De semi´s waren wat te hoog gegrepen. Ze zijn helaas laatste geworden. http://www.safa-grial.com/wc2006/data/resul_f2c.htm
Ze vliegen met 2 jury´s daarom kan het zijn dat die ronde nog niet af is. De resultaten worden dacht ik pas bekend gemaakt nadat een ronde compleet gevlogen is.
Er schijnen 4 electro deelnemers te zijn waarvan het spul van Bruno van Hoek het beste werkt. Hij is op de 50e plaats aangekomen. Ik ken de namen van de andere deelnemers niet behalve dan Bob Hunt. Ik gok er op dat de propellor van Hunt in het warme weer onvoldoende pitch heeft om dat te compenseren want anders had hij wel hoger gestaan. Op de "site" van de organisatie kun je in buletin 1..3 lezen wat het programma is en wanneer welk onderdeel aan de beurt is. De loting zelf wordt niet gepubliceerd. De organisatie leent ruimte op de webserver van de school, in de loop van de ochtend worden de resultaten gepubliceerd. Henk de Jong heeft een fantastische jump gemaakt en staat nu 7e, hij mag dus de finale vliegen. In verband met de korte aanlooptijd tot de WK heeft Henk er voor gekozen nog niet elektrisch te vliegen. Daar krijgt hij geen spijt van.
Henk staat op de 7e plaats. Zijn 3e vlucht 1054,13 punten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit is de hoogste score van alle deelnemers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als hij dit in de finale weet vol te houden..........
Jammer, laatste is zeker een plek die je niet wil halen. Maar gingen Bert en Rob vroeger ook niet van laatste plaats naar Wereld Kampioen binnen twee wereldkampioenschappen Mischien is dat Nederlands geheime wapen
@ erik Heb je wat meer info over Bruno z'n kist. Vleugel oppervlak en natuurlijk het gewicht voor en na de ombouw etc. Ik begreep dat er een ST 51 in zat, vliegt hij nu beter? Is een ST51 kist niet net te groot voor een AXI 2826/10? Als je een kist speciaal voor electro zou ontwerpen wat zou je veranderen? http://claudia-kehnen.medion-fotoalbum.de/ foto 218, 219 henk 153 kist bruno groet Robert-Jan
We hebben de AXI in 3 modellen gevlogen: De Little Pearl van Henk, een byzonder homogeen model om te vliegen maar bovenin de zandloper een tikje dun. Mijn Eagle .46, strak vliegwerk, perfecte hoeken en kwalitatief minimaal net zo goed als mijn .46 op de WK's van 1994 en 1996 De Blue Pearl, daar vliegt Bruno mee, dat is een volwassen .51 kist en daar komt de power het meeste tot zijn recht. De lijntrek is overal dik in orde maar is minder homogeen dan de Little Pearl. Er is ruim voldoende power beschikbaar, de Axi is niet te klein. Om vlak te vliegen met 5.1 per ronde is ongeveer 450 Watt nodig, de axi kan dat aan. Het is dus sterk afhankelijk van hoe goed je vliegtuig is. De Little Prearl is ongeveer 96% van de Blue Pearl. Voor detail tekeningen moet je bij Henk zijn. Een Axi met 4S4200 accu, regelaar en timer is vrijwel even zwaar als een .51 met knalpot, tank en methanol. Bruno vliegt met 12 gram in de staart ter compensatie. In een Electro kist kun je de motorbokken weglaten, dat scheelt 70 gram, de accu kan handiger, om een typische electro kist te ontwerpen is veel meer data nodig. Ik zou een goede .51 kist nemen, 200 vluchten maken en dan evalueren.
De resultaten zijn bekend. Henk is als 18e geëindigd. Hij heeft geen punten voor de 3e vlucht. Reden ???
Bij Henk staan ook andere scores in de 2 verschillende lijsten: Scores over de 4 rondes: 7 613 NED-49363 DE JONG, Henk SEN NED 963,27 1054,13 954,07 976,1 Eindtelling, met vermelding van 2! rondes: 18 613 NED-49363 DE JONG, Henk SEN NED 993,58 1002,67 eindscore :998,13
Uitslag voor de Nederlandse deelnemers aan de WK Lijnbesturing; 16-24 juli, Valladolid, Spanje. Klasse F2A (snelheid; 32 deelnemers) 21. Rob Metkemeijer Klasse F2B (kunstvlucht; 84 deelnemers) 18. Henk de Jong 50. Bruno van Hoek 72. Rob Metkemeijer Klasse F2C (team race; 45 teams) 45. Rik Olijve/ Frits Schot Klasse F2D (combat; 58 deelnemers) 19. Monique Wakkerman 29. Bert Gijsbertsen 43. Leo Voss De ploegenresultaten zijn nog niet bekend gemaakt. Peter Keim Sportzaken KNVvL afdeling Modelvliegsport
Bij de F2B resultaten moeten de junioren niet meegeteld worden, dan scoren de nederlanders nog enkele plaatsen hoger. Henk is op de ochtend voor de 3e finale vlucht tegen een technisch probleem aangelopen waardoor het onmogelijk werd te starten.
Waarom tellen bij Henk maar 2 voorrondes mee en geen 3 zoals bij alle andere deelnemers? Ik dacht dat de 3 beste resultaten van de 4 rondes meetelden? Strange!
Als ik die actie foto's van TeamRace maar vooral combat zie vraag ik me af of er niet ergens filmpjes te vinden zijn van dergelijke heats.... Ook van een net aerobatics programma zou leuk zijn,.... Iemand een link? GrW
ik hoorde ook dat er een nieuw record is gevestigd met de 2,5cc over de 300km/h ?? Jammer van Frits en Rick dat ze DQ zijn hoor volgende week op de club wel weer wat er fout is gegaan :wink: Groetjes Dennis