Als je op 10s gaat vliegen is de Logo 600 waarschijnlijk toch de beste keuze.
(en dat is niet alleen zo omdat er "toevallig" mikado in mijn onderschrift staat

)
De flybar kit kost ongeveer hetzelfde als een Trex 600 ESP, alleen zitten er bij de
Logo dan geen motor en regelaar bij. Als je op 10s gaat vliegen gebruik je die van
de Trex toch ook niet.
Waarom dan de Logo ipv een Trex:
1. De Logo is gebouwd voor 10s waar de Trex is gebouwd voor 6s, dat wil zeggen dat
je in de Trex slechts een "klein" 10s pack kan plaatsen, van ik schat 3500mah. Terwijl
je in de Logo eventueel gewoon een pack van 5 a 6000 mah kan stoppen en
zo zeker weten genoeg vliegtijd haalt.
2. Beetje hetzelfde als rede 1, de Trex is niet gebouwd voor de krachten van een 10s
pakket. Ik ken wel een Trex 600 vlieger die veel 3D vliegt op 10s en dat gaat prima,
maar hij heeft het frame wel op verschillende plaatsen moeten verstevigen.
3. De Logo heeft een langere staartbuis, daardoor is het mogelijk om wat langere bladen
te monteren (620mm). Dit zal de stabiliteit ten goede komen voor het F3C vliegen. Ook
de autorotatie zou dan makkelijker moeten gaan.
4. Als over een paar jaar het flybarless word toegestaan in de F3C klasse is de Logo
heel makkelijk om te bouwen en de presets zijn eigenlijk al perfect.
5. De kwaliteit van de Mikado is gewoon beter, de kwaliteit van de Trex 600 is ook zeker
niet slecht maar die krijgen toch eerder speling op de rotorkop.
Verder gewoon zorgen voor een goede motor/regelaar combinatie, ze zijn er in vele prijsklassen. Uit eigen ervaring weet ik
dat de spullen van Kontronik gewoon erg goed werken, zeker de regelaars zijn
superieur aan alles wat er op dit moment verkrijgbaar is. De govenor functie
is subliem, de ingebouwde bec gaat tot 15A en heeft zich bewezen, en hij is erg efficient.
De YGE controllers zouden volgens zeggen ook erg goed zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Gr. Bas