Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door rikdragonfly, 10 jan 2008.

1. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Hoi Gerald,

Tnx :) Ja inderdaad, ik zal testen of het verschil maakt ;) Dat ding in gele krimpkous is een brushless ESC, geen ECU ;)
    ik moet bij mijn eigen ECU nog het een en ander designen, dan nog onderdelen bestellen, en dan kan ik code gaan tikken en testen (daar is deze testopstelling ook voor). Zoals je ziet zit er ook al de flowmeter tussen om de brandstofhoeveelheid te meten.

As balanceren gaat misschien nog even duren. Ik moet die balanceerbank (bank zelf + elektronica en software) nog in orde maken, ik balanceer liever dynamisch. De balanceerbank komt binnenkort ook vast nog aan de beurt ;) .

Gr. Rik

2. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Ja, dat had ik gezien, zag nog geen ander electronisch stuur iets op de foto, vandaar de vraag. Je zou misschien beter eerst een bestaande ecu kunnen gebruiken om je motor te testen zodat je niet alle schakels ineens voor de leeuwen gooit, ergens een 2de hands ecu om turbine ervaring op te doen. Wellicht krijg je dan nog wat extra ideeen om in je eigen ecu te verwerken.

Grtz,

3. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Ik heb een ECU, die zie je alleen niet op de foto ;). Alleen deze is manual start, dus de autostart functies programmeer ik eerst ff in een microcontroller.

Gr. Rik

4. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    @RSR

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de inlet flow, de RPM sensor zit inderdaat in de lucht stroom, dit heeft een behoorlijke invloed op de inlet flow, deze info heb ik ook uit mijn eigen persoonlijke flow test ervaringen.

Gr Japioo

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Je kan de sensor ook wat lager plaatsen, naast de kelk. Dat zie je meestal.

6. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    magneet

Waar heb je je diametraal magneet zitten ik dacht dat dat de plaats bepaalde voor je sensor.
    gr Gerrit Jan

7. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    ze hoeven niet exact gelijk te zitten. In de buurt is vaak voldoende met een goede sensor

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  8. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hmmm, dan ben ik in de minderheid ha ha ha! :D Bij de grotere motoren heb ik er nooit zoveel last van gehad, test apperatuur vlak voor de inlaat maar wellicht dat de kleinere motoren en gevoeliger voor zijn, daar heb ik dan weer geen ervaringen mee.

Groetjesssss,

9. rikdragonfly

rikdragonfly

Lid geworden:
    31 mrt 2005
    weer even tijd gehad om te knutselen vanmiddag. Vorige week heb ik petroleum en een gasbusje gehaald. Ik had besloten de gaskraan zelf te maken, en dat is vanmiddag gelukt.

De draad van het gasbusje is 7/16-27 schijnbaar, de kosten van een tap waren goedkoper dan een gasbrander unit, en bovendien leuk om te maken. in de adapter zit een pinnetje, welke een membraan indrukt in de bus als de adapter erop gedraaid wordt.

ik ben ook bezig geweest de balanceerbank maar weer eens te veranderen

de positie van de standaards worden nu variabel, zodat ik verschillende assen kan balanceren. op de rails kan ik ook meerdere instrumenten plaatsen.

De petroleum heb ik overigens bij Gamma (10L, €31,50) en van Cranenboek (2L, 4€) gehaald.

Gr. Rik

Laatst bewerkt: 25 mrt 2012
  10. RSR

RSR

Lid geworden:
    8 jul 2008
    En toen stond ereen uit Duitsland te koop....
    eBay: Neue und gebrauchte Elektronikartikel, Autos, Kleidung, Sammlerst
    Is de eerste trubine motor van Chris Tonn. En volgens mij de enige marine Wren 54 uitvoering tot opheden... die heeft gevaren.
    Altijd leuk om eens in te gluren hoe hij de gearbox heeft gemaakt toch?
    De latere Jetcat spm5 is een kopie hiervan.

Gr. Rob

Deel Deze Pagina