Wikken en wegen over fpv gear.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Hugy, 11 apr 2010.

1. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    jeuzus!

je gaat hard Hugy:). Ik heb toevallig vandaag wat CF gekocht om de vleugels deelbaar te maken:)...
    Foto's!

2. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Foto's komen eraan. Ben even aan het eerste deel van mijn verslag bezig. De bouw van het vliegtuig zelf 2e deel wordt de installatie van de elektronica en het 3e deel de eerste vlucht. Zit nu alleen vast want de zender met ontvanger die ik had gekocht 2e hands daar zaten 2 verschillende kristallen in. De verkoper stuurt morgen even een nieuw kristalletje. Dus kan vrijdag pas weer verder :(

Is er nog informatie over de 3e fpv meeting. Misschien van het weekend een idee?

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Nog hééél even wachten!

4. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Krijg net een mailtje van firstpersonview.co.uk.

De 2.4gz 500mw immersion rc is out of stock. En volgens hun doet Immersion rc raar over wanneer de volgende levering is. Sander weet jij hier meer van? Maar het zal dus nog even duren voordat ik ook fpv vlieg :(

5. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nee, weet ik niks van, klinkt mij vreemd in de oren.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

6. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    :lol:
    Lijkt mij ook een beetje vreemd dat ze dat zo zeggen. Heb je het Engels wel goed geïnterpreteerd? Ben wel benieuwd wat hun letterlijke tekst is.

7. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Dit is de originele tekst.

and ImmersionRC are being very vague as to when they will ship us more of them. I keep emailing them but I'm not getting a straight answer back.

8. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Ok, zoiets dacht ik al. Vaag over iets zijn klinkt toch anders dan "Raar doen over". ;-)
    Waarschijnlijk zijn ze ook afhankelijk van leveranciers en kunnen geen harde toezeggingen doen.

9. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ik weet van niks hoor, en als ik 't niet weet, tjsa ... wie dan wel? 8O

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

10. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  11. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Tsja, dat vraagt firstpersonview.co.uk zich nu waarschijnlijk ook af... :rolling:
    Maaruh, hou jij je ook al bezig met de commerciële kant dan, of hebben je daar geen specifieke taakverdeling in?

12. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nou ja, zoals je weet is ImmersionRC geen beursgenoteerde multinational met kantoren in zeventien landen, dus ja, ik doe feitelijk alles, van inkoop tot klantenservice :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

13. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Oke jongens titel aangepast, denk dat dit beter past nu. Zoals jullie waarschijnlijk al weten zit nu alles op de easystar die ik van remy heb gekocht.
    Mijn setup bestaat uit:
    Professional modded easystar door remy :p
    Hxt 900 servo's
    2200kv outrunner
    30 amp esc
    4000mah 3s turnigy lipo
    futaba ff9
    futaba r148dp ontvanger met stock antenne.
    Bevrc 5xxmw 2.4ghz zender en ontvanger beide standaard 3dbi omni's.
    Trimersion modded video bril.
    Bril en ontvanger powered door een 4000mah 3s lipo.
    Gp cx161 camera.

Vandaag de 3e fpv vlucht gemaakt. Range van de video link was meer dan genoeg geen storing gehad. Beeld is wazig maar dit komt door de cam, hiervoor heb ik al de osd cam van securitycamera2000 besteld. Ik was dus rondjes aan het vliegen met een steeds grotere diameter om te testen hoever mijn range was. Na het rondje tot ongeveer 400-420 meter van mijzelf weg te zijn gevlogen merkte ik dat de rc link niet meer reageerde. Dus antenne omhoog van de zender en snel weer terug halen. Hier een foto van de situatie en een punt waar het bereik stopte.

Video link was nog helemaal goed. Deze afstand lijkt mij toch vrij kort voor de ontvanger en zender die ik gebruik. Er zitten in beide nieuwe kristallen. Na het vliegen zag ik wel dat mijn zender accu was terug gezakt tot 9.1 volt. Kan dit het probleem zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

mvg Hugo Janse

14. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hugy, organiseer eens een meeting daar man, ziet er leuk uit om te vliegen!;)

Verder kun je dit geloven ofniet, maar gebruik echt alleen futaba kristallen. Geen ander merk, dit kan ontzettend veel schelen. Als je de ontvanger op dezelfde plek in de kist stopt kun je de antenne mooi uit zijn onderkant laten hangen.

Zit de ontvanger al op deze plek, en gebruik je futaba kristallen, dan eens je zender na laten kijken, dit omdat het een 2dehands zender betreft:(..

15. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Het zijn futaba kristallen, ik zelf verdenk mijn ontvanger en mijn zender spanning. Die ontvanger is ziet er nogal "gebruikt" uit. Ik kan van iemand hier op het forum voor 15 euro inclusief een corona rp8d1 kopen. Ik denk dat ik dat dan maar doe.

Edit:

Een meeting daar wordt lastig aangezien het een golfbaan is die overdag gewoon gebruikt wordt. Maar mischien inruil voor wat mooie (HD) beelden willen ze een paar holes wel even een dagje missen. Want lucht film op de mooie plasma schermen in het clubhuis is natuurlijk geweldig. Ik zal het eens aankaarten bij het bestuur :)

Edit 2: Ik krijg net een pb dat die ontvanger helaas al verkocht is :( Iemand nog eentje in de aanbieding, eventueel ruilen tegen mijn futaba r148dp.

Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  16. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Vandaag heerlijk gevlogen. Cam is nog steeds bagger, ik kan niet wachten op de nieuwe.
    Beeld was goed, ik had deze keer een andere frequentie geprobeerd maar de vorige was beter, dus die gaat weer terug.
    Maar het belangrijkste geen rc glitches meer. Deze keer toch zeker 650+ meter weg geweest en geen storing.
    Ik heb de antenne naar beneden gehangen zoals remy aangaf en de kristallen vervangen door futaba (was toch geen futaba :p)
    Verbaas me eigenlijk ook wel over het vtx en vrx setje. Voor dat geld met de standaard 3dbi omni vindt ik dat hij zeer goed werkt.

mvg Hugo Janse

17. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Leuke site met goede prijzen in polen. Heb in iedergeval een aantal spullen besteld en in iedergeval alvast de pan/tilt installatie voor op mijn bmi arrow.

18. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ja is zeker een leuke site, ze hebben nu ook de hawk sky rtr voor 120 euro ofzo. Alleen even je eigen zender en ontvanger en je fpv spullen erop en je kan vliegen. Vandaag al mijn camera binnen gekregen, wat een verschil zeg. Alles net ingebouwd en vanavond maar eens een test vluchtje :)

19. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Eerste vlucht met mijn nieuwe cam. Echt ongeloofelijk verschil, ik kon nu gewoon detail zien inplaats van een soort beslagen beeld.
    Range probleem is ook gewoon opgelost, 800+ meter vergevlogen en geen probleem met beeld (nog steeds met stock 3dbi omni) of rc link.
    Ik ben vanaf nu echt hooked. Wat is het relaxed om die easystar op te gooien en dan die bril op te doen. Ook mijn eerste FPV landing gedaan,
    helemaal goed geen schade of wat dan ook. Dit is een van de eerste vormen van modelbouw die mij blijft interesseren.

mvg Hugo Janse

ps: Ik ben nu bezig mijn easycap werkend te krijgen, dus filmpjes volgen nog.

20. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Het is een beetje stil hier jongens? Nu het zo goed gaat met mijn FPV avontuur, begin ik toch wel te kijken naar een 2e vliegtuig. Ik wil graag dat ik nog wel kan vliegen met redelijk wat wind. Ik wil meer een soort zwever, gewoon snel omhoog en dan heel rustig naar beneden zweven en eventueel nog wat thermiek pakken. Ook moet of de vleugel deelbaar zijn of in iedergeval makkelijk te vervoeren, wingspan dus niet veel groter dan 1.60m. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen 3 opties.

1. Rookie
    2. Maxi swift of zephyr vliegende vleugel
    3. Hype Wow http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/112001-hype-wow-hotliner.html

Ik wil graag het vliegtuig niet meer dan 150 euro inclusief setup.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015

Deel Deze Pagina