welke typhoon motor,weet iemand het??

en dit is hem dan..

mini%20katana%2040%7E0.JPG

spoedig volgen er nog meer foto"s over de bouw vorderingen van het vliegtuig..

de goudcontacten en accu stekker zijn al aan de motor en regelaar gesoldeerd..

50%2075.JPG

verder heb ik nog niets gedaan,want ik ben ook nog bezig met een ander elektro vliegtuigje wat vorig jaar is blijven liggen..en die ga ik ondertussen eerst vliegklaar maken omdat ik toch nog even moet wachten voor de katana op de bestelde towerpro mini servo"s..

hij is af...ik ik hem nog niet gevlogen maar hij is af!

de verdere bouwdetails heb ik jullie bespaard want er keek toch niemand meer naar dit draadje... :cry:

volgende week gaat hij vliegen als de bestelde accu binnen is.. :)

katana%202x%2075.JPG

katana%2075%20mini.JPG

Niek zei:
Wielkapjes op gras?

ja wielkapjes op gras :D

hoezo?? dat gaat toch wel...hij rolt er anders goed doorheen :)

en ik ben zeker geen echte wildvlieger,nou jah...ik vlieg wel eens met lichte elektro vliegtuigjes bij ons thuis op de sportvelden,maar met mijn brandstof kisten hou ik het zeker in de club..

:( shitzooi :? de katana mini was berekent op 728 gram en nu na hem gewogen te hebben op maar liefst 2 weegschalen komt hij op 820 gram.hoe kan dit nou??! want op de doos van de fabriekant stond dat het vliegtuig leeg maar 370 gram zou wegen..ik heb hem niet leeg gewogen omdat ik alles al eerst ingebouwd heb maar hier even een berekening van het gewicht van het vliegtuig met de motor en besturing..vreemd genoeg komt dit veel lager uit..kijk zelf maar! :o

1x katana vliegtuig 370 gram volgens de doos =370 gram
4x servo"s towerpro 9 gram =36 gram
1x lipo accu 2000 Mah =167 gram
1x typhoon 15/13 motor=73 gram
1x tsunami 30 regelaar =38 gram
2x servo verlenkabels 40 cm= 8 gram
2x servo verlengkabels 10 cm= 5 gram
1x futaba rx 600 ontvanger =14 gram
1x prop 9/4.5 10 gram
1x aluminium spinner 7 gram
totaal 728 gram en dat terwijl de beide weegschalen 820 gram aangeven...

hoe kan dit nou,tis verschrikkelijk reken zelf maar na... :cry:

dat heb ik nou ook altijd, je komt altijd zwaarder uit dan je berekend had, lichter nooit!
Als je uitgaat van de door de fabrikanten opgegeven gewichten van de diverse onderdelen, kom je bedrogen uit, die zijn altijd te optimistisch :cry:
Het gewicht van servo's, accu's, motoren en regelaars wordt vaak zonder kabels en stekkers opgegeven.
Verder gebruik je natuurlijk nog lijm en stuurstangen en dergelijke kleine zaken. Maar of je daar het verschil van 92 gram mee haalt, misschien is die 370gram van het model ook wat optimistisch :wink:

ja dat moet wel..het vliegtuig kan nooit 370 gram wegen,ik neem aan dat ze dat bedoelen met landingsgestel + schroefjes en al.althans er staat verder niks van op de doos dan alleen maar die 370 gram in grote cijfers en letters,dus dat moet wel zo zijn..

verder heb ik alle spullen zoals motor en regelaar met servo"s,accu zo"n beetje na gewogen en het klopte toch aardig hoor

ook heb ik naar schatting 20 gram epoxy lijm gebruikt,maar veel meer zal dat echt niet zijn.dus kom ik nog aan een verschil van 72 gram wat ik nog wel erg veel vind.

je hebt gelijk,volgens mij weegt het vliegtuig alleen gewoon 430 of 440 gram,wat een rotstreek van die chinezen... :oops:

drestar zei:
volgens mij weegt het vliegtuig alleen gewoon 430 of 440 gram,wat een rotstreek van die chinezen... :oops:

Altijd eerst alles wegen. Dan pas verder kijken voor motorkeuze....

Zelfs krimpkous en stekkers moet je rekening mee houden. Is toch al vlug weer 10 gram. Boutje links, plaatje rechts. Ik tel hier altijd 10% voor van het lege toestel. Komt tot nu toe aardig uit.

nou jah..we zullen het er voorlopig maar mee moeten doen...er zit helaas niets anders meer op..als hij goed vliegt en kan prop hangen is het voor mij goed.en anders gooi ik er maar weer een sterkere motor op 8)

ik hou jullie nog op de hoogte als hij de lucht in is geweest...

Back