yacht Riviera 1:10

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Koen van den Ende, 14 mei 2013.

1. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010

Echte koppelingen???

Alsof een stukje slangkoppeling niet voldoening geeft, dan zit je er toch naast Niels.

Ik heb zelfs mijn Witte Zee varen met een koppeling door middel van een stuk gewapend brandstofslang. Kost een paar euro per meter, en met een meter kun je ook tien schepen vooruit.

Heb nog geen enkele keer gehad dat het slipte of gescheurd is. En er zit ook geen mini elektromotor in de WZ;)

Heb het wel eens vaker aan het licht gebracht van dit type koppelingen, maar men kiest blijkbaar toch liever voor iets waar een merkje op staat, vandaar de prijs. Tenslotte heeft een stuk slang het voordeel dat je compleet niks hoort, heeft geen bewegende onderdelen, dus kan weinig aan kapot gaan. En mocht de schroef eens tegen wat aan slaan, vangt de slang door de tordatie het lichtelijk op.

Succes Koen:thumbsup:

Jan

2. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Jan, een stuk gewapende brandstofslang is wel van een heel andere categorie als een stukje krimpkous.

ps. Op die gewapende brandstofslang staat vast ook een merkje, inclusief een iso nummer. ;)

3. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    zoeken op
    Braided hose

Matriaal: NBR (Nitrile Butadiene Rubber) Nylon omvlochten

Leverbaar: Per meter=====€ 16 79

Maat: Dash-04 Binnen diameter 5.56mm

Temperatuur bereik: -40C TOT +135C

Bestel nr: SPH-BKBH-04

4. Koen van den Ende

Koen van den Ende

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Vandaag even iets doorgevoerd wat een idee was van mijn broertje bij het zien van een ledstrip die ik nog had liggen. Namelijk de ledstrip achter de sierlijst plakken. Als de strip uit staat zie je er niets van ( tenzij je eronder kijkt) en dit is het beeld in het donker, kan ik met gemak zien waar ik vaar.

Heb wel een gaatje moeten boren voor de draad maar dat is ook al weer waterdicht en bovendien ook uit het zicht.
    Dinsdag komen de koppelingen binnen als alles goed gaat want die zijn al verzonden gisteren. Vandaag bezorgden ze natuurlijk weer niet :(

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. BertusvB

BertusvB

Lid geworden:
    14 sep 2011
    Nachtvaren in het Haventje Koen? Ik doe mee met de Patrol.

6. Koen van den Ende

Koen van den Ende

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Dan moet ik eerst de navigatie verlichting aanbrengen anders krijg ik een boete voor het voeren van verkeerde verlichting ;) ;). Breekt meteen dat witte dak een beetje met een mast. En ik moet nog een vlag maken, 10 bij 15 cm zal wel niet te koop zijn.

7. Koen van den Ende

Koen van den Ende

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Vandaag de laatste proefvaart gehad voor de deur, nu met de definitieve koppelingen van raboesch:

Nu alleen mijn multiswitch weer aan de praat krijgen want die wil even niet meewerken ( werkt de kermisverlichting nog niet). Dan kan ik vanavond nog een rondje doen in het donker.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Dat ziet als een geslaagde proefvaart.

9. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ziet er goed uit Koen.

10. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Je hoefde in ieder geval niet te zwemmen. ;)

Vaart netjes.

11. Koen van den Ende

Koen van den Ende

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Bedankt, ik hoefde inderdaad niet te zwemmen. Heb mijn multiswitch nog niet aan de praat gekregen terwijl hij het gewoon deed toen ik hem weglegde. Nu de tweede ook geprobeerd maar die doet het ook niet? Ik ga nog even verder proberen want dit kan ik niet hebben.

12. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    zie pb aub.

13. Koen van den Ende

Koen van den Ende

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Euvel is ontdekt. Ledstrip kreeg te weinig voltjes door de spanningsval in de decoder. Dan maar iets anders bedenken zodat ie wel brand.

Deel Deze Pagina