windvaan(zak)

Ik ben op zoek naar een windzakje voor op mijn antenne van mijn zender.

het lijkt mij makkelijk om zo te bepalen waar de wind vandaan komt.

Ik kan ze alleen niet vinden, wie weet waar ik deze kan kopen.

vast bedankt voor de reacties

Ik heb ooit zo een windzakje gebruikt aan mijn zender antenne, helaas werkte dat kreng niet goed. Beter een stukje dik breigaren lenen van moeders de vrouw of van Oma en dat aan de antenne knopen, datw erkt vele malen beter en is goedkoper..........

In de diverse (internet)shops is dit wel te verkrijgen maar zoals Theo al zegt werken deze niet geweldig.
Aan een stukje draad heb je meer.

Of zelf een echte windzak maken dat werkt wel top:
windzak2.jpg

Stukje wol had ik altijd aan mijn antenne werkt perfect. Maar nu met 2,4 gHz is de antenne te kort. Ik mis het wel af en toe.

Windzakje

Neem een dunne vuilniszak. Knip een sliert van een meter af en bind deze aan je antenne.
Voila, je hebt een hele goedkope en goede windzak.............

Succes

Hoi deaddrop,

Ik heb ze gewoon nieuw in de verpakking voor je liggen...

Het merk is Jamara, je hebt ze met en zonder de tekst..

Geef mij maar een pb met je gegevens en ik stuur er een op naar je.

Maar het staat leuk aan je antenne, maar zoals gezegd, je hebt er weinig aan, alleen als er veel wind is kan je het zien, anders is hij te zwaar ...

Groetjes Martin

je kunt ook een strookje para stof nemen maar maak het dan niet te lang anders gaat het voor je ogen irriteren.

Heel handig is een strip band uit een muziekcassette aan je antenne knopen. Of een stukje band uit een VHS band. En neen, de magneetband stoort je zender niet! :)

Of een stukje band uit een VHS band. En neen, de magneetband stoort je zender niet! :)
Sterker nog, tests hebben aangetoond, dat als daar opnamen van lijnbesturing op staan (wie zou zoiets nou willen weggooien, maar dat terzijde..),
er een directe verbetering in het vlieggedrag van het RC model is waar te nemen.....:mrgreen:

Sterker nog, tests hebben aangetoond, dat als daar opnamen van lijnbesturing op staan (wie zou zoiets nou willen weggooien, maar dat terzijde..),
er een directe verbetering in het vlieggedrag van het RC model is waar te nemen.....:mrgreen:

Sterker nog, test wijzen uit dat rollen dan niet meer mogelijk is..... :rolleyes:

een keer rond draaien met je hoofd, als je de wind stereo hoort sta je op de wind te kijken.

Stukje gras opgooien werkt ook :D

Sinds kort hebben wij windmolens op een afstand achter ons veld.
Bij constante wind kan je die wel aanhouden.

En anders hebben wij deze nog.

windvaan.jpg

oh ja ik dacht dat conrad die windvaantjes voor de antenne verkochten maar ze zijn voor het mooie te zwaar om ook te werken bij weinig wind.

Laatst bewerkt:
Hallo Gilleke,
Welkom op het forum!
En je hebt gelijk, ook vragen van 5 jaar geleden verdienen een antwoord :-) (tip: let even op de datum van het laatste bericht in een discussie)

@ Gilleke: de Windrichting op de grond is niet gelijk aan de windrichting op hoogte ( wind ruimt met toenemende hoogte).

Cor

Wie heeft er tegenwoordig nog een antenne om een windvaantje aan te hangen? Ik gooi voor de vlucht een paar grassprietjes in de lucht om de windrichting grofweg te bepalen.

Ook op het zuidelijke halfrond? Voor het geval ik 's een keer daar ga vliegen ;)

Hmm....volgens mij een retorische vraag Ron ;-) Op het Zuidelijk halfrond daar krimt de wind met toenemende hoogte.:rolleyes:

Het sloeg trouwens op: "naar de wolken kijken om de windrichting op de grond te bepalen".

Cor

Back