Xmaxx de deur uit wat nu ?? Losi truggy /Xray buggy /Trx revo ? /Xxl2e?) uitslag TRUGGY

Storing bedoel ik problemen met drivetrain ed. Kreeg ook op de baan het advies om met mijn budget niet voor Traxxas te kiezen omdat er nog altijd problemen zijn met aandrijving ed wat compleet aan gort wordt gereden.

Maar zoals gezegd dit heb ik gehoord en gezien bij andere. Zelf ben ik herintreder na heel veel jaren en moet dus "vertrouwen" op de meningen van andere die dit al langer doen.:weetnie:

Maar ieder zijn ding en de Xmaxx blijft wel een gaaf apparaat om te zien, alleen niet voor mij.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Selfrighting "systeem" noem je dat?

Is gewoon een preset in de regelaar dat hij snel achter elkaar vooruit en dan achteruit gaat zonder te remmen tussendoor. Iets wat erg af te raden is als je spullen heel wilt houden...
 
W
Ik moet eerlijk zeggen, met een traxxas 1/8 met mamba monster spring ik niet zo gerust als met mijn losi en mugen. Ze zijn kwalitatief te slap voor mamba, waarschijnlijk is voor traxxas het doel om meer parts te kunnen verkopen...

Ik dacht dat de Mamba Monster in de Revo en Maxx gewoon Mamba Monster V3 ESC's waren, en de waterproof serie de MM2?
Ze geven met de X01 zelfs aan dat je de ESC's naar Castle moet sturen en Castle dingen moet vragen, en niet aan Traxxas.
 
Aha, dan heb ik niets gezegd, excuus!
Ik heb ook prima ervaringen met de Mamba Monster ESC's.
 
Heb niets tegen traxxas. enkel de assen zijn een puntje...
Tegenwoordig is er veel aftermarket voor, maar ook trx zelf heeft het licht gezien met stalen cvds. Heb een stampede 2wd,met een alu achter vlinder van fastlane machine, en een RPM voorbumper,en een RPM voorvlinder,met een hobbywing xerun 4000kv 4pole setje, Nooit wat aan stuk... loopt op 2s als de brandweer.
 
Sinds zaterdag weet ik dat oncontroleerbaar ook een "fabeltje" is.
Ik mocht zaterdag even een HPI BAJA 5B Flux testen op 8S 90C. Ik kon er totaal niet mee overweg, de wagen ging alle kanten op:weetnie:, maar toen de eigenaar er mee reed zag ik dat ik nog veel moet leren en oefenen. De wagen reageerde echt perfect en had ook gigantische power in elk bereik. Dus voorlopig geen overpowered 2WD voor mij:bye:.

Kan niet wachten tot ik de LOSI eindelijk krijg en kan rijden met mijn eigen wagen.
 
Inderdaad, het is een kwestie van oefenen en oefenen. En vooral niet bang zijn iets kapot te rijden..

De eerste keer dat ik met een Baja (benzine) reed was toen ik al 5 jaar met nitro had gereden. Toen vond ik de Baja erg makkelijk te handelen. Vond het eerlijk gezegd een auto waar iedere boerenl*l mee kon rijden toendertijd..
 
Ja het zag er ook gemakkelijk uit, maar zelf maakte ik continue powerslides en wheelies. Maar lag echt aan mij, want de eigenaar reed er met het grootste gemak een paar 1/8 buggies mee weg.

En de Flux heeft standaard 2 x zoveel power als de benzine versie, misschien ook een reden;)

Zal eerst gaan oefenen voordat ik een bigscale overweeg, maar denk wel dat die er ooit gaat komen:cool:
 
Laatst bewerkt:
Dat 2x zoveel power kun je zoals je weet best met een korreltje zout nemen he.
Dat is allemaal theoretisch. Brushless kan sneller optoeren waardoor je makkelijker wheelies maakt.

Maar dat is een hele andere discussie.. :) :)
 
Dat is inderdaad gewoon oefenen, een 2wd met zo'n motor die direct koppel geeft glijd vrij makkelijk weg denk ik als je te veel gas geeft.
Een 4wd is daarin wat meer vergevingsgezind.
 
Back
Top