Jorrit zei:
Mijn Charter vloog vroeger met 4cc en dat ging prima vanaf gras. Met een 6,5cc zijn alle goedmoedige vliegeigenschappen van een trainer verdwenen...
Jorrit.. gezien jou ruime ervaring met een 6.5cc charter :wink: zou ik er het volgende aan willen toevoegen
een 6.5cc charter vliegt een
heel stuk makkelijker dan een 4cc.
alle goedmoedige vliegeigenschappen zijn verdwenen.. ja. nogal wiedes. alle vliegeigenschappen zijn verdwenen.. op een paar na:
door de enorme weerstand die dit toestel in de lucht heeft, is zelfs met een 6.5cc (ik heb een webra, met 8mm carb. :twisted: )
geen snelheid in dit toestel te krijgen.. zelfs niet met aanduiken
daarentegen met recht omhoog klimmen gaat ie even snel
overtrekken doet ie niet meer zo snel. en als ie dat wel doet. geef je gas en up up up you go..
een 6.5cc is ook een stuk prettiger tijdens lessen,.. je houd altijd genoeg over om als instructeur in te grijpen en het toestel te redden
met een 4cc overtrokken op 1,5m boven de baan.. :lol: iz weer secondelijm nodig..
mvg
Rico.