Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door narfer007, 5 okt 2005.

1. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Een tijdje terug kreeg ik de vraag van twee dames of ik hem toch maar even wilde landen.
    De paarden waar zij op zaten vonden de mikrokopter maar een eng ding.

Op zich niet zo'n vreemde vraag. Jammer genoeg hing ik boven een halve meter hoog gras... :eek:
    Dus maar even voor grasmaaier gespeeld :p

Achteraf had ik hem misschien maar beter even 100m de lucht in gestuurd...

Oh ja, en een mannetje van 8 die vraagt of ie mijn mikrokopter twv zo'n 1500 euries, ook even mag besturen.... :rolleyes:

Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  2. Predator-X

Predator-X

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Tijdje terug sta ik achter de garage mijn vol alu-baja af te stellen komt er een stelletje aanlopen met een hond.
    Man vraagt aan mij "wat kost zo´n ding nou"?
    Ik zeg ongeveer tussen de 2500 en 3000 euro.
    Man zegt "hoop geld voor een stukkie speelgoed"
    Ondertussen kijk ik zijn vrouw aan en die staat te lachen met een gezicht vol botox en siliconen op de wel bekende plaats"
    Ik wou nog wat gaan zeggen maar ben met een grote grijns maar weer verder gaan sleutelen.:p

3. hmeijdam

hmeijdam

Lid geworden:
    29 jan 2010
    HaHa, deze kan zo in het moppen draadje.
    Hans

4. Koenie

Koenie

Lid geworden:
    1 aug 2009
    Haha, ik sluit me aan bij hans!

5. Leon325i

Leon325i

Lid geworden:
    18 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    ik kende deze topic nog niet, maar hij is echt lache!
    ik had ook nog zo'n gastje:

hij: rijdt hij op benzine?
    ik: nee, hij rijdt op de weg!
    Hij: je snapt best wat ik bedoel!
    ik: misschien niet, misschien wel.
    toen liep hij weg.

7. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ik was ooit machinist/stoker op een stoomsleepboot.
    Komt er iemand beneden (in de machinekamer) tijdens een rondvaart, vraagt hij: "start ie elektrisch?"

8. Gertjan...

Gertjan...

Lid geworden:
    21 apr 2010
    dit vind ik meer een raar antwoord... niet echt een rare vraag voor iemand die zo'n ding voor het eerst ziet

9. roeleveld

roeleveld

Lid geworden:
    20 mrt 2008
    Tja, je kan het vuurtje ook met electriciteit aansteken :rolleyes:

10. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Dat is al erg modern, wij gebruikten van die wegwerpaanstekers, waarbij je met een getand wieltje vonken afschrapt van een vuursteentje. :p
    Soms, als ze niet nat waren lucifers.

11. Rcforme

Rcforme

Lid geworden:
    24 dec 2010
    Toen ik ook 8 was had ik ook een nikko auto (evolution) en ik was aan het rijden. Toen ik hem buiten bereik had gereden liep ik er naar toe. Kwam er ineens een meisje op een fiets aan die lachend over mijn auto heen fietst!:evil:

12. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Kinderen zijn wreed. :evil:
    Daarom wijk ik ook niet meer uit als ze voor mijn slash springen. :eek:
    Mijn Slash (en voorheen mijn revo) kan wel tegen een stootje.:tank:

13. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Pas met mijn heli(zoom 425) aan het vliegen in een vrij brede 'brandgang' tussen de woningen in. Nouja vliegen... beetje huppen had hem net nieuw. Hang ik eindelijk een beetje stabiel te hoveren ging blijkbaar net de school uit en hoor ik achter me: Meneer zouden we er even door mogen alstublieft? Verschrikt keek ik om, stond er een klein meisje vrij angstig te kijken, dus maar even geland en gewacht tot alle schoolkinderen voorbij waren.

14. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Wees blij dat dat kind nog een gezonde dosis "angst" had en wachtte.... Meestal zien kinderen het gevaar niet en rennen ze zo langs je heli....

