Welke moter het beste voor een begineling (Robbe Charter)

• Topicstarter Topicstarter Darkmaster
  • Startdatum Startdatum
.20 = 3,5cc

Overigens leveren de huidige motoren véél meer vermogen dan die van vroeger...

Een 25FX heeft écht power zat!!! Ik had een minder motortje.. Een 25LA.. Die kon in sneeuw ook grondstarts maken, en dat heeft vééél meer weerstand dan gras!

[thinking mode]

Waarom doen de beginners van tegenwoordig zo moeilijk over motorkeuze!?

[/thinking mode]

Darkmaster zei:
Oke! mij besluit staat vast het word een OS .25 FX.

Als ik je Charter vleugel topic zo es lees ben je d'r nog niet zo zeker van ;) Als jij een beter gevoel hebt over een 5CC op je Charter...dan moet je dat doen. :) En zoals Tadango ook al zei, een Charter vliegt prima met een OS 32SX. 10 mensen 10 meningen...uiteindelijk ben jij toch de persoon die de keuze moet maken...vanzelfsprekend ga je dan voor datgene wat jou het beste lijkt...en waar jij het meeste vertrouwen in hebt Zolang je niks extreems gaat doen en de mening van anderen enigsinds in acht houd, en je logisch denkvermogen gebruikt kan er weinig fout gaan. Dus geen 10cc op je Charter zetten :P ;)

Voor mij is het wel duidelijk dat mijn 6,5 cc maar op de plank gaat en ik hier een 4 cc voor ga kopen, als beginner heb ik geen zin om mijn verse charter bij de eerste of 2e les al in de grond te boren, of met verkrampte duimen te vliegen.

De spanning moet nog wel draaglijk blijven.

Jorrit zei:
Mijn Charter vloog vroeger met 4cc en dat ging prima vanaf gras. Met een 6,5cc zijn alle goedmoedige vliegeigenschappen van een trainer verdwenen...

Jorrit.. gezien jou ruime ervaring met een 6.5cc charter :wink: zou ik er het volgende aan willen toevoegen

een 6.5cc charter vliegt een heel stuk makkelijker dan een 4cc.

alle goedmoedige vliegeigenschappen zijn verdwenen.. ja. nogal wiedes. alle vliegeigenschappen zijn verdwenen.. op een paar na:

door de enorme weerstand die dit toestel in de lucht heeft, is zelfs met een 6.5cc (ik heb een webra, met 8mm carb. :twisted: )
geen snelheid in dit toestel te krijgen.. zelfs niet met aanduiken

daarentegen met recht omhoog klimmen gaat ie even snel

overtrekken doet ie niet meer zo snel. en als ie dat wel doet. geef je gas en up up up you go..

een 6.5cc is ook een stuk prettiger tijdens lessen,.. je houd altijd genoeg over om als instructeur in te grijpen en het toestel te redden

met een 4cc overtrokken op 1,5m boven de baan.. :lol: iz weer secondelijm nodig..

mvg
Rico.

een 6.5 cc met extra demper.
persoonlijk ben ik fan van irvine en die maken ook extra demper voor de originale uitlaat.

Ik heb ook daat over getwijfeld maar mijn keuze is gevallen op een 4cc motortje

Back