Dat lijkt me meer de ligging van het zwaartepunt oid ? Ik wilde graag de koorde aan de wortel kennen (ik denk iets van 220mm of zo maar ken deze kist niet) om idee te hebben van profieldikte.
ook interessant maar nee, ik vroeg om de koorde; de afstand tussen de voorzijde en de achterzijde van de vleugel.
Dan begrijp ik je niet, je vraagt wat de koorde is op het dikste punt, waar hij 16,3 mm is... toch? koorde van het middenpaneel is 203mm
m.a.w het profiel is 8% dik, en daar was Peytr waarschijnlijk naar op zoek. ps Lyckele: afgelopen zondag nog eens heerlijk rondjes gedraaid met die paarse Libelle A380 die -volgens mij- bij jou vandaan kwam. Inmiddels een afgeragde bak maar nog steeds een genoegen om te vliegen bij windkracht 0-1
Dank en excuses voor het mogelijk veroorzaken van onduidelijkheid; daar was ik inderdaad naar op zoek.
Mooie feedback heren . Gisteren en vandaag alles bespannen met oracover light. 8A52B86B-36C4-4608-95BA-57F68F6CB3DC door Amigo II geplaatst op 27 jan 2021 om 20:11 De romp ga ik niet bespannen maar lakken met enkele lagen porien füller. Het eind komt inzicht!
Mooi ook! Ik deed het vorige jaar met verdunde epoxy maar bij dat kistje kon het gewicht niet zoveel schelen. Ik vermoed dat het wat zwaarachtig is maar wel lekker hard. DIe witte welke kleur oralight is dat? Dat staat lekker een beetje klassiek.
Alleen de romp nog lakken en dan is de X Dream klaar. Als het komende weekend goed weer is ga ik hem invliegen . 3A96C617-B5BE-4CD6-88D4-127638353165 door Amigo II geplaatst op 31 jan 2021 om 16:52
Dankje Lyckele en Johan, ik verwacht na het aflakken van de romp op 430 gram uit te komen met het CG van 80 mm van de LE. Ps servies kast speciaal aangeschaft ter decoratie van mijn kist.
Mooi! hij vliegt ook erg lekker kan ik uit ervaring zeggen na er 2 gebouwd te hebben. Ik programmeer 3 vliegtoestanden op het hoogteroer; thermiek, neutraal en speed. Bij goede lucht zet ik hem op thermiek en dan wordt de kist nog gevoeliger voor het aangeven van stijgende lucht. Maar dat zal vast niet nieuw zijn voor de meeste vliegers.
Als ik een puntje van kritiek op het ontwerp mag leveren dan is dat het gemis aan een indekking bij de wortel van de tippen. Of een versterking op die plek zodat bij het folien de buitenste rib niet krom trekt. Beetje jammer van alle moeite die je moet doen om de buitenste ribben netjes in de juiste hoek te houden. In de praktijk lost het zich vanzelf weer op door de tape die je toch nodig hebt bij het verbinden van de vleugeldelen voor het vliegen.... ha.
Vandaag ging het even mis met het invliegen. Op het veld aangekomen bleekt de accu leeg te zijn (niet gecontroleerd voordat ik wegreed). Thuis aankomen accu geladen en wilde de spoilers fine tunen met mijn zender begaven de beide servo’s het. Ze zijn van binnenuit deels gesmolten, snap er niks van dat ze doorbranden en ook nog beide. Het waren goedkope Servo’s maar dit nog nooit meegemaakt. 9128D55A-8F79-4586-A8CB-EC0B5CAD0CE9 door Amigo II geplaatst op 5 feb 2021 om 16:19 Vandaag maar 2 nieuwe Servo’s bestelt en het weer opnieuw proberen. Het invliegen zal even moeten wachten, zo wie zo tot na de voorspelde ijstijd.....
Aiaiai, dat is flink balen (2x) Niet per ongeluk je stekker om gedraaid? +_ verwisseld? Op naar betere tijden en vliegweer