Netjes geworden! Zelf had ik een kleiner kapje wat mooier gevonden, maar zoveel mensen zoveel smaken. De lijn van de romp vind ik wel mooi van de Wildthing. Ze varen ook goed met de juiste setup. Ik ben benieuwd naar de eerste vaart!
Hallo Addy, Wat is je gedachte bij de tweede 'rem' achter de boot? Als het tegen zit zitten beide roerbladen in de propwash (in plaats van er naast, rechts, als het één roer betreft) en remt het 'ongemeen nogal wel zeer tamelijk', om eens een wijze uil van lang geleden te quoten... Groeten, Jan.
en bleef het maar bij "remmen". Als je je afvraagt waarom die romp zo nat loopt en verschuiven van CG niet helpt heb je daar het antwoord.
Hoi Jan, ik heb één roer aan de rechterkant van de schroef. Ik hoop dat deze fotoos het wat duidelijker maken, de schroefas is nog te lang maar die maak ik op maat als ik de schroef heb. Naar aanleiding van je advies van ongeveer een propdiameter onder de prop ben ik van dit roer uitgegaan. Als het anders moet dan hoor ik het graag. Addy
Ik zou er eerst eens mee gaan testen; mijn boten hebben een mes als roerblad, dat scheelt beslist in de topsnelheid, maar de boot wordt er ook een tikje nerveus van als 'ie alleen op de laatste paar centimeter van de romp vaart Soms is het wel prettig als een romp een beetje aan het roer 'hangt'... Groeten, Jan.
Goed bezig Addy! Wat betreft je roer, ik heb ooit mijn roerblad in totaal 3 cm ingekort en heb er helemaal niks van gemerkt stuurgrdrag niet en topsnelheid ook niet hij bleef 100.8 kmh gaan misc als je een boot hebt die nog een stuk harder gaat dat je het merkt. Ziet er heel mooi uit
Yep ik had alles hetzelfde, ik had zelf ook gedacht dat ie wat sneller zou zijn maar dat was niet het geval. Bootje was ong 98 cm (Pursuit xl zelfbouw mono) ) misch dat het bij de wat kleinere hydro’s of mono’s wel helpt.
100,8 km/uur ik denk dat zo rond de 60 in eerste instantie hard zat is. De kans is groot dat als hij die snelheden haalt dat hij vrij snel gereduceerd is tot een grote Jigsaw puzzle. Ik ben wel heel benieuwd wat hij gaat doen, in eerste instantie zelf maar varen en zoonlief met de cosy laten varen, dat gaat goed. Hij is begonnen met een wiesel, nu vaart hij met de Cosy.
Altijd leuk iets bouwen zeker met familie Ziet er goed uit ben zeer benieuwd hoe je project verder gaat hier is het te koud in de garage winterstop
Hoi Addy, mag ik iets vragen, steekt je asbuis niet in de strut? Of moet je je struthouder nog naar achter gezet worden? Eigenlijk is het de bedoeling dat je asbuis in de strut uitkomt. Gr G
Hoi gerjan, de strut komt straks tegen hull aan, de (teflon?) binnenvoering kan nog verder in de strut, de buitenmantel past niet in de strut. Addy
Voordat ik verder ga met spuiten, met of zonder cockpit? Ik vind het eigenlijk allebei wel mooi maar roep eens wat, ik kan mij nog niet helemaal bedenken wat een kap voor invloed heeft op het vaargedrag, bij hoge snelheden uiteraard earodynamica maar dat zal in eerste instantie nog zeker niet aan de orde zijn.
Zonder kap veel mooier. Een kleine druppelvormige canopy zou eventueel kunnen (de helft van de helft en daar de helft van).
Ik vind zonder kap ook mooier, of precies wat Eric aangeeft; kleiner en vloeiender gevormd cockpitje erop.
Als ik een schroef ga bestellen dan word het een metalen schroef. In het verleden balanceerde ik de props van vliegtuigen en rotorbladen van heli’s met een balancer op magneten. Kan ik op dezelfde manier ook een schroef balanceren? Het is gewoon een asje opgehangen tussen 2 magneten dus nagenoeg geen weerstand. Wat wordt er precies bedoeld met scherpen van een prop? Addy
Lang verhaal. Maar er is goed nieuws. De meeste props worden gebalanceerd en scherp geleverd. Dus ready-to-run. Kijk maar ‘ns bij Tenshock of op de site van drprops of ecomaster.torgg. Octura’s (de originele) moeten wel gebalanceerd en gescherpt worden. Modelmarinesupplies in UK doet dit klusje voor relatief klein geld, inclusief het opboren van de naaf naar M4 (1/8”). H&M in Duitsland verkoopt goede prop-balancer inclusief DVD over hoe je moet balanceren, etc.