Winter's Hollandse tweedekker 1/75 POF bouw door Stephan Kertész

Even een tijdje stil hier geweest. Wat klusjes in huis gedaan, andere zitmeubels aangeschaft en woonkamer om gehuisd. En mijn hok een andere look gegeven. Het was nog niet helemaal naar mijn wens en heb een kastje met kleine laden gemaakt om al mijn materieel op te bergen in een overzichtelijk geheel. Dit zorgt hopelijk voor een beetje minder rommel.

IMG_3597.JPG

IMG_3598.JPG

Ook heb ik wat materiaal aangeschaft in de tussen tijd.
Naaldraspen van Corradi. (dit zijn wel de fijnste houtraspen die je kan kopen. Wat een mooie raspen zijn dit. Een aanrader.)

IMG_3599.JPG

Op marktplaats een spindel schuurmachine op de kop getikt. Die bleek nagenoeg niet gebruikt te zijn en stond daar maar wat in de garage. Veel schuur tonnetjes als reserve erbij. Ik kan dus even vooruit. (werkt beter dan wat ik eerder voor de boorkolom had gemaakt)

IMG_3602.JPG

Stalen parallel klemmen van HBM. 6 in totaal. Beetje zwaar om te hanteren. Had liever de alu versie gehad. Wel krachtig ondankst dat ze klein zijn.

IMG_3600.JPG

En tot slot, we zijn weer aan het bouwen.

IMG_3601.JPG

Mooi georganiseerde werkplek, deftige raspen, fijne spindelschuurmachine.....je zult er vast en zeker veel plezier van gaan hebben. Ook fijn dat de bouw weer verder gaat. Ik volg nog steeds. :thumbsup:
Dank je Peter, zulke machines geven zeker plezier. Het liefst doe ik het met de hand, meer controle. Maar mijn handen worden steeds pijnlijker en dan moet je op zoek naar iets dat het werk minder belastbaar maakt.

Ben het geheel eens met Ptèr.

Vriendelijke groet,

Jaap
:thumbsup::)

die werkplek is een beetje te netjes voor mij :)
Deze foto is gemaakt net nadat alles opgeruimd was. Kom over 2 dagen nog eens kijken. :cool:

Leuk cadeautje gehad voor mijn verjaardag. De grove set naald vijlen van Corradi.

IMG_3609.JPG

IMG_3610.JPG

IMG_3611.JPG

IMG_3612.JPG

Een uitkomst om hier mee te werken. Ze zijn al flink van pas gekomen met het pas maken van de latjes en de frames.

3 gangen verder en een begin van het plaatsen van frames

IMG_3604.JPG

IMG_3605.JPG

IMG_3606.JPG

IMG_3607.JPG

IMG_3613.JPG

IMG_3614.JPG

Deze is max. aan foto's dus zie volgende post

Back