Welke Prop Aquacraft Wildcat EP?

Discussie in 'Speedboten' gestart door Bastiaan1, 6 aug 2012.

  1. Bastiaan1

    Bastiaan1

    Lid geworden:
    6 aug 2012
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Limburg
    Ha Jan,

    zou dit ook iets zijn?

    NTM Prop Drive 28-36 3000KV / 755W (DE Warehouse)

    Specs:
    Specs:
    Model: NTM Prop Drive Series 2836 3000kv
    Kv: 3000rpm/v
    Poles: 3
    Motor Wind: 5T
    Max current: 55A
    Max Power: 396W @ 11.1V (3S) / 755W @ 15V (4S)
    Shaft: 4mm
    Weight: 87g
    ESC: 35~45A
    Cell count: 3s~4s Lipoly
    Bolt holes: 16mm & 19mm
    Bolt thread: M3
    Connection: 3.5mm Bullet-connector




    Mvg Bastiaan
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.880
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Bastiaan,

    De specs zien er goed uit, maar ik ken deze motor niet persoonlijk.
    Deze ken ik wél:
    ADS400L Water-cooled Brushless Outrunner 3700kv 600w
    Die heb ik op 2S in een 50 cm monohull en met een 36K zit die boot op het randje van onvaarbaar; zodra het water begint te rimpelen loopt de boot zó vrij dat er weinig meer te sturen valt, geschatte snelheid rond de 50 km/h.

    De motor uit mijn link is 8 mm korter dan de NTM, je ziet de verschillen in opgenomen vermogen en maximale motorstroom.

    Voor dat geld zou je de gok wel eens kunnen wagen.

    Groeten, Jan.
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Dat zijn / is een motor voor vliegen ( kijk bij de specifiek specificaties , kopje thrust :wink: ) en bedoelt om niet permanent full power te vliegen , doe je wel gaat er snel warmte komen, misschien ook wel voor een boot , maar zelfs op 50-70 % throttle geven deze al behoorlijke warmte af....;-)
    Maar misschien zeggen de boot experts wel dat dit kan, dan heb ik het mis ...

    Waarom nu elke keer , na andere motoren kijken dan behalve een " boot" motor ?,:confused:

    Neem nu gewoon een 4 -pole motor .

    Suc6
     
  4. Bastiaan1

    Bastiaan1

    Lid geworden:
    6 aug 2012
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Limburg
    Ik was eigenlijk alleen maar voor de hobby aan het rondkijken, heb puur op specs gekeken, en daarna op prijs geselecteerd. Als je bij de 'international' of 'amerikaanse' store gaat kijken voor hetzelfde product, staat er ergens bij reviews/discussion dat deze motor in een bootje kan. En ok, iedereen kan daarop een bericht schrijven, en is zeker niet leidend.

    ven voor de duidelijkheid: ik heb met 2 buitenlopers rond 36mm veel te veel koppel, en ik wil snelheid (voor zover je daarover kunt spreken op deze schaalgrootte). Ik informeerde naar de meningen over een 6-pool (zie vorige pagina) en een 4-pool 36mm, ook deze zouden te veel koppel hebben. Vandaar waarschijnlijk ook terug naar 28mm binnenloper. Daar heb ik op gezocht en ben bij bovengenoemde uitgekomen.

    Je hebt gelijk dat het geen 4-pool is, maar ik had geen idee dat een bootmotor die minimaal moet hebben. Bedankt voor de tip ;)
    Ik ben aan het kijken voor meer kV's, en ik dacht dat er een verhouding was tussen toeren en aantal polen.

    Mvg Bastiaan
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Denk dat geen ander als Jan, weet wat wel en niet kan, dus ik denk dat je op zijn advies niet de verkeerde motor zal kiezen ......

    Tuurlijk kan die motor in een boot , ook een nitro motor , echter of het " nut" heeft valt te betwijfelen, en die yanks , zijn :rolling: :D

    Maar goed ik ben geen boten specialist , suc6 igg....

    :xmas:

    Gr.Rob.
     
  6. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.880
    Locatie:
    Sneek
    Een beetje off topic, maar een elektromotor is een elektromotor...

    Het is aan de gebruiker om de motor in te zetten voor het doel waarvoor 'ie 't best geschikt is.
    Bij mijn weten bestaat er geen specifieke 'vliegtuig-', 'heli-', 'boot-', of 'automotor', alleen motoren waarvan de specs beter passen bij een bepaalde toepassing.

