volgende runs met een Kontronik Jive 80+HV met koel lichaam gedaan, en dat ziet er veel beter uit, denk dat dat vooral te danken is aan de automatiche timimg van de Kontronik, regelaar wordt ook amper warm. De Turnigy regelaar gaat nog wel een kans krijgen, bleek met het wisselen van de regelaars dat één motor conector behoorlijk los zat, misschien komt daar de motor uitval wel vandaan Log's van de runs, eerste is met de 24x10 prop tweede met een 22x10, Ook nog een video geschoten, eerste run hoort bij eerste log en tweede bij de .............
Ben blij dat ik zelf uiteindelijk voor een Axi met Jeti regelaar ben gegaan, als ik zo dit verhaal lees.....
Ach de motor loopt naar mijn idee heel mooi, en power zat. Voor dit soort prijzen vindt ik het niet erg om een beetje te sleutelen, als de basis maar goed is