WK-Lijnbesturing

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door wvr, 18 jul 2006.

  1. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Huissen
    De semi´s waren wat te hoog gegrepen. Ze zijn helaas laatste geworden.
    http://www.safa-grial.com/wc2006/data/resul_f2c.htm
     
  2. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Huissen
    Ze vliegen met 2 jury´s daarom kan het zijn dat die ronde nog niet af is. De resultaten worden dacht ik pas bekend gemaakt nadat een ronde compleet gevlogen is.
     
  3. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    826
    Er schijnen 4 electro deelnemers te zijn waarvan het spul van Bruno van Hoek het beste werkt. Hij is op de 50e plaats aangekomen. Ik ken de namen van de andere deelnemers niet behalve dan Bob Hunt. Ik gok er op dat de propellor van Hunt in het warme weer onvoldoende pitch heeft om dat te compenseren want anders had hij wel hoger gestaan.

    Op de "site" van de organisatie kun je in buletin 1..3 lezen wat het programma is en wanneer welk onderdeel aan de beurt is. De loting zelf wordt niet gepubliceerd.

    De organisatie leent ruimte op de webserver van de school, in de loop van de ochtend worden de resultaten gepubliceerd.

    Henk de Jong heeft een fantastische jump gemaakt en staat nu 7e, hij mag dus de finale vliegen. In verband met de korte aanlooptijd tot de WK heeft Henk er voor gekozen nog niet elektrisch te vliegen. Daar krijgt hij geen spijt van.
     
  4. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Henk staat op de 7e plaats.

    Zijn 3e vlucht 1054,13 punten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dit is de hoogste score van alle deelnemers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Als hij dit in de finale weet vol te houden..........
     
  5. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Jammer, laatste is zeker een plek die je niet wil halen.
    Maar gingen Bert en Rob vroeger ook niet van laatste plaats naar Wereld Kampioen binnen twee wereldkampioenschappen ;) ;)
    Mischien is dat Nederlands geheime wapen :p
     
  6. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    @ erik

    Heb je wat meer info over Bruno z'n kist. Vleugel oppervlak en natuurlijk het gewicht voor en na de ombouw etc.
    Ik begreep dat er een ST 51 in zat, vliegt hij nu beter?
    Is een ST51 kist niet net te groot voor een AXI 2826/10?
    Als je een kist speciaal voor electro zou ontwerpen wat zou je veranderen?

    http://claudia-kehnen.medion-fotoalbum.de/
    foto 218, 219 henk
    153 kist bruno

    groet Robert-Jan
     
  7. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    826
    We hebben de AXI in 3 modellen gevlogen:
    De Little Pearl van Henk, een byzonder homogeen model om te vliegen maar bovenin de zandloper een tikje dun.
    Mijn Eagle .46, strak vliegwerk, perfecte hoeken en kwalitatief minimaal net zo goed als mijn .46 op de WK's van 1994 en 1996
    De Blue Pearl, daar vliegt Bruno mee, dat is een volwassen .51 kist en daar komt de power het meeste tot zijn recht. De lijntrek is overal dik in orde maar is minder homogeen dan de Little Pearl.

    Er is ruim voldoende power beschikbaar, de Axi is niet te klein. Om vlak te vliegen met 5.1 per ronde is ongeveer 450 Watt nodig, de axi kan dat aan.

    Het is dus sterk afhankelijk van hoe goed je vliegtuig is. De Little Prearl is ongeveer 96% van de Blue Pearl. Voor detail tekeningen moet je bij Henk zijn.

    Een Axi met 4S4200 accu, regelaar en timer is vrijwel even zwaar als een .51 met knalpot, tank en methanol. Bruno vliegt met 12 gram in de staart ter compensatie.

    In een Electro kist kun je de motorbokken weglaten, dat scheelt 70 gram, de accu kan handiger, om een typische electro kist te ontwerpen is veel meer data nodig. Ik zou een goede .51 kist nemen, 200 vluchten maken en dan evalueren.
     
  8. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    De resultaten zijn bekend.
    Henk is als 18e geëindigd.
    Hij heeft geen punten voor de 3e vlucht.
    Reden ???
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Gokje: Geen elektro.. 8)

    Toch goed gedaan mannen!
     
  10. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    waar kunnen we vinden wat er met Henk is gebeurd?
     
  11. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Bij Henk staan ook andere scores in de 2 verschillende lijsten:

    Scores over de 4 rondes: 7 613 NED-49363 DE JONG, Henk SEN NED 963,27 1054,13 954,07 976,1
    Eindtelling, met vermelding van 2! rondes: 18 613 NED-49363 DE JONG, Henk SEN NED 993,58 1002,67 eindscore :998,13
     
  12. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    188
    Locatie:
    Oostkapelle
    Dit betreffen respectievelijk de voorrondes en de finalevluchten.

    Peter Keim
     
  13. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    188
    Locatie:
    Oostkapelle
    Uitslag voor de Nederlandse deelnemers aan de WK Lijnbesturing; 16-24 juli, Valladolid, Spanje.

    Klasse F2A (snelheid; 32 deelnemers)
    21. Rob Metkemeijer

    Klasse F2B (kunstvlucht; 84 deelnemers)
    18. Henk de Jong
    50. Bruno van Hoek
    72. Rob Metkemeijer

    Klasse F2C (team race; 45 teams)
    45. Rik Olijve/ Frits Schot

    Klasse F2D (combat; 58 deelnemers)
    19. Monique Wakkerman
    29. Bert Gijsbertsen
    43. Leo Voss

    De ploegenresultaten zijn nog niet bekend gemaakt.

    Peter Keim
    Sportzaken
    KNVvL afdeling Modelvliegsport
     
  14. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    826
    Bij de F2B resultaten moeten de junioren niet meegeteld worden, dan scoren de nederlanders nog enkele plaatsen hoger.

    Henk is op de ochtend voor de 3e finale vlucht tegen een technisch probleem aangelopen waardoor het onmogelijk werd te starten.
     
  15. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Waarom tellen bij Henk maar 2 voorrondes mee en geen 3 zoals bij alle andere deelnemers? Ik dacht dat de 3 beste resultaten van de 4 rondes meetelden? Strange!
     
  16. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    De hoogste score van ronde 1 of 3 plus de hoogste score van ronde 2 of 4
    is de eindscore.
     
  17. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW

    Ofwel heeft Henk niet al zijn rondes niet kunnen vliegen door een crash?????
     
  18. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.960
    Locatie:
    Velserbroek
    Als ik die actie foto's van TeamRace maar vooral combat zie vraag ik me af of er niet ergens filmpjes te vinden zijn van dergelijke heats....

    Ook van een net aerobatics programma zou leuk zijn,....

    Iemand een link?

    GrW
     
  19. MDM1FOX

    MDM1FOX

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Ede
    ik hoorde ook dat er een nieuw record is gevestigd met de 2,5cc over de 300km/h ??
    Jammer van Frits en Rick dat ze DQ zijn hoor volgende week op de club wel weer wat er fout is gegaan :wink:

    Groetjes Dennis
     
  20. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Inderdaad, Luis Parramon heeft 301.3Km/H gevlogen.
     

Deel Deze Pagina