    Gelukkig weten de meeste fabrikanten voor welk doel hun motor het beste geschikt is en dat helpt ons een motor uit te zoeken...

    Een 'heli' motor in een boot,desgewenst aan een watergekoeld motorspant gebout, werkt meestal prima.

    Groeten, Jan.
     
  7. archer

    archer

    Lid geworden:
    21 aug 2013
    Berichten:
    512
    Locatie:
    Leeuwarden
    [​IMG]

    Hey Jan welke motor is dat? en heb jij daar specs van.
    ik heb een motor met hetzelfde kv1520 label maar geen idee wat het nou precies is voor motor... een reely conrad meuk iets maar meer weet ik ook niet. kan jij mij daar meer over vertellen?

    Mvg Thom Aka Archer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.880
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Thom,

    Dat is de 35-36 buitenloper, die standaard in de eerste serie Dragon boten werd geleverd, de specs lijken hier een beetje op:
    http://www.bidproduct.com/part/Product_view_BRUSHLESS MOTOR_269.html
    Alleen het Kv is anders (een kwestie van wikkelen) en de 54 mm is de totale lengte inclusief as (lekker handig).
    3S is het maximum kan ik uit eigen ervaring melden, daarna gaat het stinken...
    Maximale prop op 3S in oppervlakte aandrijving 45K, dan zit je rond de 45 km/h.

    Groeten, Jan.
     
  9. archer

    archer

    Lid geworden:
    21 aug 2013
    Berichten:
    512
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hey Jan,

    okejj top, dankje voor de info.
    ik had hem gekocht voor mijn 'italiaanse' speedboot beetje underpowered daarvoor denk ik maar goed ik was nog niet thuis in de hele brushless en lipo scene.
    maar dan weet ik in elk geval wat ik in huis heb.

    Gr Thom Aka Archer
     
  10. Bastiaan1

    Bastiaan1

    Lid geworden:
    6 aug 2012
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Limburg
    Nadat ik het afgelopen jaar met veel plezier getest en afgesteld heb, dacht ik dat het tijd was voor het aanpakken van dit bootje.

    Afgelopen zomer de keuze gemaakt:
    Deze romp is het beste geschikt voor 3S, de power van 4S is net iets te veel voor de romp.
    De keuze ging voor gewichtsbesparing,
    Nieuwe lipo: link Turnigy nano-tech 3300mah 3S 35~70C Lipo Pack (EU warehouse)

    Nieuwe motor: link
    NTM Prop Drive Series 35-36A 1800Kv / 875w (EU Warehouse)Tevens wou ik het uiterlijk van de boot aanpakken,
    Allereerst de boot stickervrij gemaakt en daarna op zoek naar mooi decalls.


    [​IMG]
    [​IMG]

    Alvast proefplakken met kopieën van de stickers voor de gewenste layout:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu had ik afgelopen week een lange dag in de mangel had gezeten ( namelijk de Nederlandse zorg), dacht ik mijn hoofd leeg te maken door dit bootje nog even lekker over het water te laten scheren. Ik had geluk dat afgelopen week het zomerseizoen officieel is afgelopen, en het vaarwater was helemaal vrij gemaakt van boeien, touwen, etcetera. Het vaarwater leek perfect opengegooid, er stonden nog enkel drie palen in het water.

    Nadat ik diverse rondjes gemaakt had, werd het zicht minder door de lage stand van de zon.
    Ik dacht dat de bocht mooi ruim aan het maken was, totdat ik een klap hoorde, ..



    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
  11. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ben blij dat ik mijn abs romp niet heb doorgezet

    jammer hoor. was wel een mooie boot
     
  12. Bastiaan1

    Bastiaan1

    Lid geworden:
    6 aug 2012
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Limburg
    En ik ben 'blij' dat ik voor deze setup n polyester romp kan zoeken :D
     
  13. Bastiaan1

    Bastiaan1

    Lid geworden:
    6 aug 2012
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Limburg
    Via MP 6 jaar later een identieke romp aangeschaft voor een appel en een ei, kan ik weer wat aanpassen en in mijn oude glorie herstellen.

    Vele jaren en boten later heb ik hier toch veel plezier aan beleefd, met name t gemakkelijke en speelse gebruik ben ik toch gaan missen met de grotere en snellere boten. En je 1ste boot blijft je toch altijd goed bij.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    gerjanmonohull74 en eric_laermans vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina