wil je eens met een turbine toestel vliegen? dat kan lees!

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Sandor, 27 okt 2003.

  1. Sandor

    Sandor Guest

    aha

    dan kun je toch ook een mailtje sturen met ontvangst bevestiging? 8O

    in ieder geval hier de namen die tot nu toe zijn aangemeld:

    laatste wijziging: 4-11-2003

    Ton Kuijt
    Toine Martens
    gerard van aarle
    Marcel van Raak
    robin janse
    cor van loon
    Ronald van der Weijden
    Ernst Grundmann
    alexander de Heer
    D.er van Wolde
    Didier Orliaguet
    Jorrit Meijer
    Herman Kruisman
    Yves Pauwels + 1 gast
    Theo Coenen
    Hans Meij
    Niek Wierda


    grt

    Sandor Kruise
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.914
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    he mijn aanmelding in het bos verdwenen sandor ?
     
  3. Sandor

    Sandor Guest

    aha! dus het gaat al mis

    dit waren alle aanmeldingen tot nu toe

    dus ik zou zeggen stuur nog eens je mail naar intro@digitech.nl

    en ik plaats je ook op de lijst
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.525
    Locatie:
    Groningen
    Ik sta er bij :) Da's heel mooi... Kan haast niet wachten :) Het geluid van een turbine alleen al is de moeite waard :)
     
  5. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Kee dan... Dat kan ik natuurlijk niet voorbij laten gaan ;)
    Mailtje gestuurd! Count me in!

    Ton.
     
  6. Sandor

    Sandor Guest

    in ieder geval hier de namen die tot nu toe zijn aangemeld:

    laatste wijziging: 25-11-2003

    Helaas zitten we dus nu echt vol!
    je kan dus wel gewoon komen mischien dat er mensen uitvallen of niet komen , je bent in ieder geval van harte welkom


    Ton van Munsteren
    Ben Jansen
    Dennis van Banning
    Henk Visser
    Gerben van Berkum
    Ton Kuijt
    Toine Martens
    gerard van aarle
    Marcel van Raak
    robin janse
    cor van loon
    Ronald van der Weijden
    Ernst Grundmann
    alexander de Heer
    D.er van Wolde
    Didier Orliaguet
    Jorrit Meijer
    Herman Kruisman
    Yves Pauwels + 1 gast
    Theo Coenen
    Hans Meij
    Niek Wierda
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.595
    Locatie:
    Dordrecht
    Sandor

    Heeee dat is een super idee, ik kom ook langs om een verslag te maken voor MODELBOUW AKTUEEL (kwiklink) www.modelbouw-aktueel.nl

    Ton
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.914
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dan worden we nog beroemd ook :wink:
     
  9. Sandor

    Sandor Guest

    alleen maar langs?
    ik neem aan dat je toch ook wel eens met een turbine wil vliegen?

    grt Sandor Kruise
     
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.595
    Locatie:
    Dordrecht
    Nou ik durf het bijna niet te vragen maar, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA natuurlijk zou ik graag een rondje willen vliegen.

    Heb je al wat plaatjes van de modellen, misschien leuk om alvast een voorproefje te hebben.
    Kunnen we alvast een beetje kwijlen.

    Ton
     
  11. jetpower

    jetpower Guest

    nou dan wil ik bij deze ook wel een rondje vliegen
     
  12. Sandor

    Sandor Guest

    plaatjes

    tja op het moment zijn we aan het verhuizen naar een grotere lokatie
    er is dus veel werk aan de winkel
    een van de trainers is helaas door middel van veel wind (ik wou en zou vliegen!!)aan een vroegtijdig einde gekomen (wind onder vleugel dus op de kop geland)
    de romp was van voor tot achter gescheurd
    de rest was ok, dus daarvoor moeten we nog even een nieuw rompje zagen
    de nieuwste jet trainer is nog in opbouw (covering)
    hierna word deze ingevlogen in januari

    de 2 mb339,s beginnen we mee op 15 december
    we zullen een fotoreportage maken , daar we deze nodig hebben om bij de bouwkits te kunnen leveren

    ik hou jullie op de hoogte!

    grt

    Sandor
     
  13. Sandor

    Sandor Guest

    zo eindelijk wat foto,s!

    de nieuwe trainer is door het slechte weer nog niet ingevlogen

    maar hier wat foto,s

    foto1

    bijna klaar
    zonder bestikkering en electronica

    [​IMG]

    [​IMG]


    eindelijk klaar bestikkerd , electronica erin (let op de koolstof remmen hydraulisch!!) eigenlijk niet nodig maar was nog over

    let eens op de bevestiging van de staart aan de romp
    met een uitlaat klem makkelijk om te vervoeren


    [​IMG]



    de staart!! is nogal wat ophef over sinds hij negatief staat

    let op registratie PH-LOL :lol:



    [​IMG]



    the inside! tja je moet toch wat , graupner pcm ontvanger , accuweiche , pomp , 2 tanks (2.3 liter) gasfles in de hoek net achter het display

    [​IMG]

    [​IMG]





    de MB339

    nummer 1

    vleugels klaar , de eerste spanten in de romp gemonteerd

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Zo'n MB339 is toch wel zo mooi. Je zou haast alleen daarom al gaan jet-vliegen.
    We blijven het graag volgen.
     
  15. Sandor

    Sandor Guest

    dit is gewoon een superkist 1.95 meter spanweidte

    hiermee gaan we met drie kisten tegelijk vliegen
    voor de shows volgend jaar

    de prijs van die kisten liggen onder de 500 euro
    dat zijn nog eens prijzen
    is wel ruwbouw
    tot nu toe valt het bouwen wel mee
    de passingen zijn vrij goed
    de bouwbeschrijving wat minder , het is niet voor leken bedoeld
    dus we maken wat betere foto,s voor toekomstige klanten
    we beginnen nu aan het drama :vleugels bevestigen
    sinds die 3 cm v stelling hebben
     
  16. Sandor

    Sandor Guest

    de nieuwe werkplaats


    de turbine afdeling:

    [​IMG]



    de electronica :

    [​IMG]



    het schuurhok :D

    [​IMG]




    het werk:

    dimitri en een van de mb 339 vleugels

    [​IMG]



    last but not least

    grapje de naam die onze clubleden hebben verzonnen voor de trainer

    [​IMG]
     
  17. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Is dit een door jullie geproduceerd toestel of een bepaald fabrikaat dat geschikt gemaakt wordt voor jullie turbine?
     
  18. Sandor

    Sandor Guest

    deze importeer ik direkt uit duitsland van

    http://www.bzmbau.de/index1.html

    ik ben hun nederlandse dealer
    dit zijn tenminste normale prijzen

    sinds overal waar je kijkt en er staat turbine bij kost het al meer dan 1000 euro

    dus niet bij mij

    grt Sandor
     
  19. Sandor

    Sandor Guest

    zo de eerste 2 vluchten met de jet trainer zitten erop
    wat een dag (2e kerstdag)
    veel crosswind , maar goed we waren nu eenmaal daar op het veld
    veel problemen met de kist gehad , sinds de gehele kist een nieuw ontwerp is , wisten we totaal niet hoe de kist zich zou gedragen
    na de take off met nogal wat veel drift van links naar rechts (euvel:te zwaar neuswiel , verholpen door de achterwielen wat naar voor te zetten)
    na de start ging deze recht op zijn staart staan en was aleen maar net als een heli de bocht om te krijgen , nadat we full flaps gaven duikte hij gelukkig met de neus omlaag
    nadat we geland waren een kritische kijk op de instel hoek en zwaarte punt , nadat we zeker wisten dat het het zwaartepunt niet kon zijn werd er gekeken naar de aanvalshoek , deze stond toch netjes op 0,-0,25
    stabilo idem -0.57
    dit kan toch niet? vreemd gedrag
    toch maar eens 2 bierviltjes (tja) achter onder vleugel geplaatst.
    2e vlucht stukken beter , nog vreemder: richtings roer stuurde prima
    ailerons veel te gevoelig en continu up trekken...
    weer geland ( land als een echte charter)
    terug naar huis , conclusie turbine stond niet op 0 maar op +1
    nu we over nadachten , de maximale druk ligt zo een 1 tot 2 meter achter de kist , dus 1 graad bij de turbine is al gauw zo een 20 tot 30 cm achter het toestel omlaag!
    in ieder geval we hebben dus de turbine voorin hoger gezet zodat we wat meer neerwaartse druk krijgen
    achter wielen 5 cm naar voren om sneller los te zijn
    de turbine hadden we op een maximum van 105000 toeren gezet (ongeveer 6.5 tot 7 kilo)
    wat betekende dat we al incl de start zo een 7 minuten erop hadden zitten en de tank nog niet leeg was (2.3 liter)

    hier zien jullie een video van het gebeuren
    mpeg kwaliteit 14MB Breedband

    start eerste vlucht / landing / 2e vlucht

    http://209.15.85.5/neelix/turbines/jetslet.mpg


    Landing: half flaps , eerste landing van de kist
    http://209.15.85.5/neelix/turbines/landing.mpg (sorry zag net pas dat hij er bij de eerste opname niet erbij zat (1.3MB)


    voor degene die nog ietsmeer willen zien
    er staan nog wat oude opnames van de turboprop testen vorig jaar
    met een extra 300S van Great Planes

    http://209.15.85.5/neelix/turbines/

    binnenkort meer!

    grt sandor
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.914
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    wel echt een lelijk ding die trainer, sorry for me saying.

    maarja starten met een turbine meteen met een schaal f16 lijkt me ook niet alles.
     

Deel Deze Pagina