Dit is wel handig he Jasper :wink: , niet dat als je pas bij EVMC bent je in een keer een harde knal hoort :lol:
haha LOL maar dat streepje stond ook op de diode die jasper had hoor :wink: ten minste toen we hem voor het eerst er op hadden gesoldeerd wel :twisted: hoop dat je weer kan rijden heb je ten minste wat te doen ik moet op vakantie naar turkije :roll:
yo herman IK MOEST MEE NAAR KROATIE :evil: :tank: :sleepy: gelukkig ben ik weer terug want daar was het egt ongelovelijk saai. naja veel plezier in turkije waar ze tenminste zandstrand hebben!!! mare nu weer ntopic:
Gister en vandaag zijn we weer op evmc geweest. Het was erg leuk en ik heb ook een handige tip gekregen. Namelijk, als je je accu weer 'fris' wilt maken, moet je het volgende doen. Ontlaad de accu volledig en leg hem een nachtje in de vriezer. Laat hem daarna op en je hebt weer een frisse accu. Ik heb zelf de test gedaan, met 2400 sanyo accu's. Eerst reed ik met mijn accu, die heb ik nog nooit ontladen en al helemaal niet in de vriezer gelegd. Deze reed net zoals altijd: snel maar op het laatst loopt die langzaam leeg. Daarna ging ik met een 'gevriesde' accu rijden en deze had een veel hogere top en een snelle acceleratie. De accu was ook in een klap leeg. De auto van Ruben (serpent dude) staat aan de linker kant, in het midden de auto van Rick en rechts, de auto van mij. Ook heb ik nog een filmpje, van mij en een ander lid van evmc. Klik daarvoor hier hier een filmpje van de auto van Herman.
vette auto man. Effe een vraagje aan je hoe lang heb je over het bouwen gedaan en staat het allemaal goed aan gegeven in het boekje van de x-ray ?? greetz subaru :wink:
ik weet wel dat ie hem 2e hands heeft gekocht. en ook niet zelf heeft gebouwd. --->zie 1e pagina van dit topic!!!!! en gemmideld ben je 2 volle dagen bezig om egt het vatsoenlijk aftemaken. zelf vind ik het in het boekje redelijk goed aangegeven maaar er is hier al een topic over.gebruik de zoekfunctie. maar daar waren de mensen minder te spreken over het door draaien van een inbusschroefje[xray werkt allen maar met inbus dus zorg dat je FATSOENLIJK GEREEDSCHAP HEBT. bijv. van HUDY.]
@jasper egt vette filmpjes. de volgende keer[als ik dan eindelijk me saddle packs heb] dan wil ik ook mee. btw: maandag krijg ik een GRAUPNER XS-6 +++ NOSRAM DOMINATOR in de loop van de week!!!
TIP: koop het inbussetje van pitstop-tuningcenter. Deze heb ik zelf ook en ze zijn erg goed! Ruben kon zelfs inbusjes die dolgedraaid waren (met normale inbusjes), nog vastmaken!
klopt ik heb het tot nu toe met normale inbussjes gedaan omdat ik nog steeds niet egt gereden heb. maar binnen kort ga ik ook zón setje halen.
Dat van in de vriezer leggen werkt ook met accu's van bijv. mobiele telefoon's die lui zijn geworden. Maar een Nihm accu mag je nooit helemaal leeg trekken, volgens rcnl.net hoef je ze niet eens te ontladen en is het beter om als de accus lange tijd ongebruikt blijven de accus op te laden....
maar als je accu's in vriezer legt gaan je stekkers er niet van kapot? heb stekkers met plastic omhulsje. groet Cees
neej het uitzettingscoeefficient is zo klein van je stekker dat je geen last er van hebt, alleen even goed kijken of er geen bevroren condens in je stekker zit (ijs ) . ik zelf heb er wel van gehoord maar het nog nooit gedaan. kan iemand scheikundig uitlegen wat er nu precies gebeurd als je je nicd of nimh ionen bevriesd.? Groet Robo
jasper, ik heb ook een shotkey diode in me draden gesoldeerd alleen was dit in mijn geval de dood van me regelaar... ik heb de draden zo hangen dat ze langs me accu lopen, niet plat erlangs maar met een boog ruim van de accu af. ik had in die draad de diode gedaan om ook van dat gekloot af te zijn.... echter na een vette crash in een wedstrijd toen ik in de buitenbocht wilde inhalen) vloog ik tegen de harde railing aan en kapte me auto ermee. wat nou bleek na wat denken was dat de open stukken van de draden waar de diode aan zat tegen een accucel was aangekomen waardoor er kortsluiting was en me regelaar ermee kapte >>> gevolg, nieuwe regelaar kopen, novak cyclone TC2 mgoed geen leuke diode... nog iets, gelezen in de handleiding van me nieuwe regelaar: je moet nooit open stukken maken in draden van naar de motor daar kan heel wat storing vandaan komen... ik heb alleen een heel klein stukje open voor de montage van pin naar de accu ik heb geen splitsing in de draden, ik heb een zwarte naar de -accu, een blauwe naar de -motor en de rode gaat naar de +accu en door naar de +motor dus als t ware een stop 'n go penaltie bij de accu mgoed, verder waar ik gebleven was ik zou als ik jou was de diode uit de draad halen, het scheelt je wel wat werk met een andere motor solderen maar het geeft ook gevaren voor je electronica en auto... koop gewoon een zooi van die diodes en frot er een op elke motor. da gaat makkelijk zat, de meeste motoren hebben tog een extra vin voor condensatoren en diodes.. drekt ff een diode op me v2 motor gooien, zal wa lastiger gaan...
Op die V2 motoren heb je juist zeeen van ruimte om die diodes op te 'frotten', lijkt me geen probleem.
ja dat wel ik heb um er net op zitten... verslag : van de motor van dennis (ouwe 9 turns) de diode afgehaald, de pinnen wat gebogen en op me v2 gezet. moest 1 koolborsteldraad ergens anders op doen. er zitten 3 vinnetjes op beide koolborstelhouders... 1 voor de draad, 1 voor de koolborstel en nu 1 voor de diode.. ik heb daarbij natuurlijk gelet op de aerodinamica van de motor :lol: er zitten namelijk sleuven in de endbell waarlangs koel lucht kan stromen. heb nu de diode boven de lager zitten, tussen de slueven
nou, ik haal alle onderdelen eraf die nie van jou zijn mgoed ik rijd er tog nie mee hij licht daar een beetje weg te rotten. heb er wel lager olie in gedaan en beschermende commutator spul... kom maar ophalen jonge anders hou ik um :twisted:
Ik zie vaak evo 2 freedom of choice staan. Is de t1 evo 2 nou altijd een freedom of choice? of is dat een speciaale uitvoering?
wel relaxt dat de c-hub ophanging standaart op de t1r zit, anders had ik nu een evo2 zonder c-hub. (ik heb mijn t1r helemaal omgebouwd tot evo2) Is er trouwens een evo1? heeft iemand hier toevallig foto's van?