Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn meerdere mensen die brandstof-mechanieken ge-electrificeerd hebben, en sommigen hebben de originele centrifugaalkoppeling laten zitten.
Ik heb me laten vertellen dat in combinatie met een langzame spool-up functie van de regelaar, dit een redelijk "turbine-achtig" geluid oplevert, inclusief het optoeren van de motor terwijl de rotor nog stilstaat, het langzaam meekomen van de rotor als er wat toeren in de motor zitten etc etc.
Maar ik heb er toch wel een paar overtuigende voorbeelden van gezien op youtube.
Er zit ook doppler effect in, lijkt me ook wat raar....
volgens mij zijn helivliegers, en zeker schaalbouwers een uitstervend ras aan het worden, jammer eigenlijk.
Ik heb zelf ook 3 jongens, de oudste 2 vinden het wel leuk maar zelf vliegen doen ze helaas niet of nauwelijks, de jongste tja die zal ik het virus proberen over te dragen(-;Ik hoop toch nog wel een poosje mee te kunnen hoor.
Maar inderdaad, als je ziet wat er overal aan beginners heli's te koop staat, even proberen, geen tijd of zin meer, hobby klaar.
Dat is best wel jammer.
Ik probeer het in ieder geval op Bas over te dragen.
Groeten,
Arie
Tsja... het is inderdaad momenteel wel wat behelpen.probeer er zelf ook eentje te slijten maar er is niet of nauwelijks interesse
Er van uitgaande dat beide systemen op zelfde toerental en met zelfde koppel (=stroom/Kv, in SI eenheden) moeten draaien, maakt het het niet uit welke versie van een motor je gebruikt, gewikkeld voor 6s of de versie gewikkeld voor 12s.... 6s of 12s maakt volgens mij dus wel degelijk verschil ...
Gaat dan wel ten koste van simpelheid en geeft extra verliezen door slip, extra massa en grotere (mechanische) storingskans.... en sommigen hebben de originele centrifugaalkoppeling laten zitten. ...
Gaaf dat optoeren. Hebben wil. Nu.Zo iets:
youtu.be/bHYb3-Qpmcc ...
ebay/marktplaats zoeken. Nu.Hebben wil. Nu.
6s of 12s het blijft boeiend, maar nu komt toch mijn eigenwijsheid boven, de een zegt het maakt wel uit, de ander niet[emoji41] Het maakt echter wel degelijk verschil.Er van uitgaande dat beide systemen op zelfde toerental en met zelfde koppel (=stroom/Kv, in SI eenheden) moeten draaien, maakt het het niet uit welke versie van een motor je gebruikt, gewikkeld voor 6s of de versie gewikkeld voor 12s.
Zie
www.rcgroups.com/forums/showthread.php?660918-Scorpion-Motors-Questions-and-Answers/page237&perpage=20#post12078351
En (a.o). de berichten van Lnagel en Martyn McKinney in
www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1669282-High-Kv-and-Low-Voltage-or-Low-Kv-and-High-Voltage
Gaat dan wel ten koste van simpelheid en geeft extra verliezen door slip, extra massa en grotere (mechanische) storingskans.
Gaaf dat optoeren. Hebben wil. Nu.
Anderzijds: vliegen in een park???![]()
![]()
Een 12s systeem kan afhankelijk van esc en motor met minder warmteverlies een hoger vermogen leveren. De enige reden dat dit verschil dan ook bestaat. Vermogen is nu eenmaal stroom maal voltage. Wil je meer vermogen dan moet je of de stroom verhogen, dat wekt warmte op bij eenzelfde draaddoorsnede, dus kies je voor hoger voltage. Tevens vraagt dit minder van je akkus omdat de stroomsterkte bij hetzelfde gevraagde vermogen gehalveerd word.. los van of je akku de stroomsterkte wel kan handelen.
Je ziet over het hoofd dat voor 12s de Kv motorconstante moet halveren om hetzelfde toerental te houden. Om Kv te halveren zijn twee keer meer wikkelingen in de motor nodig vergeleken met de 6s versie van de motor. Verdubbeling van aantal wikkelingen geeft verdubbeling van de weerstand.6s of 12s het blijft boeiend, maar nu komt toch mijn eigenwijsheid boven, de een zegt het maakt wel uit, de ander niet[emoji41] Het maakt echter wel degelijk verschil. ...
Dat komt van de Belgische Bourgondische levensstijl! Hij is flink aangekomen dan....vliegklaar weegt 'ie 7.5 kg