Welke motor op Trackstar 150A ESC?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rogers, 14 jan 2013.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Antwoord van niks sorry...

2. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Snap ik niet? Ik ga er geen wedstrijden ect mee rijden. En wil graag veel snelheid hebben. Voor 50 euro durf ik de gok wel te nemen. Een 2250kv motor zal ook nog wel worden aangeschaft.

3. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Wat valt er niet te snappen ik vraag waarom 2650kv, jij geeft daar geen antwoord op.
    Het zal ongetwijfeld goed gaan en wens je veel plezier :D vind de keuze aleen apart.
    En motivatie van je keuze lijkt te ontbreken, en daar was ik benieuwd naar.. dit topic maakt je met een reden

Je zegt wheelies te willen en veel snelheid, mijn keuze was daarbij anders geweest zoals ik ook aangaf.
    Later nog een motor moeten kopen haalt je 50 euro argument van de vorige post ook weer een beetje onderuit en beetje zonde imo.
    Je hebt zo zeker een raket van een auto, en dat is juist ook helemaal mijn ding aleen ik had het zelf op een iets andere manier gedaan

4. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Ah zo, ik snap het ;) Zoals ik in mn eerste post van dit topic al aangaf, had ik de 2650Kv van Turnigy al langere tijd op het oog. Maar was deze al langere tijd niet voorradig en wilde ik advies voor een alternatief. Ik wilde namelijk deze combi hebben met de regelaar die ik inmiddels al had aangeschaft. Ik had oip div buitenlandse fora al gelezen dat het een zgn. 'killing combi' is waar veel mensen goed over schreven. Maar de 2350Kv van Turnigy had ik ook veel belangstelling voor, maar ook deze was al langere tijd niet voorradig bij Hobbyking.

Dus de keuze was nu simpel welke motor als eerste voorradig werd zou het worden de 2350Kv of de 2650Kv en de laatste is vandaag op voorraad gekomen. Of eerlijk gezegd dat de 2650Kv toevallig op voorraad kwam heeft de doorslag gegeven. En er was geen een motor meer op voorraad en om gelijk ruim 100 euro uit te geven wachte ik even.

Het zal idd wel een raket worden en zal goed moeten kijken en uitkiezen waar ik kan rijden. Maar ik monteer sowieso een kleine pinion, iets van 14 a 15T.

5. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Oke dat begrijp ik wel dan word het ook lastiger ja, het zijn idd zeker mooie prijzen voor die motoren en zijn er meer wegen naar rome
    Ja ik rij zelf ook bijna altijd op plekken met veel ruimte geen verkeer en weinig/geen mensen.
    Maar het is goed te doen als je gewend bent aan de power en snelheid om de auto goed onder controle te hebben
    En het geeft een grote kick die snelheid, en snelheid/power overhebben geeft ook weer een extra uitdaging in het rijden :D
    Als je altijd vol gas kan geven en je nog geen zorgen hoeft te maken dat het eens mis gaat met een crash oid heb je gewoon een saaie auto :p
    Hoe die gearing zich uit weet ik niet.. ken de diff ratio bij jou auto niet
    Grts

6. Speedrider

Speedrider

Lid geworden:
    5 feb 2013
    Ik ben wel benieuwd naar de resultaten...
    Leeft de ESC nog?
    Ik heb hem ook besteld, maar moet nog bezorgt worden
    Inmiddels er veel negatieve verhalen gelezen erover :shock:

7. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    De Trackstar/Ezrun 150A is gewoon een goeie regelaar die bij normaal gebruik uitstekend werkt en zeer betrouwbaar is gebleken...
    De mijne (een ezrun) iig wel.....

Het gaat pas fout als mensen dingen gaan doen die niet kunnen zoals bv een 2650kv motor gebruiken met een veelste zware vertanding. Dan jaag je er zoveel ampere doorheen dat er vanzelf rook komt als je maar lang genoeg door blijft gaan met optrekken en afremmen.....

8. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    De ESC leeft bij mij ook nog. Maar goed ik heb ook nog niet veel rondes gemaakt aangezien ik nog aan het sleutelen ben aan de buggy. Maar de testen zijn goed doorstaan.

Wel heb ik een lage vertanding 15/48 gebruikt. Dit icm met een 5000mah 20C (30C burst) lipo. Ik had ook de negatieve reacties gelezen. Vooral het zgn doorbranden? Voor de zekerheid toch de ESC uit elkaar gehaald voordat ik deze ging monteren. En kon niets vreemds ontdekken. Mocht die om welke reden dan ook nog de geest geven is een Hobbywing of Mamba snel gekocht.

9. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Ik gebruik deze ook op een 150A regelaar en die doet het super. Tot nu toe geen problemen met de esc of batterij, even afkloppen;))

10. Speedrider

Speedrider

Lid geworden:
    5 feb 2013
    Gelukkig wat positieve ervaringen :cool:

Verzenden uit Hongkong duurt zo laaaanggggg....

11. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Waarom niet uit DE warehouse? Betaal je iets meer maar is veel sneller binnen

12. rick007

rick007

Lid geworden:
    1 feb 2012
    En je hebt niet de kans dat de douane gaat lopen k#tten

13. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Idd, dat ook. Met die kosten ben je nog duurder uit als uit duitsland. En de accu's zijn uberhaupt erg goedkoop. Maar daar zijn we dan kaaskoppen voor;)

14. rick007

rick007

Lid geworden:
    1 feb 2012
    Heb hier ergens op het forum gelezen dat douane 25 procent is.

15. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
  16. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Die is voor 2-4 cell dus kan je al niet hoger dan 4. Zou ik liever voor trackstar gaan en nog beter; hobbywing 150A.

17. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Ik las net ook al wat slechte berichten over de Turnigy 160A. Dus idd geen goede optie.

18. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Als mijn hobbywing kapot gaat ga ik die trackstar proberen. Kost wat mindr dan een nieuwe hobbywing

19. Speedrider

Speedrider

Lid geworden:
    5 feb 2013
    Ik had ook inderdaad beter vanuit europa kunnen kopen, maar wis dit allemaal nog niet.
    Was de eerste keer dat ik daar wat kocht... Met een nieuwe hobby
    Maar goed, als je wat probeert weet je ook weer wat

20. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Hopen dat de douane je niet er tussen uit pikt. Maar je dient bij Hobbyking de waarde van de inhoud vh pakket te vermelden. Hou deze beneden de 20usd en optie 'gift' gebruiken. Dat maakt de kans al vele malen kleiner. Tip voor de volgende keer.

vanuit China kan soms enkele weken wachten betekenen, dat is het zure. Als ik iets koopt wil ik het de volgende dag al hebben haha!

Deel Deze Pagina