wie gaan er naar phantasie in blue in twente dit weekend

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door _monster_beetle, 30 aug 2005.

1. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Tsja Robert...ik probeer nu al enkele jaren dat ding eens stil te hangen maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. ;-)

Groeten,
    Marcel

PS: Was leuk dagje op Twenthe,veel moois gezien daar,wel jammer van de paar crashes!

2. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    ik iriteerde me vooral aan het publiek dat zei van waneer zien we nu eens een crash en dan met vuur.
    daar stond ik dan naast als kijker.
    ik meteen van nou een crash is helemaal niet de bedoeling en al helemaal niet met vlammen.
    die mensen maar dan zie je tenminste nog niet.
    ik hield maar gouw me mond en draaide weg.

voor de rest geld me vorige post

3. Zeiden ze dat echt, wat belachelijk. Ik stond met mijn club, dus ik heb niet zulke opmerkingen gehoord, gelukkig...

4. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Oude trainer vol stoppen met illegaal vuurwerk, en full throttle head down hun nieuwe Audi A7 inraggen..

alsjeblieft, crash met vuur :evilbat:

5. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    ja zweefman
    ze zijden dat echt ziek werd ik er van.

toen hun een crash zagen zijden ze ook nog eens en nu nog vuur.
    toen draaide echt mijn maag om

6. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Tsja... kun je natuurlijk niet vookomen... Hoeveel mensen komen er wel niet kijken als er een bedrijf in de brand staat om eens een mooie fik te zien.. Vergeten mensen ook dat daar een eigenaar en werknemers de dupe van zijn. Sensatiezucht he..

Robert

7. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Crashes van welke modellen?
    Door?

8. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    de wind en twee keer motor faalen

9. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Merkwaardig genoeg allen Douglass toestellen. (DC 2, DC 3, DC 5 en DC 9.)

10. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
  11. de dc 5 was van iemand van mijn club, deze is al een keer eerder gecrashed door uitval van een motor. Dit was toen met tweetaktmotortjes gebeurd, hierom heeft hij er viertakt motortje opgezet, maar ook hiervan viel er weer een uit.

12. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Zonder een discussie aan te willen gaan over het nut van "domme" opmerkingen van publiek het volgende:

Als er niet een kans op crashen aanwezig is zal je minder publiek trekken.... en op die manier minder aandacht voor onze mooie hobby. Tuurlijk, ook ik vind het triest dat er dingen misgaan... maar aan de andere kant... als er niks mis kon gaan was onze hobby ook minder spannend.

Ps. Heeft iemand ook nog foto's van die hele mooie P51?

13. klaaz

klaaz Guest

idd Ben.

Als je kist gaat crashen dan toch liever met publiek erbij nietwaar? Kun je er tenminste nog met omstanders over praten :)

14. scudje

scudje

Lid geworden:
    20 nov 2004
    Hallo allemaal het is misschien een beetje off topic :oops: maar ik vraag me toch echt af hoe je met een heli in godsnaam in meskant kunt hangen zonder dat je uit de lucht valt door de gebrek aan lift wat op de vliegshow werd gedemonstreerd. Bij ons op de club zijn we er namelijk nog niet over uit.
    Greetz Jeroen

15. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Voor meskant zit er een aparte schakelaar op heli-zenders, "The anti-gravity-switch" :)
    Ik weet niet wat Marcel van Raak precies heeft laten zien, of op welk deel van vlucht je doelt. Maar echt Meskant een rechte lijn vliegen zoals bij een vliegtuig gaat dus inderdaad niet met een Heli.
    Hiervoor zijn wel een aantal trucjes, heli eerst licht omhoog sturen voordat je naar Meskant gaat, dan is een meskant van 1-2 seconde mogelijk zonder dat het lijkt hoogteverlies op te treden. Of een zgn. Tic Toc hierbij kantelt de heli de hele tijd net voorbij de meskant positie, door op het keerpunt de juiste hoeveelheid pitch te geven kun je de heli op hoogte houden. Ander trucje is om bijna Meskant heel hard cirkels te vliegen.
    Ik hoop hiermee enkele mysterisch opgelost te hebben.

Rick

16. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Mijn mening, in grote lijnen door te weinig vliegervaring met de modellen. De meeste van deze modellen worden alleen maar gevlogen op speciale evenementen. Je neemt ze niet makkelijk elk weekend mee naar het vliegveld om er enkele vluchten mee te maken, daarvoor zijn ze te compleze of te duur.
    Bij meermotorige modellen kan een motoruitval idd soms dodelijk zijn, dan helpt die vliegervaring je ook niet echt meer.

17. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Jammer :( Net zoals bij een googelaar wil je het eigenlijk niet weten.. ;)

18. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Dat van die anti gravity switch had ook eigenlijk geheim moeten blijven... :? :wink:

Groeten,
    Marcel

PS @ Jeroen,er waren 2 figuren die ik gevlogen heb die je mischien bedoelt met het meskant verhaal:

"Knife edge drop" : tijdens voorwaarts vliegen kwart rol en dan idd meskant laten vallen,op deze manier verlies je altijd hoogte.

"Hurricane" : Zoals Rick zei een grote cirkel waarbij de heli net niet helemaal meskant hangt,en dan kun je toch op hoogte blijven door positief/negatief te sturen...

19. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    gas dicht, en het is weer een symetrisch toestel. wel een zwever welliswaar. maar goed te landen lijkt me..

20. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Daarna weer gas voorzichtig een beetje open en met de nodige compensatie op de roeren moet de vlucht (landing) toch goed uit te voeren zijn.
    Dat lees ik tenminste in de boeken... :?

Deel Deze Pagina