En niet alleen kinderen.... Ik heb vorig najaar al eens gehad dat ik dacht op een rustig plekje te vliegen met een KDS 450, zonder mensen in gevaar te brengen. Komt er ineens een vent hier uit het dorp (een jaar of 18..) op de fiets die blijkbaar geen flauw benul van het gevaar had en dacht een geintje uit te halen door effe snel de heli uit de lucht te plukken.
    Hij kwam van achter dus ik had hem niet gehoord of aan zien komen, fietst langs me heen, recht op de heli toe en steekt zijn hand er naar uit....

Dan schrik je héél erg....

Gelukkig klimt zo'n ding vrij vlot, maar anders had die debiel gewoon moedwillig zijn handen in een draaiende heli gestoken.

het is mij al vaker opgevallen, dat de meeste omstanders echt TOTAAL geen benul van het gevaar hebben, dus dat zul je als piloot zelf in de gaten moeten houden..... je kunt niet op het gezonde verstand van anderen vertrouwen.

Groet, Bert

Laatst bewerkt: 10 feb 2011
  15. Flying Davy

Flying Davy

Lid geworden:
    20 jul 2006
    Bert, hier heb je zeker gelijk in vandaar dat ik daarna ook maar even gewacht heb tot alle schookinderen voorbij waren. Wil er niet aan denken dat je iemand zijn hand afsnijd met je heli.
    Zo'n fietser is ook vrij gek als die een heli uit de lucht wil pakken.
    Mag hopen dat je hem, nadat je bijgekomen was, flink uitblaft hebt.
    Toch raar dat volwassen mensen niet in de gaten hebben dat iets wat heel dun is en heel snel beweegt best wel scherp kan aankomen op je hand of andere lichaamsdelen. In een fullscale heli steek je ook je hand niet in de rotor toch......

16. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Ik krijg ook wel eens vragen van mensen die willen beginnen met de hobby dat ze een helikopter willen, maar dan wel een met nitro motor en een (flybarless) 3 blad hoofdrotor. Ook mensen die staan naar mijn twinjet (met 70mm EDF) te kijken, en die willen dan wel gaan vliegen, maar niet met een EPP trainer, het moet wel hard gaan.
    Kinderen hebben vaak veel fantasie, maar als volwassenen daarover beginnen is het gewoon gevaarlijk.

17. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Gisteren nog eens een keer met mn wieseltje gaan varen. (simpel speed 500 setupje)
    Stonden er op een gegeven moment een paar kleine kinderen stukje verderop te kijken en te schatten hoe snel hij ging...
    De een dacht aan minstens 100km/u en de andere dacht aan zo'n 150 km/u :D

Idd veel fantasie :D

18. Theelichtje

Theelichtje Guest

niet bij mij gebeurd, maar ik was een keer op een rc baan en stond te kijken naar iemand die bezig was met zn slash en iemand vroeg : hoe haal je zon wiel dr nou af? antwoord: met n slijptol natuurlijk! zegt die vent : nou, das ook duur.

sommige mensen geloven ook echt alles.

19. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Gisteren was ik een van mijn auto's aan het schoonmaken, voorbuiten op de plaats lekker in het zonnetje. Komt er ineens een jongetje van een jaar of 12 langs gelopen die zo lang hij kon bleef kijken, tot hij ineens omdraaide en terug liep.

"Wouw, heeft u een modelauto op benzine?"

Ik zeg nou, ik heb d'r wel meerdere. "Wow cool, dat heb ik nog nooit gehoord" zei hij. Waarop ik zei: "Nou ze maken toch best een herrie hoor..". Ik was best verbaasd, blijkbaar is hij de enige uit de buurt die het niet wist. Volgensmij wedt bijna de hele buurt namelijk dat ik modelauto's heb :p

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    als ik ergens (hetzij tijdens een evenement) aan het varen ben met een duikboot, krijg ik altijd de vraag "kan hij ook duiken?" en meestal zeg ik dan:

ja zeker 1 keer :rolleyes:

Deel Deze Pagina